am si eu o intrebare.cind se face schimbul de ulei e bine sa se faca asa zisa spalare a motorului? am avut ulei castrol 10w40magnatec si vreau sa bag elf5w30.mii de multumiri
Schimb ulei.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
dai intai drumu la ulei,desfaci filtru de ulei,il schimbi,apoi schimbi si filtru de aer si trece timpul!Sa desfaci sibusonul pe unde torni uleiul ca sa curga mai usor si n-ar fi rau daca ar fi motorul putin cald.Si decat sa speli motorul care costa vreo 250 de lei mai bine cumperi tot castrol.Dar nu-l spala ca nu tuseste daca-i baci un ulei full sintetic.CT-97-VIPsigpic
Comment
-
Ptr. cine a pus ulei mai mult din greseala , neatentie , etc... va recomand o solutie simpla pe care am aplicat-o eu , patit cu niste "meseriasi" de service (mi-au pus aia tot bidonul de 4 litri , mobil super 3000 x1 /5w40) . Se trage uleiul prin joja cu ajutorul unei pompite de la un flacon de sapun lichid , din aceia pe care se apasa repetat ... trebuie doar sa-i atasati o prelungire de tub warnish ... pompita trebuie sa lucre bine , sa faca vacum ....succesuri si rabdare !
Comment
-
Originally posted by Cezar View PostVezi ca exista chei de filtre ulei in magazinele mari ( cora etc), iar daca nu, gasesti la piese auto.
E cam 20 ron.
Comment
-
daca ai lei prea mult desfileteaza putin busonul de golire si curge.Dar aveti grija sa nu dati drumul la uleiul din cutie.
P.S. Un prieten co o solenza a facut schimbul de ulei la motor si a dat drumul la uleiul din cutie.Va dati seama sa ai 6 l de ulei in motor si nimic in cutie?Noroc ca nu a mers mult ca strica si cutia si motorul.CT-97-VIPsigpic
Comment
-
Tocmai ce mi-am schimbat si eu uleiul de la masina, de data asta singur. Procedura este simpla si am facut-o doar din ce am vazut la cei de la service si ce am mai auzit pe ici, colo. Am mers putin cu masina si am incalzit motorul. Am taiat un bidon de apa plata de 5 litri si am facut un vas pentru ulei. L-am taiat astfel incat sa intre sub motor fara probleme. Am cumparat de la un magazin auto set de chei pentru schimbuld e ulei la pretul de 20 de roni. Setul include o cheie de filtru si o cheie speciala pentru surubul de la scurgere (are forma patrata)Am desfacut busonul de la motor ( cel pe care se toarna uleiul) si m-am bagat sub masina cu cheia de desfacut. Am desfacut cu grija si am tinut bidonul sub buson. Nu curge ulei pana nu se desurubeaza complet asa ca desfaceti fara grija. Cand am simtit eu ca aproape e gata am avut grija sa nu cada pe mine ulei... ''Dopul" a cazul in recipientul cu ulei si l-am scos ulterior. Dupa ce am dar drumul la ulei am desfacut filtrul de ulei... am folosit cheia speciala plus o cheie de 19. Am pus noul filtrul si am avut grija sa dau cu putin ulei pe garnitura inainte de a-l monta. Intre timp am pus si filtrul de aer. Dupa ce nu a mai curs ulei din motor am pus "dopul" la loc si am pus ulei in motor. Stiam ca se pun 3,1 litri pentru motor 1,4. Am folosit o sticla taiata pe post de palnie. Dupa ce am turnat uleiul nou am asteptat 3-4 minute si am verificat nivelul de ulei. Era putin sub limita maxima, deci era bine. M-am descurcat mai bine decat credeam si am economisit ceva banuti. Timpul de lucru... 30 minute maxim.sigpic
Comment
-
Am facut rost si de cheie de filtre,de cheie pt buson,ulei,filtru etc ma pregatesc de schimb.
E cazul sa folosesc o solutie engine flush? reamintesc -am scris intr un alt post la un alt subiect dar o sa il reiau ca sa intelegeti mai bine situatia-
Originally posted by lord_waderSituatia la mine e cam asa:
Am mers -7000km- in care am folosit ulei mineral texaco havoline 10w40.
Sa pun din nou ulei full sintetic/semisintetic cum a folosit fostul proprietar al masinii?Este vorba de o "scapare/greseala/neinformare corecta".Am cumparat relativ recent o masina SH,un logan diesel,la care fostul proprietar baga ulei ELF ,atata stiu, dar nu am mai dat de el ca sa il intreb daca sintetic sau semi.
Cum la service unde am fost nu aveau ELF/mobil1 de care as fi vrut eu, mi au bagat ei ulei mineral texaco ca numai de asta aveau si era si cu filtru la oferta. Intru un fel m am lasat prostit de mecanici sa pun de ala,era si seara inainte de inchidere iar a doua zi era neaparat nevoie sa plec dimineata la prima ora. La momentul respectiv nu am dat mare importanta,am zis ca s mecanici si stiu ei ce fac,nu stiam eu ca un ulei e mineral si altul sintetic,eu am avut dacie 1310 si stiti cum e:benzina si ulei la 10RON litru si da i "bataie"
sa trec de la mineral la sintetic printr un schimb de semisintetic,apoi sintetic?Ori ma limitez doar la semisintetic si raman pe ala. Masina se apropie de 80k km. Ar mai fi de adaugat poate ca masina nu consuma deloc ulei,in cei 7mii km poate sa se fi dus 50ml dar nu cred. Mai am si acum o rezerva de vreo 500ml din care nu am pus nici o picatura. De mers merge bine zic eu,iar dimineata nu se aud zgomote la pornire,nu as putea spune ca uleiul ar cauza probleme.
Stie cineva cum se foloseste corect solutia engine flush?se pune peste vechiul ulei si se lasa la relanti cateva minute iar apoi se schimba uleiul si gata?.Last edited by lord_wader; 20 August 2009, 16:03.
Comment
-
Salut.Golan-ul meu are un an dar nu are decât aproape trei mii de km făcuţi şi am înţeles că la un an sau la 20000 trebuie schimbat uleiul. Ce ulei să folosesc adică ce marca recomandaţi?Mulţi recomandă ELF fratele meu foloseşte CASTROL are 100000 de km în 3 ani şi îşi tureaza motorul până în 6000 şi cam des.Şi a lui e ca mea de 1.6.Care e uleiul ce se împacă cel mai bine cu motorul meu. Mulţam fain
Comment
-
Eu ti-as recomanda ulei Mobil, din asta folosesc eu si sunt multumit. Oricum, orice ulei ai folosi, asigura-te ca indeplineste specificatiile producatorului, pe care le gasesti in carnetul de intretinere.http://images.spritmonitor.de/428841_5.png Logan 1.4 MPI
Comment
Comment