Evaluare Compresie Functie De Gaze Carter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Evaluare Compresie Functie De Gaze Carter

    Daca scoti busonul de ulei in timp ce motorul merge se poate estima aproximativ pierderea de compresie (uzura la motor).
    am facut acest test la mai multe motoare si marci de masina si am idee cam cat trebuie sa fie.
    la logan 1.2 , de nou mi s-a parut mare acest suflu. am verificat si la alte loganuri; tot mare.
    dupa ce am incheiat rodajul; la fel.
    intrebare: cumva se sorteaza motoarele pentru piata interna ?
    sau la modelele mai ieftine se pun motoare mai putin reusite?
    Last edited by valeriuciprian; 26 January 2014, 00:10.

  • #2
    Exista mijloace de evaluare mai ortodoxe, anume test de compresie; mi se pare depasita si neprofesionala evaluarea cu gazele din carter.
    Nu stiu daca se aleg motoarele, pentru intern sau export, dar stiu in mod sigur ca motoarele pe benzina de pe Logan, sunt destul de fiabile in privinta consumului de ulei, adica nu prea consuma. Depinde si ce ulei pui in ele.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • #3
      cumva cineva a facut aceasta comparatie si cu alte marci? am inteles ca motorul se livreaza cu un rodaj chimic.
      sigur am vazut alte motoare la 60.000km cu mai putine gaze de carter

      Comment


      • #4
        Legat de motoare, eu am citit asa;
        După asamblare, înainte de livrare, motoarele sunt controlate pe 5 bancuri de probă (control 100%), din care unul pentru teste la rece (în banda) şi 4 pentru teste la cald (motor pornit).
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • #5
          ca sa ma fac inteles de ce am deschis acest topic:
          am avut masini cu multi km si datorita uzurii presiunea gazelor in carter impingea permanent uleiul pe la capacul de pe chiuloasa murdarind permanent motorul.
          Etapa de uzura si mai mare este cand datorita presiunii arunca joja de ulei sau busonul pe unde se toarna uleiul.
          Nu este cazul la loganul nou care l-am achizitionat, dar am observat ca scaparile de gaze sunt mai mari decat la alte marci la care am putut face verificarea.
          si ma intrebam de unde vine diferenta
          ;calitatea segmentilor, cilindrii (cumva sunt tratati cu nikasil sau ceva similar?)
          ;sistemul de recirculare a gazelor (de obicei nu functioneaza la relanti)

          intrebam poate a mai pasionat pe cineva subiectul

          Comment


          • #6
            Nu e cazu la motoarele benzinare reno in general, cel putin in cazul Logan si-a dovedit fiabilitatea pana acum, vezi o sumedenie de taxi-uri cu 350-400000 km la bord fara probleme la motor.

            Adica nu te scarpina daca nu te mananca...
            Eu am 123000 km facuti nu tocmai in regim normal/de om normal la cap, si nici urma de ulei aruncat aiurea.
            De multe ori cand puneam tzava cu filtru sport uitam sa mai pun furtunu ala de recuperare gaze, n-am gasit urme de ulei niciodata, indiferent de forjele date.

            Comment


            • #7
              Domnule Florin ar trebui sa stii ca in orice motor se formeaza presiune, in conditii absolut normale de functionare, fie datorita gazelor care scapa prin fantele segmentilor (cu toate ca uleiul are si rol de etansare), fie datorita aducerii la PMI a pistoanelor.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • #8
                Dl FlorinCY, mergi si ia-ti un compresmetru sau mergi la un service si roaga-i sa iti masoare compresia sa stii ca ai scapat de o treaba
                Daca nu iti consuma ulei motorul, eu zic ca n-are rost sa iti bati capul cu masurarea compresiei ptr stabilirea gradului de uzura a grupului piston-cilindru-segmenti
                ​​​​​​

                Comment


                • #9
                  Nu de lipsa compresiei se plange colegul; eu am inteles perfect cee ce-l preocupa;
                  la logan 1.2 , de nou mi s-a parut mare acest suflu. am verificat si la alte loganuri; tot mare.
                  de aceea am incercat sa explic care ar fi sursa presiunii intr-un motor.
                  Acum nu stiu in raport cu ce motoare a facut comparatia de spune ca, e mare.
                  Last edited by IancuMIC; 26 January 2014, 22:01.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • #10
                    am comparat cu
                    suzuki swift 60.000km suflu 30% din suflu motor logan
                    volskwagen tdi 1.9 suflu 50 %
                    nissan 1.4l 200.000km suflu 200%
                    dacia 1410 veche cam la fel suflu 100%
                    peugeot 208 paradoxal aspira(cred ca recircula gazele si la relanti)

                    consider motorul 1.2 un motor modern,
                    doar ca exista si alti producatori cu alte solutii tehnice.

                    multumesc de raspunsuri, mai ales ca informatii pe acest subiect se gasesc greu

                    sa consideram pierderea datorata compresiei egala si diferenta de suflu datorata sistemului de recirculare a gazelor ? mai mult sau mai putin activ functie de marca.
                    atunci , daca recirculi 100% gazele de carter la relanti cum ies noxele cand faci ITP-ul ?
                    eu stiam ca recircularea gazelor nu se face la relanti pentru a merge frumos motorul,
                    dar exemplul cu peugeot 208 ma contrazice.
                    Last edited by FlorinCY; 27 January 2014, 09:32. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • #11
                      doamne ce mi-a fost dat sa citesc ...
                      gaze de carter comparate ochiometric si masina care pierde compresie mai mult sau mai putin ca alte masini masurate tot ochiometric
                      Nu are nicio relevanta ce zici tu , ia un aparat de masurat compresia si vezi ce si cum ... nici macar acolo nu e relevanta , ca o as vezi ca producatorul iti da abateri de 2-3 unitati pe acelasi motor ,deci si aia frectie ...Important e sa fie egale pe toti cilindrii si de preferat peste 11-12...
                      Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                      Comment


                      • #12
                        da,
                        e mult mai bine sa platim la un service niste evaluari pe calculator fara valoare sau sa schimbam piese pana invata mecanicul meserie.

                        Comment


                        • #13
                          Afla ca un ulei mai prost iti poate mari volumul de gaze de carter. Asta inseamna ca e motorul uzat ?

                          Comment


                          • #14
                            Florine, ai riscat sa te pui intr-o situatie jenanta; eu ti-am spus ca astfel de evaluari nu se fac cu podul palmei.

                            Exista mijloace de evaluare mai ortodoxe, anume test de compresie; mi se pare depasita si neprofesionala evaluarea cu gazele din carter.
                            E acelasi lucru ca si cand ai testa calitatile unui ulei de motor, frecand o picatura din acesta intre degete.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • #15
                              sistem de recirculare gaze, filtre recuperare ulei, pcv
                              sunt lucruri care nu se afla pe forum.
                              multumesc inca odata si ma opresc aici

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google