Discutii generale Logan 1.2 16V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu toata lumea vede in masina, doar un obiect de ajunge rapid la 100 km/h.
    Din pacate, cei ce vad asta, au facu o alegere extrem de nefericita cu Logan.

    Comment


    • exact. chiar vad ca toti cu 1.4 incearca sa demonstreze ca 1.2 e mai slab. desi aia cu 1.2 si altii zic ca e la fel. nu ca e mai tare. exceptie tavi, care compara clio 1.2 cu logan 1.2, desi am retineri ca masinile sunt 100% identice. in rest cei 2-3 cu 1.2_16v zic ca merge ca 1.4 si consuma ceva mai putin. ceea ce s-a si dorit cand s-a lansat motorizarea asta. acum majoritatea celor cu 1.4 rad fericiti ca nu ii face ala micu. nici nu e intentia sa va faca, e destul sa stea langa voi, nu sa treaca de voi...pana la urma 75 de cai=75 de cai. din nou. ca sa vezi...al dracu ce rau e facuta lumea asta, cu legile ei...
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • Originally posted by Octavian___31 View Post
        1.4 bate pe 0-100 1.2. si atat, dupa 100 1.2 este o idee mai rapid decat 1.4.
        In rest 1.4 nu bate la nimic 1.2, nici la reprize, nici la viteza (daca 1-3 km au vreo relevanta) nici la fiabilitate.
        1,4 e depasit de vreme(-1), uzat moral(-2), slabut pt un 1.4/un pic gurmand pt ce ofera(-3).
        Toate astea se trec cu plus pt 1.2 (+1 ; +2 ; +3).
        Imi dai voie sa te contrazic putin (fara rautate!)?
        Cand mi-am luat tinicheaua din dotare, m-am dat cu amandoua variantele in discutie aici si concluzia mea a fost ca 1.2 16v e mult mai sprinten ca 1.4, numai ca trebuie sa nu-ti fie mila (face un zgomot ca dracu in cazan!), 1.4 se tureaza mult mai greu, consumul la 1.4 e mai mare (la stil de condus decent), DAR, am ales 1.4 pentru ca se tureaza mai putin, am cuplu un pic mai mare (ma dau pe serpentine mai usor), e mai silentios si consum apropiat de 1.2 (8.5-10 in oras si 6.5 in afara fata de 8 in oras si 6 in afara), totusi ma zgarii pe ochi ca nu am luat un tractor de 85 (deh bani putini!).

        Comment


        • asa de usor te dai pe serpentine cu 7Nm mai mult si o cutie mai lunga, de-o sa rupi gumele din cauza cuplului imens dezvoltat de motor...
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • pai, eu zic ca e mai usor sa te dai pe serpentine in 3000-3500 rpm decat in 4500-5000rpm, cel putin pentru motor, nu pentru senzatii super-tari.

            Comment


            • yo.steph : uiti un singur lucru: motoarele 16v de obicei sunt motoare de turatie; la turatii mari se simt ele bine :-) iar la un benzinar cu cat esti mai aproape de turatia de putere maxima cu atat mai bine (deorece in momentul in care ai nevoie sa accelerezi o faci mai rapid avand disponibili caii putere).

              intre 1.4 8v si 1.2 16v as alege 1.2 16v. Ofera aprox. acelasi lucru la un consum mai mic (ahh si sa nu mai aud ca 1.2 16v nu stim cat e de fiabil, D4F e in productie din 2000 iar fratele mai mic D7F cu 8v din 1992 deci ... e un motor "calit" ca si 1.4)

              S.

              Originally posted by Octavian___31 View Post
              1.4 bate pe 0-100 1.2. si atat, dupa 100 1.2 este o idee mai rapid decat 1.4.
              In rest 1.4 nu bate la nimic 1.2, nici la reprize, nici la viteza (daca 1-3 km au vreo relevanta) nici la fiabilitate.
              1,4 e depasit de vreme(-1), uzat moral(-2), slabut pt un 1.4/un pic gurmand pt ce ofera(-3).
              Toate astea se trec cu plus pt 1.2 (+1 ; +2 ; +3).
              uzat morat si depasit de vreme? pai si 16v-urile ce tehnologie SF-ista folosesc ? nu tot MPI ?

              chestia asta cu "uzat moral si depasit de vreme" mi se pare irelevanta ...probabil ca tocmai asta da fiabilitatea :P
              (a se vedea DI vs CI; DI = direct injection; CI = commonrail injection la diesel; care e mai fiabil ?)
              Last edited by Silviu; 11 November 2009, 18:16. Reason: Automerged Doublepost
              I have no special talent. I am only passionately curious.

