Turatii Logan 1.4 - cum sa nu subturezi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by marisan View Post
    Radeti de 1300 dar alea v-au facut mari . Nu este nicio diferenta in ceea ce priveste motorul sau treptele de viteza intre 1300/logan/sandero, treptele de viteza se schimba la aceeasi turatie sau viteza. Daca la vechea dacie se schimba viteza la 2000 rot/min era la fel de gresit. Plusul pentru logan este ca poti merge constant cu peste 100km/h fara sa-ti faci griji in privinta motorului, stabilitatii.
    hai sa nu exageram :-) daca o tineai pe batranica 1300 in regim de 3500-4000 cred ca trebuia sa segmentezi motorul dupa 30.000KM. Iar de consum sa nu mai vorbim ... una e carburatia si alta e injectia.

    cutia nu are cum sa fie la fel in conditiile in care avea ~60CP ... deci cu totul diferit principiul de condus la ele fata de ce avem acum.

    Au fost masini ok, n-as zice bune, deoarece trebuia sa schimbi pe ele de te durea capul ... (la 6 luni revizii la directie, suspensie ... etc)


    La orice masina in principiu trebuie sa inveti sa "simti" masina si sa o tratezi ca atare. Iti spune singura cand e subturata si trebuie sa retrogradezi, trebuie doar sa asculti motorul.

    S.
    I have no special talent. I am only passionately curious.

    Comment


    • Originally posted by bro View Post
      si te apuci de tunat 1300?
      Are o forma foarte frumoasa, la fel ca si Dacia 1410 Sport. Faza ar fi asa, Loganul de zi cu zi, si 1300 sau Sport cand ma simt kamikaze, ii scot tot interiorul, las decat scaun sofer, schimbator, bordul si ii dau pana o trec pe ulei sa stea la bloc sa ii iau alt motor. Vinde un prieten foarte bun o frantuzoaica din 1971 parca, nu mai are tapiterie pe plafon si stalpii interiori, e goala asa, arcuri taiate, arata foarte original, 18 milioane pentru necunoscuti, cand vorbesti in ea zici ca esti in pestera, are o cutie in 4 asa de frumos intra in viteze, aproape la fel de frumos ca la Logan (nu mint), m-a uimit cutia aia fata de cum stiu eu berlinezele, vitezometrul cred ca ii indica mai putin decat merge caci la 60 pe ceas e sport extrem, cauciucuri Victoria pe camera!! si trage foarte frumos, imi sunt simpatice rau masinile astea. Inainte sa iau permisul vroiam 1300 sau sportiva dar cum tata cu teoriile lui ca sunt vechi si bla bla (generatia 1300 care s-a urcat in Logan), mi-a dat Loganul, nu l-am refuzat deloc. La Logan mi-ar fi mila sa ii fac o revopsire, sa tai arcuri sau alte chestii care la o berlineza sunt normale. Legat de cutia de viteze, la batrana lui tata regimul de schimbat al treptelor era ca la Loganul 1.4 (1.6 si 16v au cutia mai lunga), si anume 1-20, 2-40, 3-60, 4-80 ca dupa tipa motorul, avea cutie in 4 de tractiune, nu de fuga.
      4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

      Comment


      • Originally posted by aleXpeed View Post
        regimul de schimbat al treptelor era ca la Loganul 1.4 (1.6 si 16v au cutia mai lunga), si anume 1-20, 2-40, 3-60, 4-80 ca dupa tipa motorul, avea cutie in 4 de tractiune, nu de fuga.
        1.4, 1.6 si 1.6 16v au aceleasi rapoarte in cutie din cate stiu eu :P

        S.

        stii bine. sunt chiar identic de "la fel"; doar ca "unii nu vrea sa pricepe"...
        Last edited by Seba; 4 September 2009, 01:09.
        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • Ultima dacie am avut-o din 1995 de noua pana anul trecut cand am luat sandero, am facut cu ea 130000 de km fara probleme(cutie/motor) si sigur ar mai fi mers cateva zeci de mii de km. Consumul mediu aproape la fel cu logan/sandero undeva la 7,5l/100 de km. Motorul/cutia se comporta aproape identic pana undeva la 90 km/h, daca depaseai 100 km/h aveai impresia ca sare motorul. Viteza maxima cu 1310, 140 km/h si ar mai fi mers ceva. Diferentele sunt majore, in primul rand tinuta de drum, directie, franare, pornire, climatizare, antifonare, a disparut problema socului pana se incalzea motorul, puterea motorului care la 110-120 km/h se simte perfect si multe altele care nu-mi mai vin acum in minte. Discutia a inceput cu treptele de viteza si turatia la care se schimbau vitezele si s-a ajuns la putere si alte minuni. Am spus ca vitezele se schimbau undeva la 3000 rot si nu la 2000 rot cum spunea cineva iar intre timp s-a ajuns la 4000-4500 rot. Am avut in familie si dacia 1300 cu totul frantuzeasca, incomparabil mai buna decat 1310, in primul rand bucsele, pivotii, capetele de bara am inceput sa le schimbam la 70000 (si pe acestea era trecut renault), de aici poti trage concluzia ca are importanta foarte mare calitatea materialelor din care este facuta o piesa. Tinuta de drum era alta, la gropi se comporta ca un tanc pe cand la 1310 aveai senzatia ca se indoaie dupa fiecare groapa. La orice masina conteaza foarte mult intretinerea si stilul de mers. Cei de la dacia spun ca pentru un mers economic sa accelerezi brusc pt a ajunge la viteza dorita, nu sunt de acord, orice bruscare duce la uzura, spun sa mergi cu 50 km/h in tr a IV-a, nici cu asta nu sunt de acord este subturata, un 60km/h este ok, Asta nu inseamna sa schimbi in a IV-a la 60 km/h ci undeva proape de 70km/h si o lasi sa scada la 60km/h in timp, iat pt a V-a schimb undeva aproape de 80 km/h si o las sa scada pana la 70 km/h tot in timp, eu unul cel putin asa fac, asta cand am timp si nu sunt stresat . Inchei, cred ca v-am plictisit .

          Comment


          • hai sa deschidem un topic de carburatie/injectie, ca asta cu subturarea l-am facut praf. vorbim acolo, tavi, ok? adica vorbim aici
            Rog userii care posteaza aici sa se limiteze strict la subturare. pt carburatie aveti link mai sus
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • de preferat sa schimbati viteza undeva la 3300_3500, este motor de turatie. nu mergeti subturat pt. ca scurtati viata catalizatorului. pe teava de esapament trebuie sa iasa apa...

              Comment


              • la mine era afumata ca la dizal. am schimbat oare prea sus vitezele?
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • Da, tu le-ai schimbat prea sus
                  In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                  Comment


                  • Originally posted by cristidedea View Post
                    de preferat sa schimbati viteza undeva la 3300_3500, este motor de turatie. nu mergeti subturat pt. ca scurtati viata catalizatorului. pe teava de esapament trebuie sa iasa apa...
                    pai si unde ajungi daca schimbi la turatiile mentionate de tine ?

