If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Daca dr_P a specificat: undeva sub 20 mm, diametrul exterior, iar eu am adus-o la 17.9, in conditiile in care trebuie sa aiba si peretii cu o anumita grosime - pt rezistenta.
De ce sa nu intre?
Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
merge, dar sa nu fie nevoie sa intre si capatul de 15 in motor... nu mai stiu cat de lunga trebuie sa fie.
Eu am rugat un amic sa-mi sudeze o piulita pe manerul de la cheia aia care incape in motor, ca sa o pot strange la cuplu.
Cand ajunge inapoi la mine (cel mai probabil luni) o sa imi fac timp sa schimb bujiile si voi masura exact diametrul si adancimea canalului din motor, precum si jungimea necesara de cheie pentru a ajunge la bujie. Astfel oricine poate masura cheia proprie si isi poate face o idee daca se potriveste.
Deci - va urma.
daca e asa, poti folosi o alta tubulara teava (de 11), care la exterior e putin sub 15mm -> intra in capatul de 15 -> prelungesti astfel tubulara teava de 14/15
Dimensiunile unde intra bujia la Logan 1.2 16v sunt:
-diametru "teava" unde intra bujia = 20 mm;
-adancime teava = aprox.150 mm.
Pentru slabit/strans bujiile folosesc o tubulara de 14mm,diametru 18,2mm,lungime 63mm,un prelungitor lung de 250 mm,un adaptor 1/2-3/8 si o cheie cu clichet.Pentru infiletat/desfiletat bujiile folosesc un furtun din cauciuc cu diametrul interior de 8 mm.
In manualul de service pentru D4F bujiile se strang fie la cuplu daca exista cheie speciala , fie la unghi de 180 grade daca bujiile sunt noi (prima strangere) , strangerea se face din momentul in care saiba de etansare a bujiei face contact cu chiulasa.
Asadar: tehnica strangerii unei piese "la unghi" este folosita in manualele de service auto (nu de producatorul de bujie) in combinatie cu o cheie dinamometrica, la anumite suruburi (surub fulie arbore cotit, spre ex.)
Astfel: strangere la cuplu, apoi la unghi-in completare (nu strict doar cea la unghi).
In mod singular (fara cheia D.), este o metoda aproximativa (si nu am vazut pana acum in manualele dedicate asa ceva)
Dozajul fortei ti-l ofera concret acea cheie.
Aveam una de 1/2 de ani de zile, acum mi-am luat alta de 3/8 (imi acopera aproape toata gama de cupluri la auto, in plus este si suficient de mica pt anumite zone).
Prefer sa folosesc strict aceste chei dedicate, mai ales la bujii care sunt cu cantec (chiulasa).
Unele chiar se rup in locas.
P.S. Am gasit intre timp fisa tehnica dedicata acestei piese.
Este normal ca dupa 2-3 zile de stat pe dreapta la prima pornire martorul de presiune ulei sa ramana mai mult timp aprins fata de zilele in care porniti masina in fiecare zi ?
sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
se stinge odata cu martorul de baterie, adica aproape instant, indiferent de nr de zile de stat pe dreapta (bine, a mea mai mult de 5 zile nu a stat nepornita - acu vreo 2/3 ierni cand a fost o saptamana constant -20, -33 de grade de n-am putut deschide portierele fata- , nu ma intreba daca la fel s-ar intampla si daca ar sta o luna nepornita)
cat timp filtru de ulei nu e contrafacut si conform specificatiilor producatorului si si uleiu se incadreaza in niste norme decente de vascozitate nu cred ca ar trebui sa apara astfel de "anomalii"
Dimpotriva. Daca uleiul e mai "subtire" sunt sanse mai mari sa stea beculetul aprins mai mult. La fel si daca nivelul e la minim. Presiunea in cazurile de mai sus e mai mica.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment