1.4 mpi cel mai...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Octavian___30 View Post
    Nu, departe, nu m-ai inteles.
    Ma refeream la conditiile in care ajungi la viteza de 140-160 km/h, sa spunem ca pleci cu ~120 km/h, acolo unde ''pica'' totul, daca vrei sa pleci cat de cat, ori schimbi tr IV ori o lasi sa-si traga singura.
    Iti spun asta din experianta care am avut-o cu o morisca de Skoda Fabia 1.2 (64 cp).
    Cam aceleasi kg (poate chiar mai grea, habar n-am acum) dar de la ~110-120 pe tr V se ducea binisor la ~155/
    Am condus masina aia vreo 30000 km si stiu ce spun.
    Si la Loganu 1.4 se duce pana la 140-150 binosr, dar numai pe tr IV.

    Vreau sa subliniez ca la Fabia (ca exemplu) dusa la 5500 rpm pe tr IV (foarte rar faceam asta pt ca NU era nevoie si urla ca dracu motorul) aveam 145-150/h, dar tr V era ceva mai scurta, pica pe la ~4600-4700 rpm si la 170/h avea 5000 in cap.
    eu te-am inteles foarte bine ... Dar sa trebuiasca sa demarezi de la 120KM/h nu vad ptr ce ... Doar daca te iei la intrecere cu careva.

    iar tr. 5 este treapta de viteza de croaziera ... Nu de depasire.

    viteza legala pe drum cu doua benzi e 90/100 KM/h. Mai putin drumurile expres (drum foarte lat dar tot cu doua benzi) unde ai 120KM/h dar la noi sunt doar cateva portiuni cu asa ceva si acolo depasirile se fac usor si daca vin din fata masini.

    de obicei depasirile (la viteza mare) le faci la 110-120-130KM/h, si le faci linistit (fara sa chinui motorul) si cu treapta 4.

    de la 120-130KM/h in sus e croaziera si oricum nu poti/nu e recomandat sa mergi cu mai mult din considerente de securitate.

    Deci cei de la Dacia cred ca au gandit bine treapta 5. E treapta de consum/croaziera ptr consum acceptabil la viteza mare.

    si eu am condus 1.4. De acord e mai lent in depasiri mai ales daca esti incarcat (dar si la 1.6 daca esti incarcat trebuie turatii mai mari) dar ca masina de familie (topicul threadului) e ok mai ales cand ajungi probabil pe la 35-40 de ani si trece dorinta de viteza mare, adica devii mai cugetat si vrei masina decenta si cu consum bun.


    S.

    P.S.: la Fabia 1.2(64CP) era si normal sa puna raportul mai scurt pe 5 pentru ca nu mai accelerai deloc din lipsa de putere/cuplu (e diferenta de 11CP totusi ...)
    I have no special talent. I am only passionately curious.

    Comment


    • E drept ce spui.
      Nu vreau sa facem comparatie cu fabia sau altele si desigur nu e vorba de veleitati de pilot raliu, viteze etc (chiar pt un tip mai inaintat in varsta ajuta mult o cutie mai scurta, sa nu se streseze sa tot schimbe treapta).
      Faptul ca aproape de fiecare data trebuie schimbata tr IV pt o depasire cat de cat ok, e deranjant, comparativ cu o transmisie ceva mai scurta care te-ar avantaja la motorul asta.
      Sa nu uitam de Supernova care din cate stiu are cutia de pe clio, merge mai bine - pe tr V accelereaza clar mai bine de la ~110 la 140 sa spunem.
      Nu trebuie motivat cu greutatea masinii si aerodinamica (la supernova) pt ca tocmai si din motoivele astea ar fi fost ok niste rapoarte mai scurte (cel putin tr V).

      Mergi cu 130-140, incetinesti la 110, sa revii la 130-140 iti trebuie distanta considerabila de lansare pe tr V, esti nevoit din nou sa schimbi tr IV sa o turezi in 4500-5000 rpm.