              Comment


              • Originally posted by Silviu View Post
                yo.steph : uiti un singur lucru: motoarele 16v de obicei sunt motoare de turatie; la turatii mari se simt ele bine :-) iar la un benzinar cu cat esti mai aproape de turatia de putere maxima cu atat mai bine (deorece in momentul in care ai nevoie sa accelerezi o faci mai rapid avand disponibili caii putere).
                .....
                turatie mai mare = uzura mai mare ==> RK mai devreme de 150000km

                Parerea mea e ca cine sustine ca un motor "se simte mai bine" la turatii ridicate, ori n-a tinut masina respectiva pana la o anumita varsta (a masinii, masurata in mii de km), ori nu cunoaste principiul motoarelor cu ardere interna (in special cele OTTO), fara nici-o aluzie, dar asta cred. Ca sa ma explic un pic mai plastic, imi poti spune cate curse face un piston la 3000rpm si cate face un piston la 4500rpm pentru a dezvolta aceeasi putere? si daca da, cam care e uzura celor doua?

                LE
                Cum ti-ar ti-ar fi mai bine sa alergi un km? in pas alergator sau sprint?

                Comment


                • Eu zic sa faci niste calcule serioase, nu babesti.
                  Daca nu vrei sa faci asta, existe exemple: masina lui Dsign, vede zilnic rpm peste 4000 si are peste 100 000 km. Sorin din Timisoara la fel.

                  Comment


                  • yo.steph:

                    "Cum ti-ar ti-ar fi mai bine sa alergi un km? in pas alergator sau sprint? "

                    mie in pas alergator ... dar unui sportiv in sprint.

                    Tu chiar crezi ca intern ele sunt identice? Crezi ca materialele folosite sunt aceleasi?
                    Oare nu sunt gandite sa reziste in regim de turatie mare? ...

                    Sa mai continui? Cred ca nu are rost ...


                    S.
                    I have no special talent. I am only passionately curious.

                    Comment


                    • @Cezar. Si cat crezi c-o sa-i mai tina motoarele pana sa se dea la ulei?
                      @Silviu. 1.4 si 1.4_16v, intern sunt identice, difera chiulasa, diferenta intre 1.4 si 1.6 8v e data de lungimea cursei pistonului (care la 1.6 este cu ~ 1cm mai mare, alte biele si alt arbore), diferenta intre 1.6_8v si 1.6_16v este data de chiulasa, intre 1.2_16v si 1.4_8v este data de diametrul pistonului, care la 1.2 e mai mic.
                      Last edited by yo.steph; 11 November 2009, 18:38.

                      Comment


                      • mareom ii da 6000 zilnic )
                        Daca in momentul de fata as mai da comanda la o masina ...intre 1.4 si 1.2 clar 1.2 ..mare branza aia 7 nm in plus... ca si la 1.4 cand faci o depasire...chiar daca in fata ai liber ii dai a 3 ca sa poata si aia din spate sa fuga mai departe .. sa nu stea 5 ani in spatele camionului ..

                        Comment


                        • Momentan putem face supozitii, sa citim in globul de cristal, sa dam in tarot, insa faptele reale raman.
                          Asa ca afirmatia ta, nu poate fi sustinuta teoretic decat printr-o logica extrem de minimala, iar de partea practica nici nu mai vb...

                          Comment


                          • Originally posted by yo.steph View Post
                            @Cezar. Si cat crezi c-o sa-i mai tina motoarele pana sa se dea la ulei?
                            parca zicea Seba mai sus sa lasam deoaprte teoriile de mecanici de dacie cu carburator ... ca nu-si au sensul. Vorbim de motoare diferite, tehnologic vorbind.

                            Mai bine sa revenim la 1.2 16v si sa lasam teoria pe seama specialistilor care fac motoare 16v si le garanteaza 200-250.000km ...

                            S.
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • Ca fost posesor de clio 2 bicorp 1.2 16v, folosit in regim de cuplu (4200-4300rpm) in 80% din timp... l-am segmentat la 127000km, ca posesor de 1.4... nu ma pot pronunta, dar am vazut 1.4 la 300000km fara probleme.

                              Comment


                              • Originally posted by yo.steph View Post
                                ... folosit in regim de cuplu (4200-4300rpm) in 80% din timp...
                                Si cand era rece motorul?
                                Cel mai lent 1,6 8v

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google