Am probleme la cutia de viteze ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Nu e mai puternica! dimpotriva... e mai slaba.

    Comment


    • #47
      adica da stai acu mi-am adus aminte )....ca la tr a 2a isi ia viteza mai mare ca benzina ( cherstia cu compresia mai mare)
      sigpic

      Comment


      • #48
        Originally posted by dorutz View Post
        da sp!ke dar, dak cobori un drum abrupt ci e zapada pe jos ( asa cum e pe la brasov- bran- coclauri :)........treapta a 2 a este prea mare.........isi ia viteza........asa o tii cu treapta 1 si cu frana un pic apasata ;) .
        creste in viteza in panta ? :-) eu zic ca incepe sa se franeze...nu mai esti ca la dacie veche cu carburatie...computerul ii da carburant in functie de acceleratie nu de forta indusa in roti la coborare ... cel putin la benzinarul meu am testat si asa si este, in orice treapta ai fi, in 1 cel putin ai cea mai mare frana de motor .... (am testat in panta bineinteles)
        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • #49
          Originally posted by alpha View Post
          creste in viteza in panta ? :-) eu zic ca incepe sa se franeze...nu mai esti ca la dacie veche cu carburatie...computerul ii da carburant in functie de acceleratie nu de forta indusa in roti la coborare ... cel putin la benzinarul meu am testat si asa si este, in orice treapta ai fi, in 1 cel putin ai cea mai mare frana de motor .... (am testat in panta bineinteles)
          in frana de motor chiar i se taie injectia, adica i se da carburant zero. motorul functioneaza ca un compresor. intrebare: nu e normal ca in tr1 sa ai cea mai buna frana de motor?
          diselurile, in special cele turbo, au frana de motor apropiata de 0, in aproape orice treapta de viteza. la benzinar se simte mai bine, dar acu hai sa nu exageram. cu masina incarcata normal (2 pers + bagaje) nu cobori serpentine fara tr2 si frana de picior...
          dorutz, cutiile de viteze au treptele consecutive fie sincronizate, fie nesincronizate. nu exista conceptul tehnic "depinde cat de sincronizata". ori e alba, ori e neagra. si la logan, tr 1 si R sunt negre (a se citi nesincronizate)
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • #50
            csebalyn stii ca trabantul nu are frana de motor?
            Cel mai lent 1,6 8v

            Comment


            • #51
              Originally posted by csebalyn View Post
              in frana de motor chiar i se taie injectia, adica i se da carburant zero. motorul functioneaza ca un compresor. intrebare: nu e normal ca in tr1 sa ai cea mai buna frana de motor?
              diselurile, in special cele turbo, au frana de motor apropiata de 0, in aproape orice treapta de viteza. la benzinar se simte mai bine, dar acu hai sa nu exageram. cu masina incarcata normal (2 pers + bagaje) nu cobori serpentine fara tr2 si frana de picior...
              dorutz, cutiile de viteze au treptele consecutive fie sincronizate, fie nesincronizate. nu exista conceptul tehnic "depinde cat de sincronizata". ori e alba, ori e neagra. si la logan, tr 1 si R sunt negre (a se citi nesincronizate)
              eu ziceam doar ca nu se accelereaza cum se presupunea mai sus nu ca se franeaza de nu mai nevoie de frana de picior (sau de mana :-)) daca vrei sa iei serpentinele in derapaj ).

              La diesel din cate stiu, standard frana de motor tinde spre zero din constructie dar exista un mecanism implementat ce induce efectul franei de motor si anume nu taie alimentarea cu aer ci stopeaza evacuarea si astfel se creeaza presiune in cilindrii de unde rezulta efectul franei de motor. Asta stiu ca au masinile mari si autocarele nu stiu la astea mici daca exista asa ceva...
              I have no special talent. I am only passionately curious.

              Comment


              • #52
                Originally posted by Rocri View Post
                csebalyn stii ca trabantul nu are frana de motor?
                Originally posted by alpha View Post
                eu ziceam doar ca nu se accelereaza cum se presupunea mai sus nu ca se franeaza de nu mai nevoie de frana de picior (sau de mana :-)) daca vrei sa iei serpentinele in derapaj ).

                La diesel din cate stiu, standard frana de motor tinde spre zero din constructie dar exista un mecanism implementat ce induce efectul franei de motor si anume nu taie alimentarea cu aer ci stopeaza evacuarea si astfel se creeaza presiune in cilindrii de unde rezulta efectul franei de motor. Asta stiu ca au masinile mari si autocarele nu stiu la astea mici daca exista asa ceva...
                rocri, arata-mi tu un motor in 2 timpi, pe carburator, care sa aiba frana de motor si atunci pot sa zic ca nu stiam...
                alpha: daca panta e destul de mare si masina incarcata, la un moment dat viteza initiala a masini si masa ei (impulsul mecanic) genereaza suficienta energie in timp cat sa accelereze "compresorul" (regimul de frana al motorului).
                mecanismul ala de care zici e implementat pe autobuze si camioane, care fara el, si-ar distruge franele. gandeste-te cum ar fi sa coboare transfagarasanul un tir de 35tone fara frana de motor, bazanduse doar pe discuri si saboti. ar lua foc, pur si simplu...
                motoarele de pe autoturisme nu stiu sa aiba supape suplimentare de compresie sau posibilitatea decuplarii de pe cama a supapelor de evacuare, ca sa ai frana de motor. alimentarea care "se taie" la benzinare e aia de benzina, nicidecum aia cu aer. zi-mi te rog o metoda de a stopa evacuarea alta decat de a desincroniza supapele de evacuare de pe cama...sa nu-mi zici de vane/robinete in esapament...
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #53
                  pagina asta e off-topic rau de tot.
                  si eu tot off-topic ramin,@ cseba la diesel-urile mari varianta cu vana pe evacuare este mult mai ieftina si mai simplu de aplicat mai ales ca vana lucreaza jumelat cu decompresorul pompei de injectie si se taie si alimentarea cu motoina, decit distirbutie variabila care sa faca functia de frina de motor.

