Turatii Logan 1.4 - cum sa nu subturezi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • La 1.4 trebuie podea.

    Comment


    • De acord. Cel mai tare se simte lipsa cuplului, nu neaparat a puterii.

      Inainte am avut un Renault Super5 fabricatie 1987, motor 1.6 Diesel (aspirat normal) care avea doar 54 cai putere, insa cuplul la diesel era destul de bun (nu cum e la CDI, dar se simtea) mai ales ca masina cu totul avea numai 850 kg. Mi-a ramas la suflet masina asta. Vreo 2 ani cat am facut naveta Ploiesti-Bucuresti si retur cu ea, n-am avut treaba cu nimeni de pe sosea - desi in general nu saream de 120 km/h. Ce ma depasea "vijelios" depaseam eu in primul sat, sau in primul ambuteiaj de masini... Chiar era facuta pentru strecurat si slalom masinica asta R5. Consum 4.5 - 5 l/100 km motorina. Caroseria era foarte echilibrata, foarte stabila si avea foarte bine distribuita greutatea pe punti. La 80 km/h franam si ma opream destul de repede, fara sa blochez rotile pe zapada batatorita (masina nu avea ABS)

      O masina cu cuplu motor ceva mai mare asigura un confort foarte bun la drum, in special la drum lung cand ai nevoie de demaraj la depasiri, pante, serpentine...
      Last edited by ion_R5; 17 May 2011, 20:06.

      Comment


      • Pana la urma ce se intelege prin subturare?
        Daca eu am o lene grava, ma da' grava rau, si vreau sa ajung la 60 km/h in juma' de ora, se cheama subturare daca schimb la 1800 - 2000 rpm?
        Sau daca merg constant cu 65 km/h in treapta a 5 a, deci pe la 1600 rpm, se cheama ca merg subturat? Dar daca merg cu a doua la relanti?
        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

        Comment


        • In ambele cazuri expuse se numeste subturare. Sa mergi la un 1800-2000 RPM e ceva dar sa schimbi treapta la viteza aia e bataie de joc
          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

          Comment


          • Bun. Si acum intreb, de ce o masina cu o cutie de viteze automata iti schimba viteza la 1800 - 2000 rpm atunci cand tii constanta acceleratia (doar un pic apasat). Sau de ce sta in treapta a 5 a daca mergi constant cu 65 km/h?
            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

            Comment


            • Sa mergi cu treapta 5-a la 60-65 km/h constant, fara incarcatura pe masina, pe drum drept nu e subturare. Cand schimbi treapta se presupune ca accelerezi in treapta urmatoare... mai mult sau mai putin dar totusi accelerezi. Iar daca la un amarat de 1.4 schimbi la 1800 rpm si accelerezi, ca oricum trebuie sa accelerezi ca altfel nu poti mentine viteza nu vei obtine decat vibratii pentru ca saracu motor va incepe sa dea in nas. Pana la urma subturarea o si simti/auzi cand motorul incepe sa se poticneasca.
              Ce puteri/cuplu au motoarele alea la care automata schimba la 1800-2000 rpm?

              Comment


              • Originally posted by vitriol View Post
                Bun. Si acum intreb, de ce o masina cu o cutie de viteze automata iti schimba viteza la 1800 - 2000 rpm atunci cand tii constanta acceleratia (doar un pic apasat). Sau de ce sta in treapta a 5 a daca mergi constant cu 65 km/h?
                Pai si ce...? Ai impresia ca o automata nu ''stie'' sa schimbe la subturare?
                Cum o calci, asa schimba. Dai podea se duce spre puterea maxima, o accelerezi aproape deloc, schimba cum spui, in max 2000 rpm.
                Tot mers subturat se cheama, dar mai calculat ca sa zic asa, in sensul ca daca o calci, o tine turata sau retrogradeaza.

                Comment


                • La 1.4 trebuie numai blana..si doar asa ii dau !

                  Comment


                  • Daca vrei sa te misti mai cu talent...e ok ))

                    Comment


                    • Mai gasesti cate unu care o chinuie cu a 5 a la 50-60 ..citez "merg la consum" )

                      podea atat sa vada..;) !

                      Comment


                      • @Nepotu123: am mers ceva vreme cu un 2.5 V6 170 cp, 230 nm. Cel mai mic motor cu care am mers, a fost un Golf 5 1.2 tsi, DSG 105 cp, 175 nm.
                        @Octavian: pai asta e ideea, ca daca nu vrei sa ajungi repede la o anumita viteza, poti schimba si in 2000 rpm, chiar si cu 1.4 mpi, fara sa consideram ca e subturata.
                        Sa luam un exemplu concret. Eu daca sunt primul la semafor, las in urma toata coloana schimband la 5000 rpm, dar ce te faci cand esti al 3 lea, iar in fata ta sunt din aia care pana ajung la 50 km/h... te apuci sa citesti ziarul, sa-ti bei cafeaua, sa fumezi vreo 3 tigari. In situatia asta, daca schimbi la 2000 rpm, eu nu consider ca e subturata. Doar nu o sa merg cu a 1 a pana la 45 km/h in timp de juma de ora...
                        Cam asta e ideea. Prin subturat eu inteleg ca schimbi viteza prea devreme, dar vrei sa ajungi cat mai repede la... sa zicem 70 km/h.
                        Last edited by vitriol; 17 May 2011, 21:16.
                        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                        Comment


                        • Daca schimbi la 2000 RPM unde cade acul vitezometrului? E, de acolo pana urca, motorul este subturat. Hai sa zic ca la un benzinar aspirat nu are ce sa cedeze in timp decat tampoanele motorului (de la mers subturat). Eu nici cu diesel nu merg asa, nu am chef de turbina cazuta.
                          Last edited by darksid3; 17 May 2011, 21:22.
                          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                          Comment


                          • Ca sa ne intelegem, eu nu sunt adeptul schimbatului la 2000 rpm, spun doar ca se poate merge constant (deci nu urca, nu vreau sa urce) la 1500 rpm, fara ca motorul sau masina sa aiba de suferit.
                            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                            Comment


                            • In situatia prezentata de tine tot subturare se cheama daca schimbi in 2000 rpm in fata unui adormit.
                              Eu NU schimb daca am adormiti in fata la semafor, o automata ar schimba.
                              O tin in 2000-2500-3500 si asta e, NU suport sa stau in 1500-1700 rpm in spatele coloanei

                              Comment


                              • Pai si la hidramata ai posibilitatea ca-ti retrogradeaza cutia imediat daca bagi piciorul in acceleratie. La manuala stai sa mesteci in "mamaliga" daca vrei s-o duci intr-un regim de putere mai mare (nu vorbim de motoare de la 4l in sus)
                                Personal nu vad rostul la a merge la 1500 RPM cand pot merge cu minim 2000 (mers constant)
                                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google