Interesant ce spun baietii astia NU?http://www.uleidemotor.com/uleidemotor_mituri_idx.php
Schimb ulei.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Da, e interesant, mai ales ca pun Mobilu pe acelsi nivel cu Valvoline-ul (spun asta pt ca Valvoline e f bun).
Dar sa nu uitam un lucru, firma din RO vinde oloiuri made in USA.
Si ca o completare: uleiurile europene au cerinte mai exigente (agrementari) din partea producatorilor de motoare decat USA.
Exemplu: Mobil1 5W30 full sint. Fa o comparatie la ce se cere la noi (si ce indeplineste Mobilu1 5W30 european) si vezi ce se cere la americani (si ce indeplineste Mobilu1 american).
De asemenea si pretul difera, in mod sigur si pe aceste considerente.
Comment
-
Daca ai pus doar 3 l, nu are de ce sa fie nivelul peste Max...doar daca nu s-a scurs "tot" uleiul in prealabil. Pune masina pe un plan perfect drept, asteapta 15-20 de min si apoi verifica iar jojaIn fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Eu la cumpararea masinutei aveam vreo 2-3 mm peste nivelul jojei. Am scos vreo 0,3 l cu o seringa obisnuita de 20 ml de la farmacie si furtunas de la perfuzie. Faci de vreo 10 - 15 ori manevra si ai scos. Daca vrei seringa mare de 100 ml sa nu fortezi incheieturile gasesti la orice farmacie veterinara.
Comment
-
Daca pun ulei sintetic sau 'subtire' 0w40 sau 5w40, curge sau il mananca!
Uleiul nu trebuie sa-ti curga din masina indiferent ce SAE folosesti. Aceasta este o problema de etansarea garniturilor si supapelor. Uleiurile sintetice sunt perfect combatibile cu materialele din care se fac garniturile, unele uleiuri precum gama Mobil 1, MaxLife, Durablend si Synpower contin aditivi speciali pentru a hidrata garniturile si previne scurgerile. Daca dupa ce ai folosit un ulei de calitate, pui unul ieftin, garniturile se crapa si uleiul incepe sa curga afara.
mai pe scurt, daca ai pus un ulei scump, numai pe ala trebuie sa mergi, deci nu cumva "se obisnuieste" motorul cu tipul ala de ulei? hmmm?sigpic
Comment
-
Nu se obisnuieste.
Oricand poti sa treci de la Mobil la Havoline, sau Castrol sau Elf sau ce vrei sa pui in motor.
Sa respecte norma si indicii de vascozitate recomandati si e in regula (toate au aditivi de ''hidratare'' garnituri, ca unii o si spun la descriere, e doar marketing).
Comment
-
Si asta pentru ca uleiul isi pierde proprietatile si in timp, nu numai la uzura/solicitare.
Comment
Comment