Stiu
Particularitati Motor D4F-732
Collapse
X
-
Motoarele DOHC de obicei utilizeaza un decalor de rotatie a unui ax cu came ( decalare cu +/- citeva grade ) axa admisie fata de axa evacuare, lucru care duce la o mica maririe a puterii motorului . Sint asa numitele motoare VVT-i ( variable valve timing ). Multe firme utilizeaza tehnologia asta, totusi putin fiabila ( a se vedea mot K4M de pe LagunaII, Megane II ) care se defecta acel decalor cam des. La Logan1 motorizarea K4M nu utilizeaza VVT, axele sint fara decalare, de aceea pe Logan K4M are decit 105 cp. Pe Fluence K4M este dat cu 110 cp datorita tehnologiei VVT.
Chestia asta nu poate fi facuta la 1 singur ax cu came lucru evident pe linga pretul mult mai mic, mai putine piese, culbutori etc.
Motoarele cu 4 supape / cilindru veritabile sint cu 2 axe cu came, astea cu 1 singur ax sint cam improvizatie.
Si la H4B de pe L2 se utilizeaza, axul de admisie e actionat printr-un decalor rezultind un alt timing al distributiei functie de diversi factori pe care Reno i-a studiat.
La H5F de pe Lodgy au decaloare pe ambele axe cu came, si pe admisie si pe evacuare... interesant...Last edited by bogdan_cr; 13 July 2014, 16:58.
Comment
-
Spre exemplu la motoarele cu interferenta daca se rupe cureaua de distributie in timp ce motorul este pornit nu exista suficient spatiu intre pistoane si valve iar daca sincronizarea nu este perfecta atunci se vor lovii (pistoane cu valve) rezultand fie valve indoite sau pistoane sparte fie ambele .
La cele non-interfenta nu conteaza daca se rupe cureaua pentru ca oricum valvele nu se vor lovii de pistoane chiar daca sincronizarea s-a dereglat.sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
Comment