      Comment


      • De putere da , dar de cuplu nu e nici o diferenta. Oricum , nu stiu de ce s-a spus mai sus ca fabia( sedan ) ar fi mai rapida in treapta a 5-a , mie nu mi s-a parut, pe la 100 km pe ora apasam acceleratia si....Nimic pentru cateva secunde, apoi se urnea ceva ceva, dar reuseam ca pe la 140 sa merg constant si fara sa simt ca se suprasolicita motorul, sau ca se chinuie sa mentina viteza, mergea lejer ( si insonorizarea era parca altceva fata de logan ). In fine, sunt masini si masini, motoare si motoare, cutii de viteze si cutii de viteze, fiecare sa aleaga ce ii place si ce i se potriveste.

        Comment


        • Si ce treaba are ce ai spus tu tavi, cu necesitatile unui familist?
          Hai sa revenim la topic, ca deja o dam in alte subiecte cu tr a 5 a.
          PS: cx la logan este 0.36. Comparati cu restul masinilor.

          Comment


          • Da e 0,36 , comparam cu un Golf V care are 0,34
            Deci mica diferenta, cu toate astea n-ai spune.

            Are legatura cu familistu', ii faciliteaza un condus mai lejer, mai in siguranta un raport (cel putin pe trV) mai scurt.
            Uite la Clio 1.4 mpi, la 170 are 5000 rpm in cap (ca la Fabia 1.2).
            Alea 3-400 rpm fac o diferenta clara de nr de cp disponibili la un moment dat.
            E fucking naspa sa o duci in tr IV la 150 sa spunem, si cand dai tr V sa scada turatia cu ~1100 rpm. Diferenta prea mare pt motorul asta.

            Comment


            • Asa este Octaviane, ai dreptate in felul tau.
              Insa pt un FAMILIST ( adica acel individ care are o sotie si un copil, cel putin) acest fapt este mai putin relevant

              Comment


              • Ce sa zic .. Cand mi-am luat loganu' mi s-a parut cam slab motorul dar din cauza ca umblam io prea fin cu acceleratia, pan la urma m-am invatat ca tre sa-i dai talpa ca sa mearga.
                daca stii sa-l folosesti nu este deloc puturos (este un motor mic pe benzina - cere turatii, n-ai ce sa-i faci).
                Parerea mea este ca cea mai importanta piesa dintr-o masina (orice masina) este piesa dintre volan si scaun. Cine nu crede sa se uite youtube cum un pilot profesionist cu un Transit invinge pe circuit un amator cu un jaguar de 300 de cai.
                Deci si cu 1.4-le daca ai ceva talent faci lejer masini mai mari si mai tari.
                1.6-le este ceva mai puternic dar diferenta este foarte mica, eu unul nu m-as duce sa-mi vand loganu de 1.4 si sa-mi iau unul de 1.6, nu-i vad rostul, daca vrea cineva performante sa uite cu totul de Dacia, de Renault, sa-si ia ceva sport peste 2000 cmc.
                dci-ul nu-mi place pentru ca eu detest motoarele diesel (zgomot, puturosenie, probleme in timp), are aventajele consumului mic si cuplului mare la turatii joase, 1.4-le il umileste usor la orice test de "performante" sa zic asa.

                In rest fiecare cu considerentele lui. Sa nu ne facem mari iluzii cu loganu, este o masina de familie din europa de est, motoare mici si slabe (toate), buna de mers cu ea din A in B, se poate parca pe trotuare cu borduri inalte si mai presus de toate este ieftina.
                Un om fie crede, fie nu ca poate sa faca ceva, de obicei are dreptate.

                Comment


                • O fi puturos dci-ul,dar depasesti usor cu el,datorita cuplului disponibil la turatii joase,nu e nevoie sa dai treapta inferioara.La benzinar daca nu i-ai dat,trebuie sa zici rugaciuni.
                  sigpic

                  Comment


                  • Eu posed !.4 mpi .
                    Cred ca in masina de familie ar trebui motorul de 1.6 (poate chiar 16v) va zic si de ce:
                    Nu stiu cati dintre voi ati mers cu loganasul 1.4 cu inca 3-4 persoane in masina????
                    Faza e ca in afara orasului e ok dar ia incercati sa plecati mai bine de la un semafor sau sa faceti o depasire mai in scurt....O sa aflati ca, cu inca 3-4 persoane in masina e aproape imposibil. Am condus si dci de 65si de 70 cp si...Imi place mult mai mult in depasiri..Si in general.Dar...Avand in vedere ca fac nu mai mult de 11000 km pe an,la mine nu renteaza sa iau dci.
                    Deci concluzia: daca mergi mai mult singur sau cu inca o persoana merita 1.4,Daca mergi cu masina mai plina trebuie macar 1.6(16v) sau un dci.
                    eu sunt f multumit de consum in afara la 1.4(in oras papa!)sa zicem 10 iarna 8 vara (brasov)

                    Comment


                    • Originally posted by loganar View Post
                      ...............................
                      Treaba asta ca cel mai important e soferul nu e ok.
                      Exemplul dat de tine nu e edificator pt traficul de zi cu zi.
                      Nu suntem la curse, nu trebuie sa doboram vreun record.
                      Masina trebuie sa poata fi condusa in conditii optime si de tine si de mine si de o domnisoara/doamna fara veleitati de pilot (dar sa stie sa mearga pe drumu mare )) ).
                      De ce spun si de femei, cred ca e cel mai bun exemplu: da-i la o tipa sa mearga cu un Matiz sau ceva de genu, apoi in aceleasi conditii da-i un Golf, un 318, etc, ai sa vezi ca se descurca mai bine cu cele din urma pt ca o ajuta masina mai mult. Deci ca idee.

                      Pt un condus bun, ergonomic, sigur etc, conteaza masina si abilitatea soferului de a se adapta masinii, in traficul de zi cu zi.
                      Deci eu spun ca exista un echilibru in treaba asta, de la caz la caz desigur proportiile difera, dar relatia exista.
                      Nu se poate una fara alta, daca spuneti asta, ori nu sunteti soferi, fie va credeti Schumacheri .
                      Last edited by Octavian; 23 November 2008, 13:36.

                      Comment


                      • De acord cu voi ca tre' sa schimbi intr-o treapta inferioara la depasiri, da asa-i la toate benzinarele mici, ca sa depasesti orice doar din pedala iti trebuie ceva cu motor de 6000 si cutie automata, asta e.
                        Pe de alta parte sa fim seriosi, daca trebuie sa depasesti un tractor, poti cu orice masina care functioneaza cat de cat in parametrii normali, iar un tir care merge 120 de ce sa-l mai depasesti?! Cu loganu' il depasesti greu, iti pui viata in pericol si cand ajungi in fata lui surpriza: alte masini, alte tiruri intr-o coloana infinita. Asta cu depasirile continue e o boala de street racer sau mai bine zis o frustrare a celor cu masini ieftine si slabe (poate n-ati observat ca posesorii de masini de 4-500 Cp si preturi de sute de mii de euro merg cel mai linistit pe sosea, ei se multumesc cu gandul ca daca ar vrea ar putea).

                        Cat despre tasnirile de la stop... Daca in distanta aia de 50-60 de metrii, cati is pana la urmatoarea intersectie, trecere de pietoni, statie de tramvai etc. Etc., te face (semnificativ) cineva cu orice alta masina (bine in limitele normalului nu vb. De supercaruri) ai o lipsa acuta de talent la volan.
                        Un om fie crede, fie nu ca poate sa faca ceva, de obicei are dreptate.

                        Comment


                        • Indiferent de masina pe care as avea-o,condusul meu nu se schimba.Deci daca am 200Cp la dispozitie,asta nu inseamna ca pe un E(cum e E70),merg cu 130-140 pentru ca poate masina.Nu.Tot la fel cum merg si cu Loganul as merge 100-110 km/h.Daca in afara dau de unu care merge cu 90km/h eu vreau sa merg cu 100,pentru ca cu atat am voie,de ce sa nu merg cu 100?Deci il depasesc,daca as fi avut o masina mai puternica,nu ma mai chinuiam atat,s-au mai bine zis nu mai chinuiam masina sa depaseasca etc.Mi s-a intamplat ieri sa am in fata un autocar,care mergea cu 90km/h pe drumul de Alexandria.E un drum foarte foarte aglomerat.Vroiam neaparat sa-l depasesc din mai multe motive:ca ma afuma rau de tot,mirosea motorina lu ala in masina,mergea cu 90,si nu vedeam nimic de el.Nu-mi place sa merg in spatele unei masini mari,si sa nu vad nimic de ea.Deci pentru asta e nevoie de o masina mai puternica.L-am depasit in cele din urma dar foarte greu.Nu tragea masina:4 pers + ceva bagaje.Am turat-o rau si simteam eu ca nu poate mai mult,noroc ca am prins o fereastra si am putut depasi,altfel acolo ramaneam.Deci daca as fi avut sa zicem 1.5dci cu siguranta l-as fi depasit cu usurinta.Deci e ok 1.4 pentru familie,dar am ajuns la concluzia ca atunci cand ai masina incarcata,e mai bine sa stai cuminte si sa mergi mai incet,ca nu moare nimeni daca ajungi cu 10-20 min mai tarziu.
                          sigpic

                          Comment


                          • Tu ai fixu cu 100 km/h, pai tre' sa-ti adaptezi viteza la conditiile de drum, si cand va ninge tot cu 100 vei merge pentru ca "ai voie cu 100".
                            in tari "civilizate" daca merge unu cu o rulota cu 10km/h mai incet conform legii, toti se conformeaza dupa el daca e interzisa depasirea, linie continua etc. Desi pe la ei media de putere a masinilor din trafic este mult mai mare.
                            am mai auzit de la unii viteji care au fost prin vest si ziceau ca slabi is soferii de acolo, nu profita de ocazii (adica depasiri), merg incet (adica legal pe un drum unde evident se putea mai mult) etc. Pai bine ca sunt romanii periculosi intr-ale condusului, majoritatea pana nu demult umblau cu troleul, s-au "imbogatit" brusc de pe la banci si capsunit si acuma vor sa le arate la toti cum le merge noua achizitie.

                            Deci... Din ce am inteles io pana acum este ca puterea mai mare din traficul de zi cu zi se justifica numai la depasiri pe sosea, depasiri care sunt cam inutile de cele mai multe ori plus ca majoritatea dintre noi umblam 90% din timp in oras stand pe la semafoare si ambuteiaje.

                            Acuma sa nu inteleaga nimeni ca laud motorul de 1.4 dar la o masina cum este loganul, pentru ce a fost gandit este arhisuficient si poate fi utilizata fara repros.
                            Un om fie crede, fie nu ca poate sa faca ceva, de obicei are dreptate.

                            Comment


                            • Din cate vad eu ...Concluzia este ca la unii e bun si 1.4 la altii nu.
                              Eu si azi am fost in poiana cu 1.4 meu +3 pers si am urcat relativ incet.(ptr ca nu tragea masina)
                              A nu se intelege ca sunt sofer prost,trage ea bine daca ai dau a 2-a si o tin la 5000 de ture(pe poiana)...Dar imi este mila,de asta insistam pe ideea ca e mai bine sa ai niste putere in plus (mai bine cuplu) decat sa fortezi masina.

                              Comment


                              • Daca mergi zi de zi in asemena conditii atunci da ti-ar fi de folos ceva cuplu in plus, dar eu ma duc zi de zi singur prin oras pan la lucru si inapoi cum fac probabil 90% dintre toti proprietarii. Oricum nu poti sa ai o masina pentru fiecare ocazie din viata ta (masina sport pentru liniute, hummer pentru munte, camion pentru carat una alta).
                                Un om fie crede, fie nu ca poate sa faca ceva, de obicei are dreptate.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google