daca ai vazut una de 1.6mpi, aia de 1.4 are aceeasi alura, doar ca e translatata mai jos un pic pe grafic. uite aici cum arata.
Turatii Logan 1.4 - cum sa nu subturezi?
Collapse
X
-
Sunt 112 NM la 3000 rpm (e precizat in comentariul din schema); la 1000 rpm nu vad cat e, sta ascunsa curba
Deci atentie la momentul schimbarii treptei, caci la 1000 rpm e subturata...rau...Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
o "lege nescrisa" zice ca un motor merge bine in plaja de turatii unde are minim 90%, de dorit 95% din momentul maxim. daca ne luam dupa aia 95%, incepe sa mearga bine de pe la 1800-2000rpm. ceea ce motorul confirma prin zgomotul produs daca mergi cu 1500rpm si incerci accelerare in treapta 4 sau 5. atunci cand se zbate ca pestele pe uscat sigur nu merge bine...dupa 2000rpm chiar scoate un sunet "sanatos", inclin sa cred ca mecanicii si proiectantii de motoare chiar nu vorbesc prostii cand zic de 95%. daca e sa te iei dupa 90%, ar insemna sa mergi normal la ralanti, ca doar are cam 90% din cuplu. hai sa fim seriosi, @AXM, chiar nu trage bine motorul la ralantiDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by andrei View PostSunt 2 posibil surse de zgomot: ori cureaua de accesorii ori ambreiajul. De aia te-am intrebat daca nu e un fel de "zgomot de diesel", adica un tacanit asa usor dar vad ca tu imi raspunzi altceva.
Merci fain.I don't ride low, I fly high...
Comment
-
Daca nu pui Valeo, da, se remediaza cu alt ambreiaj, altfel nu.
Comment
-
Daca schimbi la 1000 de ture,cand i-ai dat a 2 a ai toate sansele sa-ti dea motorul in nas,dupa remapare schimb doar la 3000,un cuplu de 125 si senzatia este ca daca schimb la 3000 de ture,parca intra mult mai usor in treapta,nu stiu cum sa explic,dar se schimba treapta mai lejer decat daca as schimba la 2000.
Comment
-
offtopic: proportional cu cresterea turatiei medii de functionare a motorului. daca inainte merge cel mai mult la 2500rpm si dupa remapare schimba la 3300, probabil va avea o crestere de consum cu 25% fata de consumul de dinainte de remapare. la o remapare calumea, daca nu schimbi stilul de condus, nu creste consumul. oricum asta face subiectul unui alt topic, de resoftari, as propune sa ne limitam aici la subturare. mersi de intelegere.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
curba de cuplu
scuze de intarziere
@SEBA - true, chiar si la mers usor in oras de la cand accelerez de la 1500 tacane usor motorul si nu pare deloc multumit
in oras, la mers lejer stau intre 1700 - 2500
in afara 2200 - 3000, nu mai mult de 3000 ca's in rodaj, dar pare sa mai fie mult loc
Comment
Comment