If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Trebuia sa fi mers cu mine. Sunt curios ce ar fi zis cand schimbam in 6000 rpm. 3500-4000 rpm e obisnuinta, e la ordinea zilei.
Cum ar spune francezu': "and your point is?!" . In traduce: asa, si?!
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
bine ca nu i-a dat R de la "racheta"
Eu cand am mers in 3000 de ture si schimbat la 3000-3500 rot/min mi-a zis unu care avea un Megane diesel ca rup masina, ca nu am eu idee ce solicitari suporta motorul ala (adica 1,4).
Ala cu dieselul trebuie sa aiba grija de turatie mai mult ca tine, care ai benzinar. Ca nu se conduc la fel.
Nu-mi trebuie.
Acum serios, consumul ala in afara a fost 9% pentru ca din aia 500 km (Bucuresti - Constanta si retur), 360 km au fost facuti pe autostrada la viteza maxima. E oarecum de inteles. Iar in oras... aglomeratie, ac pornit, cozi imense, tot tacamu'.
Hai ca iar o luam pe aratura...
Nu mergeti subturat! Ca sa fiu si on topic.
Deci am fost azi la o scurta plimbare cu un nene in varsta.
Scurt asa despre el:are permis de 50 de ani, o Dacie 1300(35ani) cu 400.000km.
Azi m-am plimbat cu el ca sa-mi arate la cat se schimba viteza la o masina.
Am inceput cu viteza I si am schimbat a doua la 2500 ture.Mi-a spus ca am gresit si ca ar fi trebuit sa schimb pe la 2000 pentru ca viteza I este doar pentru a o pune putin in miscare (exact vorbele lui).
A doua pe la 2500, a 3-a pe la 2600 si a 4-a i-am dat-o pe la 2700 cand incepea sa "vajaie motoru" dupa spusele lui.
Mi-a mai spus ca a 5-a e un fel de viteza doar pentru drum intins si ca masina ar avea defapt doar cele 4 viteze(de la 1-4) si ca a 5-a cumva nu e in relatie directa cu ansamblul motor-cutie.
Pe Dacia 1300 ti-a aratat cum se schimba vitezele? Vezi ca aia are alta curba la putere si cuplu. Bine ca nu ai vreun Ferrari ca tot la 2000 RPM iti zicea sa schimbi.
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Mosu mi-a spus ca asta ar fi cel mai economic mod de a conduce dar si de a proteja motorul.
Eu in mod normal schimb pe la 2500 in treptele inferioare si la 2750 in a 4-a si a 5-a.
Daca ai stii cate Loganuri care vad mai mereu 5000 RPM+ exista pe forumul asta...unele au depasit 100.000km si functioneaza ca in prima zi.
Ca sa mergi economic, da, se schimba in maxim 3000 RPM dar conteaza mai mult cat de lin ajungi pana la turatia de schimb.
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
eheee pe valea oltului daca nui dai turatie ramai in urma......cat de multa turatie 4000-5000 in viteza 3, 120km/h si mai departe ca sa faci depasirea in siguranta plus ca mai am si o toba sport...ce sa mai aud motoru sau toba...?
1.
Asa face opana e noua.
Loganu meu o sa aiba 1 an in octombrie
Asa a facut si la mine si dupa vreo 6 luni a inceput sa mearga bine si s traga mai bine ca la inceput iar turatiile s-au reglat
2.
Mi este o problema .... Benzina foarte proasta
Si eu patesc cand prind benzina proasta ca nu prea trage si consuma mai mult.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment