If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Cei Mai Multi Kilometri Cu 1.2 16v Si Probleme Aparute
Logan 1.2 ambiance.din 2011 aprilie.
Am făcut 61000 km si merge bine. Schimbat 2 capete de bara+ plăcute frana la 55000 .Curea+ pompa la 60000.
In rest toate bune.....benzina sa fie.
TL-DR: motorul de 1,2 este foarte eficient pe GPL dar si foarte sensibil la Chiulasa... cand se strica te arde la buzunar daca mergi la non-reprezenta .... sau te falimenteaza daca mergi la reprezentanta
1. masina achizitionata din 2010, GPL Lovato instalat in 2015, masina avand 56k km
2. toamna 2017, masina are 96k km din care ultimii 40k pe GPL, incepe sa faca figuri (in mers cade in bot si porneste chinuit la cald), pe tester apare: explozii distructive pe pistonul 3.
pe baza recomandarilor schimb bujii=> nici o imbunatatire, schimb bobina inductie => isi revine complet, cost 100 EUR
3. mai 2018, masina are 111k km, din care ultimii 55k pe GPL, incepe sa faca figuri, se accelereaza greu si neuniform, tremurat (ca si la mers in 3 pistoane)
merg la reprezantanta, testerul zice: compresie zero pe pistonul 3 + compresie mica pe pistonul 2 => le cer estimare costuri maximale FARA sa deschida motorul, incep sa calculeza si la 3000-4000 RON ii opresc din calcule.
merg la un privat, deschide motorul => scaune supape mancate pe pistonul 3 si 2 => pune o chiulasa second, cost 430 EUR
IMPORTANT: intrarile in admisie pt alimentarea cu GPL nu sunt date la acelasi nivel, intrarea pt pistonul 3 este cea mai deplasata, mesterul zice ca poate fi o cauza
IMPORTANT: reprezentanta deva + arad + dezmembrari arad stiu ca la motoarele de 1,2 probleme sunt DOAR la Chiulasa si sunt multe cazuri.
La dezmembrari mi se spune ca ma costa 100EUR in plus daca iau tot motorul, pt ca NU SE VINDE NIMIC DIN MOTOR in afara de Chiulasa
3. imediat dupa aceasta reparatie incep sa pierd antigel pe la garnitura de Chiulasa iar recent se vad si urme de ulei. mesterul zice ca e de vina garnitura marca ASAM, ca trebuia sa iau Victor Reinz
4. partea buna este ca, in 60k km pe GPL, scazand costul instalarii si al reparatiei, tot ies pe plus cu 3000 ron (consum GPL 26,5 RON adica 4,65L echivalent benzina).
Concluziile mele:
1.din cauza ca reprezentantele Dacia din vestul tarii sunt cel putin cu 50% mai scumpe decat restul atelierelor (motivul ar fi ca sunt asaltate de clientii cu masini in garantie si pt ca probabil le ies reparatiile mai complexe, ajungi sa lucrezi cu ceilalti (mesteri - privati) si cu piese din dezmembrari, cu care iesi la jumate de pret dar nu ai nici o certitudine privind calitatea lucrului facut.
2.motoarelele de 1,2 sunt foarte sensibile. Imi permit sa zic asta pentru ca inainte am avut un 1,4 (fara GPL) pe care l-am dat la 120k km si nu a avut nici o problema la motor.
3. o instalare de GPL facuta neprofesional, poate sa fie o cauza a uzurii premature a scaunelor. altfel nu imi explic de ce am avut probleme chiar pe pistoanele 2-3
BONUS: am calculat TCO (total cost of ownersip) pt sandero 1,2 achizitionat cu 7500EUR pe care l-am folosit 8 ani in care am facut 125 k km.
Presupunad ca daca as vinde masina acum, as lua 1600 - 1800EUR, costul este de 20000EUR => 6000 eur depreciere + 5000 EUR costuri de mentinere in functiune (inclusiv instalatia, reviziile si reparatiile) + 11000EUR benzina/GPL.
Și totuși, pentru 3000 de lei merita atĂ¢ta bătaie de cap cu GPL, ma gĂ¢ndeam și eu să-i pun, Ă®nsă stau Ă®n dubii, acu am ajuns la 74000 km și pe la 65000 km a trebuit sa fie curățată clapeta de accelerație.
Eu am avut logan 1 ph 2 cu motor de 1.4 cu care 5 ani si 70000 km nu am avut probleme, am băgat doar consumabile
cu actualul logan 2 din 2014 motor de 1.2 am 4 ani si 9 luni si vreo 65500 km si la fel, nu a cerut decĂ¢t consumabile, ulei , filtre, placute frana, bujii si distributia la 4 ani
eu sunt mulÈ›umit de motorul de 1.2, este mai silentios si mai economic decĂ¢t vechiul 1.4
ma sfătuiau si pe mine colegii, si m am gandit si eu daca sa i pun gpl, dar este destul de economic, si nici nu vreau sa reduc spațiul din portbagaj , chiar si roata de rezerva vreau sa o am in masina deoarece fac destule drumuri extraurban
citind ce a pățit colegul cu motorul de 1.2 cu gpl aftermarket ,ma bucur ca nu am montat pana la urma, chiar nu imi trebuie complicatii inutile , mai ales că a zis ca a facut economie de 3000 lei pe parcursul a multi ani si km, cu prețul timpului pierdut si bătăii de cap cu problemele cu gpl ul
Last edited by panselin4; 22 December 2018, 23:04.
Da se pare ca nu se merita sa pun gpl pe motorul de 1.2 ,din ce am citit pe forum sunt mult mai pretentioase ca vechiul motor k 7 si k 4 m.
Eu momentan am 16 16v motorul e bun , dar a cam inceput rugina pe la caroserie .
.
Eu tocmai am trecut de 100 de mii de km parcursi pe gpl (instalatie LR montata aftermarket). Masina e din 2015 si are in total 120 de mii. Pana acum, am facut doar un reglaj culbutori, fara nicio alta problema. Probabil ca in 10 mii de km o sa fac cel de al doilea reglaj.
Am tot citit despre problemele motorului acesta in combinatie cu gpl-ul, sunt constient ca mai devreme sau mai tarziu o sa apara efectele mersului pe gaz. Depinde cand apar respetivele probleme. Daca ma mai tine 100 de mii fara investitii majore ma declar super - multumit.
Salutare, am cu 1.2-ul 98000 km, schimburile de ulei le-am facut DACIA Racari(FILIASI) pana in 400 ron, am si GPL pe masina dar nu din fabrica.
O parere, dimineata cand sunt sub 0 grade se aude un zgomot ascutit pana se incalzeste motorul, de la ce ar putea fi?
Da se pare ca nu se merita sa pun gpl pe motorul de 1.2 ,din ce am citit pe forum sunt mult mai pretentioase ca vechiul motor k 7 si k 4 m.
Eu momentan am 16 16v motorul e bun , dar a cam inceput rugina pe la caroserie .
.
salut se pot retusa dar totul este sa nu se raspandeasca, oricum pacat ca nu se mai fac motoarele de 1.6 16v pe logan, desi pe duster inca se mai pune 1.6 SCE.
Apropo eu nu am reglat pana acum culbutorii, masina este din mai 2012, ce rol au acestia?
Seara buna!
Foarte rau… la 98000 de km trebuiau reglati cel putin o data. Rolul culbutorilor este de a deschide supapele. Daca nu sunt reglati corect, supapele nu vor sta deschise cat trebuie si se pot defecta. La GPL trebuie reglati la 30 000 km.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment