Sunt masini care merg toata viata lor cu 5000 rpm pe autostrada si tot nu se strica.
Turatii Logan 1.4 - cum sa nu subturezi?
Collapse
X
-
Cu un ulei bun nu ai de ce sa-ti faci griji pentru uzura motorului la mers constant de 5000 RPM.
In alta ordine de idei, la o masina cu putere apropiata de Logan (75-105 cai), mersul de croaziera ar trebui sa fie cam 70% viteza din Max-ul dat de fabrica, considerand ca este legal.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Doctore, banuiesc ca te referai la mine.
Daca vorbim despre regimul de functionare al unui motor, putem vorbi despre regimul termic, consumul de benzina, consumul de ulei, pastrarea capacitatii de ungere a lubrifiantului/oxizi si impuritati, grad de uzura motor, etc.
Eu sunt de parere ca un motor care functioneaza la 3000 sau 3500 rpm va consuma mai putin ulei decat unul care functioneaza la 5000 rpm. De asemenea motorul care functioneaza la 5000 rpm va avea in timp un grad de uzura mai mare decat cel care merge la 3000 sau 3500 rpm.
Daca ai alta parere, te rog sa punctezi.
Originally posted by darksid3 View PostCu un ulei bun nu ai de ce sa-ti faci griji pentru uzura motorului la mers constant de 5000 RPM.
In alta ordine de idei, la o masina cu putere apropiata de Logan (75-105 cai), mersul de croaziera ar trebui sa fie cam 70% viteza din Max-ul dat de fabrica, considerand ca este legal.
Pai la 1.4 mpi daca viteza maxima data de constructor e undeva pe la 167 km/h x 0.7 = 116.9 km/h
Aici nu e prea mult de comentat. Fiecare poate avea propria parere. Am cunoscuti care au urmatoarea conceptie: masina trebuie sa mearga cu viteza maxima anuntata de catre constructor. Sau chiar mai bine - maxim ce scrie pe cadranul tahometrului. Altii nu tin sa verifice spusele constructorilor...
PS: Chiar si cu un ulei foarte bun, impuritatile si gradul de oxidare al uleiului din baia de ulei la un motor care merge cu 5000 rpm sunt mai mari decat la unul care merge cu 3000 - 3500 rpm. Asta ca sa nu mai vorbim de numarul de curse realizate de catre fiecare piston, respectiv numarul de rotatii executate de catre arborele cotit si axele cu came - care este aproape dublu.
In fine, nu tin sa conving pe nimeni de nimic. Mergeti si cu 8000 rpm - cand se rupe fierul, luati altul - dar nu asta era ideea.
Comment
-
70% din Vmax la cel mai rapid Logan nu inseamna nici macar viteza legala de autostrada. Cifra vehiculata este arbitrara.
Viteza maxima civilizata de rulat pe autostrada consider (nu doar eu) ca este cel mult viteza de la care motorul incepe sa dea semne evidente de slabiciune, in cazul subsemnatului aprox 160 kmh in bord, ca de altfel cam ca orice alt motor de ~ 100 cp.
Viteza de croaziera cea mai economica pe autostrada este la fel ca si pe un drum national, daca ne uitam numai si numai la consum. Altfel, este recomandabil sa rulam cu viteza legala, orice taraiala cu 100 kmh din partea unui turism mi se pare absurda, pe autostrada, fara sa fie vorba de defectiuni, mers pe rezerva de benzen, etc.
Un motor care are ulei bun, se uzeaza mai putin la 4000-4500 rpm pe autostrada decat pe distante scurte in oras
Nu inteleg de ce se tot despica firul de par in 4 ! Daca s-a facut curat la uleiuri, amu' se trecu' alt topic pe care sa-l umpleti de balarii.sigpic
Comment
-
Originally posted by Bad_Wolf View PostDeci ce-i peste 6000 rpm este surpraturare ce-i sub 2000 rpm este subturare.
Eu preponderent merg prin oras pe tr III la 2500-3500 rpm, nu dau tr IV. )))
Originally posted by dr_mke View Post......................
Viteza maxima civilizata de rulat pe autostrada consider (nu doar eu) ca este cel mult viteza de la care motorul incepe sa dea semne evidente de slabiciune, in cazul subsemnatului aprox 160 kmh in bord, ca de altfel cam ca orice alt motor de ~ 100 cp.
..................
Daca exista autostrada veritabila, nu sare de 7% la 130-135 (la gol).
Comment
-
Pe aceiasi rampa, la 3500 scade mai mult decat la 4000 rpm, la 3000 rpm mai mult ca la 3500 rpm, desigur fara sa apesi acceleratia suplimentar.
Pe rampa de 8% in a 5-a cu pedala in podea, 2 persoane, masina isi mareste viteza. Cu pedala apasata 50% din cursa isi mentine viteza constanta in a 5-a.
