Am facut schimbul de ulei la Orsila,jud.Bihor.Baietii lucreaza forte bine si pot sa ma duc cu uleiul meu +restul.Pentru 1.4 benzina au pus 3 litrii de ulei iclusiv cu filtru de ulei.
Schimb ulei.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
@kelemen: Da, normal.
Comment
-
Salut. Andrei am si eu o intrebare. Am un 1.4+Gpl (fabrica februarie 2008 cu 20000 revizie sau 1 an, chiar in ziua cand am ridicat-o - 21 .02.08 s-a trecut de la 15 la 20 mii km), momentan am 5500 km la bord (app 4 luni).
1. Ce zice sa ma iau dupa iei sa ajung la 20000 (daca e cazu) sau 1 an, sau sa schimb pe la 10000 (in cazu in care nu fac 1 an inca)?
2. E de recomandat (chiar daca e mai scump si in plus am si GPL-ul) sa bag un ulei full sintetic?
3. Chiar e adevarat (sau doar o chestie de marketing) ca, chiulasa la motorizari cu GPL e ramforsata?
Scuze pt eventuale mesaje off topic.
10x anticipat.
Comment
-
1. Daca mergi mult in oras, mergi la 10.000 km si schimba uleiul, filtrul de ulei si filtrul de aer.
2. Da, neaparat pune un ulei full-sintetic, o sa vezi ca merge mai vine motorul, decat cu Dacia Oil.
3. Chiulasa este facuta dintr-un material mai rezistent, iar motorul este "ranforsat", adica jocul termic al supapelor este modificat.
Comment
-
Si filtru GPL sa il inlocuiesti la revizia de 20.000km. :pAttached FilesLast edited by Tudor_cj; 16 June 2008, 15:01.2004 Dacia Logan 1.4MPi
2006 Dacia Logan 1.5dCi
2007 Opel Astra H 1.7CDTI
Comment
-
Salut , am un laureat 1.4 si am cu el aproximativ 5000 de km si as vrea sa ii fac schimbul de ulei insa nu sunt decis ce ulei ar fi mai bun pentru motorul asta ,voi ce folositi, parca n-as baga ulei de la dacia ca tind sa cred ca ar fi genu cum era la vechea dacie , te duci in piata si cu 30 lei ai cumparat si filtru . Voi ce folositi?
Comment
-
Si incearca sa citesti ce s-a mai scris pe forum, ca sunt zeci de pagini despre asta...
Comment
-
Nu bagati 5W40 in ea daca motoru e nou. Evitati-l pe cat posibil. La ora actuala se gasesc atatea alte uleiuri mai bune.
Asta e cel mai ieftin din gama uleiurilor full sintetice, bagati unu' bun daca bagati (mai bine un semisint 5W30 de calitate, veti vedea ca este un consum de carburant mai mic si dupa 10000 km are mai bune proprietati decat un 5W40).Last edited by Octavian; 5 September 2008, 18:08.
Comment
-
Cum dracu se face ca un ulei semi-sintetic are proprietati superioare unuia full-sintetic?
Am vb atat de mult pe tema asta...Stiu ca ai tu ideile tale cu 5w30 ( am incetat sa te mai contrazic, poate ai dreptate in felul tau), insa unul semisintetic nu va fi in veci mai bun decat unul sintetic.
- adu argumente de ce un ulei 5w40 nu trebuie bagat in motor nou. ( argumente sustinute de documente, ca sa nu existe nici un fel de dubiu).
- cum se face ca o adunatura de ingineri considera ca motorul ar lucra in parametrii optimi cu un ulei 5w40, iar noi sustinem altceva.
PS: ai spus-o pe aberatie: "mai bine un semisint 5W30 de calitate, veti vedea ca este un consum de carburant mai mic si dupa 10000 km are mai bune proprietati decat un 5W40"Last edited by Cezar; 5 September 2008, 18:14.
Comment
-
In felu meu am dreptate, pt ca vorbesc ce trebuie si din patite(!!).
Ia o fisa tehnica de la ELF cu un 5W30 si un 5W40 si vezi care e mai bun, vezi cate TBN (bazele, astea fac un ulei BUN) are..???