                    Comment


                    • tot acolo unde ajungi si daca schimbi la 2000, dar cu motoru mai curat, mai repede si eventual cu consum ceva mai mare
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • dau si eu cu parerea,depinde si traficul ,din legislatie in oras limita e 50 merge pine in 60 de acolo incep amenzile...asa ca atunci cand am bulevard liber si motorul e in parametri dau 1 pina in 3000rpm 2 pina la 4000 si ajung la 60 km/h ..dau si trei dar,ridic piciorul de pe acceleratie,afara in schimb ma duc si cu 4 in 100-110 daca depasesc si apoi dau 5 dar sunt situatii in trafic cind daca am de mers constant cu 70-80 merg tot cu 5 ,in schimb daca urc tot constant si ma pregatesc de depasire stau cu 3 la 60 sa am demaraj.
                        De aia zic depinde mult traficul,sunt situatii cind in oras nu schimb mai mult de 2500rpm in toate treptele ca nu am unde dar cand ies din oras incerc fara a forta sau a accelera in timp scurt ci mai in lung sa tin peste 4000-4500 rpm pentru a curata instalatia si merge bine ,ideea e ca acolo unde e loc de turatie chiar daca s-a mers subturat adica la 2500rpm in oras,e indicat sa se schimbe in asa fel in cat treapta urmatoare si motorul sa traga exact de acolo de unde atinge cuplul adica unde o faca mai bine si turatia respectiva ar fi 3000rpm adica la demaraj cu 3 de exemplu peste 4000rpm sigur treapta 4 vine peste turatia de 3000rpm turatia cuplului si efortul motorului e mai usor decat sa traga sub 3000rpm,unii schimba si mai sus sa atinga puterea adica 5000-5500 dar cred ca acolo faci liniute si deja ceri tot ce scoate motorul crescand nejustificat consumul ,in fond vrei curse ia motor mai mare....cam asta e ,nu e de acuzat cel care schimba la 2500 rpm numa sa nu devina obisnuinta asta ,doar limitarea fabricii in rodaj a fost la 1.4 de 3500rpm asta presupune ca dupa parcurgerea a 1000km motorul s-a asejat si poate fi folosit fara nicio problema peste 3500rpm normal si indicat si nu intotdeauna mersul subturat e mai economic...dar e mai mult de explicat si de convins aici pe cei care folosesc si o pala de vant pentru propulsie si economie,merg in spatele tirului,dau pe liber la vale si au mentalitati un pic depasite privind turometrul si ce scrie acolo.....le-as recomanda turometru de ciello cu gradatii mici sa vedeti cu se exploateaza masina fara probleme in plaja de 2000-4500rpm si fara a a mai vedea acul catre zona rosie)))sunt motoare de generatie noua pe injectie si pentru caroseria un pic prea grea a loganului motorizarea de 1.4 asa merge ,mai spre turatie nu subturatie ca la cele dacii vechi pe carburatie

                        dau si eu cu parerea,depinde si traficul ,din legislatie in oras limita e 50 merge pine in 60 de acolo incep amenzile...asa ca atunci cand am bulevard liber si motorul e in parametri ,dau 1 pina in 3000rpm ,2 pina la 4000 si ajung la 60 km/h ..dau si trei dar,ridic piciorul de pe acceleratie,afara in schimb ma duc si cu 4 in 100-110 daca depasesc si apoi dau 5 dar sunt situatii in trafic cind daca am de mers constant cu 70-80 km/h merg tot cu 5 ,in schimb daca urc tot constant si ma pregatesc de depasire stau cu 3 la 60km/h sa am demaraj.
                        De aia zic depinde mult traficul,sunt situatii cind in oras nu schimb mai mult de 2500rpm in toate treptele ca nu am unde, dar cand ies din oras incerc fara a forta sau a accelera in timp scurt, ci mai in lung sa tin peste 4000-4500 rpm pentru a curata instalatia si merge bine ,ideea e ca acolo unde e loc de turatie chiar daca s-a mers subturat, adica la 2500rpm in oras,e indicat sa se schimbe in asa fel in cat, treapta urmatoare si motorul sa traga exact de acolo de unde atinge cuplul, adica unde o face mai bine si turatia respectiva ar fi 3000rpm, adica la demaraj cu 3 de exemplu peste 4000rpm sigur treapta 4 vine peste turatia de 3000rpm turatia cuplului si efortul motorului e mai usor decat sa traga sub 3000rpm,unii schimba si mai sus sa atinga puterea adica 5000-5500 dar cred ca acolo faci liniute si deja ceri tot ce scoate motorul crescand nejustificat consumul ,in fond vrei curse ia motor mai mare....cam asta e ,nu e de acuzat cel care schimba la 2500 rpm numa sa nu devina obisnuinta asta.
                        Doar limitarea fabricii in rodaj a fost la 1.4 de 3500rpm ,asta presupune ca dupa parcurgerea a 1000km motorul s-a asejat si poate fi folosit fara nicio problema peste 3500rpm, normal si indicat si nu intotdeauna mersul subturat e mai economic...dar e mai mult de explicat si de convins aici pe cei care folosesc si o pala de vant pentru propulsie si economie,merg in spatele tirului,dau pe liber la vale si au mentalitati un pic depasite privind turometrul si ce scrie acolo.....le-as recomanda turometru de ciello cu gradatii mici sa vedeti cum se exploateaza masina fara probleme in plaja de 2000-4500rpm si fara a a mai vedea acul catre zona rosie)))sunt motoare de generatie noua pe injectie si pentru caroseria un pic prea grea a loganului motorizarea de 1.4 asa merge ,mai spre turatie, nu subturatie ca la cele dacii vechi pe carburatie