Mie nu mi-a sughitat nimic la regim de croaziera 4500 rpm, sute de km, poate doar pasagerii si Ion care prevede o segmentare la 150.000 km. Peste 1 an probabil il voi contrazice cu dovezi ''de fier''sigpic
Comment
-
De acord Octavian, dar tine foarte mult de feeling si de talpa... Doctorul ti-ar arata ce bine merge masina ta la 145 - 150 km/h, cum urca dealul fara nici o problema, lunadu-si din timp avant mai dinainte si lasand masina sa curga frumos la vale pe partea cealalta, menajand si consumul si motorul si tot asa.
Chestii de genul asta imi aduca aminte de o chestie de prin 1993 sau 94. Un fost coleg de liceu - Dumnezeu sa il odihneasca - a plecat cu 2 cunoscuti din Ploiesti la Bucuresti/Vitan, fiindca prietenii lui mergeau sa isi vanda masinile. Unul avea un BMW 525 benzina, fabricatie 1988 si celalalt un Renault 5 fabricatie 1981, motor 1.1 benzina... Si dupa ce au iesit pe DN, cel cu BMW-ul in care era si colegul meu, a accelerat la 130 km/h... uitand de amicul din spate cu Renault, care facea disperat cu farurile. Dupa padurea de la Romanesti si-au adus aminte de "colegu din spate" si s-au oprit sa il astepte. A venit omu' in sfarsit un pic suparat "Bine bai, faceti misto de mine... ca harbul asta nu trece de 110 km/h... am motor de 1.1, ce naiba"
La care colegul meu - tipul stia sa mearga super bine, alergase si la karting - i-a zis omului: Pai ai super masina de "700" de kile. Lasa ca merg eu. Si a mers pana la Bucuresti cu 140 - 150 km/h cu fulgul de R5, facand slalom printre adormitii de pe sosea, de nu se putea tine ala cu BMW-ul de 2.5 l dupa el.
Asadar, asta cu "poate" sau "nu poate" masina, tine strict de sofer.
Comment
-
Doctore, eu nu prevad nimic la fierul tau. Nu esti cioban - stii sa mergi cu masina si o intretii - si asta conteaza destul de mult. Nu te zgarcesti la ulei sau la filtre si cum apare ceva care nu e in "mintile lui" la masina, imediat te ocupi si rezolvi problema (de exemplu ti-ai revopsit masina si ai remediat zgaibele de la aripi --- poate si fortat un pic de imprejurari - dar oricum nu lasai masina asa, nici daca nu aveai accident)
Oricum, am intuit bine cu raspunsul, fiindca mi-ai luat-o inainte la postare
Comment
-
Originally posted by ion_R5 View Post...............
Asadar, asta cu "poate" sau "nu poate" masina, tine strict de sofer.
Oricum pe drumurile noastre nerorocite diferenta e minimala (din pacate!) intre 1.4 mpi si 1.6 mpi.
Si ca sa nu-i dau report la Mke, spun ca prima chestie care am observat-o cand am condus 1.6 16V a fost ca nu mi-am dat seama ca am ajuns la 100/h, mergand normal si fara podele la acceleratie credeam ca am vreo 80 (cazul 1.4).
Nu acelasi lucru pot spune intre 1.4 (mai ales remapat) si 1.6, diferentele mi s-au parut minimale.
Zvac ceva mai bun si cam atat.
Si normal, de unde zvac clar mai bun pentru 15-20 Nm in plus...
Comment
-
@ Octavian___32
Lasa-l pe Doctor, ca-i baiat bun. Fiecare avem "incapatanarile" noastre --- mai bine zis fiecare are propriile idei.
Eu m-am dat cu 1.4 inainte sa-mi iau masina si nu-mi venea sa cred ce lesinata e. Da, intradevar, cand o duci la 5000 rpm, se face mai vioaie. Am ramas foarte mirat dupa ce mi-am luat 16v-ul, cand vedeam ce sprinten demara cate un taxi si il intrebam pe sofer ce motor are... 1.4 mpi. Chiar ma surprindea chestia, pana am inceput sa fiu mai atent, si am vazut ca era nenea soferu cu acceleratia pana la cot, de punea Loganul in miscare.
Eu la 16v cred ca nu trec cu acceleratia de jumatatea cursei, si asta fara sa ma tarai cu masina, dar nici nu fac "sprinturi". Asa dus la 3000 sau 3500 si schimbat rapid in sus. La 1.4 mpi trebuie sa turezi un pic motorul, ca sa te misti cat de cat.
Adica duci rapid motorul in ture, ca sa ajungi cat mai repede in treapta 4 sau 5 si mentii acolo viteza la turatia respectiva - ca sa obtii un consum bun.
Comment
Comment