Salutari all [COLOR="black"][COLOR="Black"]in sfarsit sunt posesor de 1,2 >>>dupa primii 100 de km , majoritatea in oras sunt super-incantat , nici ca se putea ceva mai reusit pt infrastructura tarii noastre si mai ales pentru buzunarele noatre . bafta tuturor
Discutii generale Logan 1.2 16V
Collapse
X
-
Originally posted by margelatu View Postdaca pune motorul cu tot cu cutia de viteze si matele lui aferente de la mama lui se prea poate sa se miste mai bine chiar decat ce avem noi pe logan acum.uite cezic astia de la dacia: Intervalele de revizie pentru cele două modele echipate cu motorul 1.2 16 V 75 CP sunt de 40 000 km la doi ani.
revizie la 40 de mii km .am inteles eu bine?Last edited by amigos; 30 November 2009, 11:50.
Comment
-
D4f
Buna ziua, salutare la toata lumea. M-am amuzat teribil citind aceste posturi - si nu in sens negativ, ci mai degraba inveselit - nu ca as bea ceva la calculator.
Daca exista doritori as putea sa va ajut cu ceva informatii, cu privire la istoria si evolutia acestui motoras.
Motorul D4F deriva din fratiorul sau un pic mai anemic, si anume D7F (12 / 8V / 59CP)
Practic diferenta dintre aceste doua motoare nu este asa extraordinara - si anume chiulasele difera complet (una este echipata cu 8 valve iar cealalta cu 16 valve), iar motorul D4F are alt tip de pompa de apa (este foarte logica schimbarea deoarece distributiile celor 2 motoare sunt diferite), nu in ultimul rand injectia difera - logic in acest caz deoarece chiulasele difera.
Buun. Dupa cum spuneam atat Twingo cat si Clio 2 (facelift) au vazut la finalul anului 2000 motorul D4F (nu a fost Twingo primul posesor).
Practic in 2001 au fost livrate publicului primele masini cu acest motor pe ele iar in acelasi an si Kangoo a primit acelasi tip de motoras.
In 2004 a mai vazut si Modus-ul motorasul D4F, in 2005 Clio 3 si in final pe masinile ce poate brand-ul Dacia (Sandero si Logan).
Motorul initial era produs cu un sistem de injectie Magneti Marelli si avea o turatie la relanti de 750 rpm (motorul dezvolta tot 75cp).
Dupa anul 2003 motorasul a suferit ceva schimbari, si arata ca arata ca in forma actuala:
Modificarile.
- a fost schimbata toata injectia (sa pus Siemens Sim32) iar cu acest sistem Renault a preferat sa ii reduca turatia de relanti-ul la 700 rpm
- a fost schimbat corpul clapeta,
- toata galeria de admisie a fost schimbata (alt model alta forma - complet diferita).
Prea nou, nu este acest motor - practic chiulasa si injectia il fac diferit de motorul D7F (cel in 8 valve) - care este destul de vechiut (1992) asa ca cine zice ca e prea nou - se cam inseala (diferentele intre blocul motor de la D7F vs D4F sunt foarte mici - in zona pompei de apa).
Insa ce au reusit ceva extraordinar Renault-ul cu acest motor a fost obtinerea unor turatii foarte joase de relanty respectiv un cuplu bunicel pentru un motor la o asa capacitate la niste turatii destul de scazute - asta implica un consum redus de carburant.
Altceva ce este de subliniat la aceste motoare este FIABILITATEA lor. Este una din cele mai fiabile motorizari produse de Renault.
Sunt D4F-uri cu peste 800.000 de km, si singurele probleme ce au aparut au fost cele de ordin: "ROMANIA" - adica praf si murdarie in corpul clapeta, nu prea are alte probleme acest motor. Subliniez insa faptul ca este un motoras care cere schimbarea la timp a consumabilelor si revizii ca la carte (adica vrei sa il tii...ai grija de el).
Va rog sa ma scuzati pentru greselile comise (de scriere) insa ma cam grabeam - eram pe picior de fuga de la servici si vorba aceea...cui nu ii place sa fuga de munca...? )
Am incercat sa editez postul si nu am avut posibilitatea. Insa la motorul D7F este vorba de 1.2 (si nu 12)
Comment
-
@Seba, rau nu e sa visezi la pitici cu steroizi, viata'i prea scurta pentru a trai in obscuritate . Deja daca ti'a crescut puterea la carutza cu cel putin 5, 7 cai, iti creste si adrenalina, fiindca acum carutza se misca mai bine... Si asta, zic eu, imbunatateste calitatea vietii .I don't ride low, I fly high...
Comment
-
@macs: corect!
@mkl: lasa teleshoppingul cu turbo electric, ori pui ceva calumea, ori mai bine ii faci un chiptuning si o lasi asa. au fost oameni cu 1.4/1.6 care au incercat turbo electric si au renuntat. se simte ceva la ture mici, dupa care, pe la 3000rpm, unde ai mai mare nevoie, te cam lasa balta. ma rog, chestie de gusturi, pana la urma, parerea mea e ca nu se merita.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
ce sa simti la ture mari la un turbocharger electric? cum franeaza aerul sa intre in motor? cu cat motorul se invarte mai repede, inghite mai mult aer. deci acel turbo electric care da un debit fix de aer va supraalimenta motorul din ce in ce mai putin. de aia se simte la ture mici, unde motorul nu consuma mult aer si ventilatorul ala e in stare sa creasca un pic cantitatea de aer ce intra in motor, pe cand la ture mari, unde motorul consuma mult aer, ala pur si simplu nu poate sustine nici macar aerul necesar motorului. ca sa-ti faci o idee, un motor de 1.2 consuma la 4500rpm 45 de litrii de aer/secunda. adica 2700litrii/minut. zi-mi tu daca ventilatorul ala poate sa dea macar un debit dublu, ca sa simti ceva schimbare in bine in functionarea motorului. si apoi vezi cata putere consuma ca sa dea aerul ala si apoi fa bilantul puterilor, cata putere absoarbe real din motor ca sa sufle acel aer si care e castigul motorului de pe urma supraalimentarii. o sa ai oarece surprize ca mai mult de aia 5-6 cai frumosi pe care-i obtii si din chiptuning, nu scoti. in schimb, te costa dublu acel blower, raportat la un chiptuning. daca pui ceva fantomatic, nu castigi nimic, daca pui c eva calumea, trebuie oricum resoftare, pt adaptarea motorului la debitul de aer fortat, pe toata plaja de turatie, altfel poc-poc-poc: detonatii...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
Comment