De ani de zile toti producatorii au renuntat sa mai bage 5W40 pt ca au aparut alte uleiuri mai bune, cum este 5W30 (in primul rand e mai stabil termic, daca stii ).
Ia verifica sa vezi cine mai face prima umplere cu 5W40?
De ce crezi ca aproape toti au renunta la el??? De bun ce era?
Nu ma luati ca la temp inalte (cere sunt alea....?? ) un 5W40 de 30 de lei litra rezista mai bine ca un 5W30 (cu baze ''TBN'' mult mai multe la peste 10000 km parcursi) cu 60-65 lei litra.
Sigur de slab ce e e si ma scump.
PS: nici macar BMW benzinar de 1600 cmc in sus, nu baga altceva decat 5W30 (inainte baga 0W40 BMW Oil) si vorba 'ceea, asta e un motor mai de turatie decat un 1.4 mpi 8 valve...
Ramaneti cu tehnologia in urma si bagati in motor ce auziti de la unul si altul.
PPS: in felul in care s-a manifestat motorul meu la forja cu 5W40 Synt S, cat traiesc eu asa ceva nu mai bag in motor (eventual un 0W40), sa nu mai aud acel zgomot metalic dupa forje repetate. Nici un fel de 5W40.Last edited by Octavian; 5 September 2008, 18:25.
Comment
-
Originally posted by Octavian___30 View PostNu bagati 5W40 in ea daca motoru e nou. Evitati-l pe cat posibil. La ora actuala se gasesc atatea alte uleiuri mai bune.
Asta e cel mai ieftin din gama uleiurilor full sintetice, bagati unu' bun daca bagati (mai bine un semisint 5W30 de calitate, veti vedea ca este un consum de carburant mai mic si dupa 10000 km are mai bune proprietati decat un 5W40).
Poate ai scris in fuga si nu ti-ai dat seama.
Comment
-
Eu inteleg ce zice Octav...Am studiat problema si are dreptate!Acum chestiunea se mai pune intr-un fel: In ce regim functioneaza motorul X astfel incat folosirea unui ulei X 5w40 sa duca la o uzura mai rapida decat in cazul folosirii unui ulei X 5w30?Conteaza mult pt ca e de nuanta !
La urmatorul schimb bag si eu ESP Formula 5w30 ca m-ai facut curios!Vb serios!In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
La fel cum i-am spus lui Cezar in PM, am muncit mult, am cules multe informatii,am vorbit cu oameni care au mai multa carte ca mine in treaba asta, am trait pe propria-mi piele efectele intre uleiurile astea.
Nu bat campii (au fost persoane chiar neavizate care au confirmat ce am simtit eu), pur si simplu cu 5W40 (Synt S) dupa repetate forje motorul incepea sa scoata un zgomot metalic.
Atunci a inceput ''munca''. Motorul fiind nou, NU ii trebuie o vascozitate mare (era sa fac prostia sa bag 5W50 in el...), ii trebuie un ulei de calitate care e in stare sa-si pastreze calitatile si in regim dur, asa cum il descrie fisa tehnica, sa fie stabil termic, etc etc (plus TBN care e esential pt un ulei, chiar am dat exemplu un ELF 5W30 semisit si ELF 5W40 si din fisa REIESE ca dupa 10000 km ELF 5W30 este mai bun, are mai multe baze (TBN)dupa 10000 km decat 5W40.
PS: chiar si schimbul termic este mai mic cu un 5W30, consumul de asemenea (pt ca are logica) mai mic.
Atata timp cat am exeperimentat uleiurile astea 5W40 Synt S (7500 km) si 5W30 ESP Formula (aproape 15000 km) imi permit sa trag niste concluzii.
La caldurile insuportabile din vara asta, de-al dracu' ce sunt ( )) ) i-am dat in gura si nici vorba de sunete suspecte, doar un zgmot gros si sanatos, de motor turat (cu 5W40 dupa forje repetate, la inceput NU facea, dar dupa forje repetate mortorul faceam ZGOMOT METALIC, nu sunt omul care sa menajeze motorul, imi place sa-i dau forja).
Va spun treburile astea fara nici un interes, tin la voi toti si vreau daca va permiteti sa aveti cat mai multa grija de motoarele voastre.Last edited by Octavian; 5 September 2008, 20:12.
Comment
Comment