Originally posted by amigos
View Post
Diagrama Cuplu/putere
Collapse
X
-
Originally posted by Nepotu123 View PostMda, probabil pe 400m cand cu 1.2 ramai in urma te consolezi in gand "am mai multi cai si cuplu la roata la 5302 rpm decat fraieru cu 1.4 care e in fata" . Ca altfel nu vad atingerea turatiei asteia de catre cineva care utilizeaza masina in mod normal, majoritatea nu trec de 3500-4000 rpm. Deci, ce relevanta are?
Acum...fiecare percepe in felul lui mersul ''normal''.
Eu la extraurban in mod normal si firesc in depasiri o duc des in 5000-5500 rpm, adica ma utilizez de toata plaja de putere, pentru ca vreau sa depasesc cat de cat ok/hotarat.
Nu ma deranjeaza zgomotul motorului si nici gandul ca ar putea crapa.
Practic iti spun eu ce inseamna diagramele alea de cuplu in cazuri reale, nu liniute: cu start lansat pe tr III (60/h) nu iei nici un metru in fata cu 1.4 stock, cu start lansat pe tr IV (de la 80/h) cu 1.4 pierzi cativa metri.
Diferentele la demaraj sunt pe tr I si putin din II, ceea ce in condusul normal n-au aproape nici o relevanta.
Originally posted by cro84 View PostDupa graficele alea se confirma startul mai prost al loganului 1.2 ........................
Comment
-
Originally posted by nightboy View Postintra turbina..
Originally posted by Octavian___32 View Post0,6 sec cu start de pe loc e mica diferenta, dar fara discutii este, exact la plecarea de pe loc (tr I, putin din tr II). Teoretic daca ambii soferi ar pleca bine, e clar cine iese in fata.
Comment
-
Iti spun eu ca sunt foarte reali timpii 0-100 km/h dati de producator. Sunt cam greu de realizat, fiind facuti in conditii ideale(aderenta maxima, benzina putina etc). Incearca sa vezi in cat timp iei 100 km/h reali(107-108 km/h pe bord tinand cont de eroarea vitezometrului) si ai sa te convingi ca e cam greu de atins cifra data de producator, deobicei scoti mai mult... nici vorba de mai putin.
Comment
-
Am spus "chiar 10% la viteze mari". Eroarea creste proportional cu viteza. Pune gps-ul si vezi defapt cat ai in realitate la 50-60 apoi la 100 km/h, 120, 140, 150, 160 pe ceas.
Uite ca am gasit un exemplu la o cautare rapida pe youtube.
Observa cum eroarea la 100 km/h pe ceas e cam de 6 km/h, iar apoi spre sfarsitul clipului cum la 60 km/h pe ceas eroarea se reduce cam la 3-4 km/h. Exact asa e si la Logan, sper ca te-ai lamurit si tu si amigos.
Comment
-
GPS-ul nu are eroare, de fapt e atat ce mica incat poate fi neglijata, < 1 km/h. La 1.4/1.6 la 3000 RPM in TR5 conform rapoartelor din cutie ai 102 km/h, tot atata indica si GPS-ul, pe bord ai ~108. Nici eu nu cred ca vitezometru are eroare mai mare de 2%, sunt sigur de lucrul asta, la toate masinile, e facuta intentionat. Daca ar arata exact, te-ai satura de amenzi radar. Radarul nu are treaba cu ce ai tu pe kilometraj, el masoara viteza reala, cand e radar poti merge cu 64 km/h linistit in localitate, real ai cam 59 si nu te opresc. Eroarea creste o data cu viteza, ajunge sa fie de peste 10 km/h in zona top speed-ului.'08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt
Comment
-
Originally posted by Nepotu123 View PostIti spun eu ca sunt foarte reali timpii 0-100 km/h dati de producator. Sunt cam greu de realizat, fiind facuti in conditii ideale(aderenta maxima, benzina putina etc)........................
Nu stiu cum e la Dacia.
Cert e ca un Logan chel va accelera mai repede la 100/h decat unul full la aceeasi motorizare, lucru testat de multi colegi (inclusiv eu).
Nu e diferenta semnificativa, dar este.
Originally posted by Nepotu123 View PostDaca nu crezi fa un test cu Gps-ul. Orice vitezometru' nu doar cel de Logan, are o eroare de 7-8 chiar 10% la viteze mari,......................
Originally posted by paul_jn1 View PostConfirm ce spune Nepotu123. La viteza mai mica diferenta e mai mica iar la viteza mare creste (testat pe GPS). La 150 pe ceas am cam 140 pe GPS.
Comment
-
Eu cu un GPS Garmin Nuvi am aceeasi viteza cu ce-a din bord, poate o mica eroare de 1 Km/h si asta este din cauza receptiei semnalului din satelit. Eu nu am nici o marja in bord la afisarea vitezei eronate cu 10% sau nu mai stiu eu cum. Am fost prins si de radar in orasul meu cu 75 km/h si stiu sigur ca nu am depasit 70, 75, caci eram constient caci e localitate si s-ar putea sa fie radar. Eu cred ca la cei care au eroare de indicator, este functie de tipul cauciucurilor, marimea lor, greutatea masinii, aerodinamica (geamuri deschise), schimbatul treptelor la turatii ridicate fixe... si multi alti factori mici care isi lasa amprenta pentru 2 3 sau poate 5 km/h.sigpic
Comment
Comment