                  Comment


                  • #54
                    gabi, eu ziceam de motoarele autoturismelor. din cate mi-aduc aminte vvt-ul (variable valve timing) are si functie de frana de motor, pe langa cea de a optimiza distributia la orice regim de sarcina/turatie a motorului. mersi inca o data de lamurirea cu frana de motor a camioanelor...desi inca mai cred ca autoturismele diesel n-au frana de motor eficienta
                    si cu asta personal am incheiat discutia off-topic, revin numai la problemele legate de cutiile de viteza...
                    @ rocri: si wartburg-ul din anii 60 avea acelasi mecanism de "roata libera", adica un fel de clichet (exact in genul franei de bicicleta pegas, agata numai intr-un sens), dar cu role. da, e un cuplaj unidirectional, ca si ambreiajul centrifugal de pe mopede sau cutiile automate mai vechi (alea cu convertizor hidraulic de cuplu). mersi de "provocare"
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by csebalyn View Post
                      rocri, arata-mi tu un motor in 2 timpi, pe carburator, care sa aiba frana de motor si atunci pot sa zic ca nu stiam...
                      alpha: daca panta e destul de mare si masina incarcata, la un moment dat viteza initiala a masini si masa ei (impulsul mecanic) genereaza suficienta energie in timp cat sa accelereze "compresorul" (regimul de frana al motorului).
                      mecanismul ala de care zici e implementat pe autobuze si camioane, care fara el, si-ar distruge franele. gandeste-te cum ar fi sa coboare transfagarasanul un tir de 35tone fara frana de motor, bazanduse doar pe discuri si saboti. ar lua foc, pur si simplu...
                      motoarele de pe autoturisme nu stiu sa aiba supape suplimentare de compresie sau posibilitatea decuplarii de pe cama a supapelor de evacuare, ca sa ai frana de motor. alimentarea care "se taie" la benzinare e aia de benzina, nicidecum aia cu aer. zi-mi te rog o metoda de a stopa evacuarea alta decat de a desincroniza supapele de evacuare de pe cama...sa nu-mi zici de vane/robinete in esapament...
                      ce zic eu si ce intelegi tu :-)

                      cand am spus cum stiu eu ca se face la dieselurile mari ("retarder" parca ii spune) nu faceam nici o analogie cu benzinarele :P (si cand am zis evacuare nu m-am referit la esapament, nu stiu de unde ai tras concluzia asta; e logic ca optim e sa opresti evacuarea la nivel de cilindru, nu pe esapament....[vbim de compresie mare totusi...]

                      P.S.: suntem deja offtopic cred
                      I have no special talent. I am only passionately curious.

                      Comment


                      • #56
                        @csebalyn

                        o intrebare, daca cutia de pe dci65 70 e aceeasi cu MPI 1.4 si 1.6 (mai putin rapoartele) difera doar sistemul de parghie de la schimbator ? adica dCi pe cablu si MPI cu tija metalica ?

                        ca am observat ca sunt diferente intre ele, sau mi s-a parut ?
                        I have no special talent. I am only passionately curious.

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by alpha View Post
                          @csebalyn

                          o intrebare, daca cutia de pe dci65 70 e aceeasi cu MPI 1.4 si 1.6 (mai putin rapoartele) difera doar sistemul de parghie de la schimbator ? adica dCi pe cablu si MPI cu tija metalica ?

                          ca am observat ca sunt diferente intre ele, sau mi s-a parut ?
                          dci65 si dci70 au cutia de viteze tip jh3-xxx, iar benzinarele au jh3-yyy (din x si y difera putin rapoartele, ceva mai lungi la motorinar).
                          dci86 are cutie jr5, dar aceeasi jr5 se gaseste si pe unele modele ambition si prestige (mai rara, ce-i drept, pe ambition). in principiu jh1 si jh3 sunt actionate pe tija, jr5 e cu actionare pe cabluri. acu daca nu ma insel jh-urile sunt cutii de clio/megane modele mai vechi, iar jr5 e cutia de laguna, prima generatie.
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #58
                            Alooo 1,4 MPI are cutie JH 1 nu Jh 3.
                            Cel mai lent 1,6 8v

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Rocri View Post
                              Alooo 1,4 MPI are cutie JH 1 nu Jh 3.
                              corect garmatical, dar aceleasi rahat din punct de vedere tehnic. difera numai lungimea tijei de actionare; rapoartele sunt identice, la toate vitezele, acelasi nr de dinti ai pinioanelor...
                              ma refer strict la jh1-urile de pe loganuri, bineantelels exista si alte modele, unde intr-adevar sunt diferente intre jh1 si jh3
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment


                              • #60
                                Si eu care credeam ca au mai micsorat putintel grupul sau pinioanele (pentru viteza mai mare). Deaia consuma oficial 1,6 mai mult decat 1,4.
                                Cel mai lent 1,6 8v

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google