                        as mai avea o recomandare daca imi e permis despre folosirea turatiei la logan ,am citit in cartea tehnica la alta firma de auto cum se exploateaza in parametri un motor pe benzina de 1.6 cu 16 supape si cred ca sfaturile sunt valabile si aplicabile si la logan desi singura limitare a fost doar pentru rodaj cu evitarea depasii turatiei de 3500 rpm ,dupa ,producatorul , nemai facand nicio specificare de exploatare a turatiei ,lasand doar autoturismul si calculatorul acestuia sa isi faca treaba, pentru cei curiosi la 6000 rpm este limitat de fabrica turometrul iar indicatiile erau de genul ca se poate folosi motorul intre turatia de 2000-4000 rpm cu rosu la 6500rpm fara a se mari uzura si respectarea limitelor de 2-4mii fiind o exploatare normala care depinde in functie de nevoile soferului, incarcarea masinii si traficul respectiv,deci incercati sa schimbati cat mai des peste 3000 ca sa i se permita motorului sa atinga cuplul si nu va creste consumul de carburant acolo unde se poate si tot asa ,incercati sa evitati schimbarile de trepte de viteza apropiate turatiei de 2000rpm pe cat posibil pentru a nu infunda injectoarele si a lasa motorul sa functioneze in parametrii in care a fost conceput
                        Last edited by preferance; 19 September 2009, 14:29. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • Haideti sa va povestesc ceva: ieri am facut Bucuresti-Sibiu si retur prin valea Oltului. La dus am mers chiar "la pas". La intors, am "rupt'o" gen dsign pe babrunca .
                          Observatii: inainte de excursie, la mers exclusiv prin Bucuresti, oricat as fi bagat piciorul in pedala, motorul parca dormea... In timpul excursiei, mai ales prin serpentine, parca s'a trezit "dragonul"... raspundea ferm la pedala si urca mai usor in ture.
                          Suna ciudat, dar parca s'a modificat ceva in functionare, cu toate ca nu are filtre adaptive sau alte chestii high-tech in bietul UCE injectie, doar niste cartografii fixe.
                          Aseara dupa ce am intrat in Bucuresti, comportamentul "sportiv" s'a pastrat .
                          Consumul a fost 6.3%, asta in cazul in care 20-30% din kilometri au fost facuti in capitala.
                          Concluzie: cand am schimbat vitezele in jur de 3000(+) rpm, a inceput sa reactioneze mai bine. In plus, consumul mi se pare mai mult decat rezonabil in conditiile in care batranica a fost injectata cu ceva adrenalina .
                          I don't ride low, I fly high...

                          Comment


                          • Ba tocmai ca are Fuzzy Logic ....adica se configureaza niste parametrii in functie de stilul de mers, dupa o anumita distanta parcursa.
                            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                            Comment


                            • Esti sigur darkside? Poti sa'mi mai dai detalii despre? Chiar is curios cum merge la logan... Merci
                              I don't ride low, I fly high...

                              Comment


                              • Aoleu...si inca ce s-a mai discutat despre treaba asta ...da si tu un Search ca posturi sunt destule
                                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google