Filtru Carbon Logan 1.4 Mpi !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Filtru Carbon Logan 1.4 Mpi !

    Salut la toti. sunt destul de nou pe forum...inca nu am apucat sa citesc toate topicurile deschise aici, dar nu cred ca am sa gasesc ceva...( am dat si un search ). Povestea incepe asa : intr-o seara am avut un mic accident, rezultand avarierea loganului meu in partea dreapta-fata. au fost schimbate aripa dreapta,farul, bara e tot cea originala...e destul de rezistenta. Acolo in fata,in bara am gasit o cutie ( pentru mine arata ca o cutie ) dreptunghiulara. Dupa cate am inteles e filtru de carbon.La ce ajuta acest filtru, care e scopul acestui filtru ? cam cat costa unul nou ? Din ce am mai citit eu pe net ar fi pentru gazele de la motor ? multumec.

  • #2
    e pentru gazele din rezervor, ala absoarbe vaporii din rezervor si cand ajung la o anumita presiune, ecu injectie comanda o electrovalva care le da drumul in galeria de admisie, astfel incat motorul sa consume vaporii aia de benzina. cat costa nu stiu sa-ti zic, dar sigur gasesti atat la magazine cat si la dezmembrari.
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #3
      Ca o completare adusa postului domnului Seba pretul pentru absorbantul vapori de benzina (canistra de carbon) variaza intre 270-340 lei.
      Invingator nu este acela care are masina cea mai rapida, ci acela care refuza sa piarda !

      Comment


      • #4
        lasa-l pe "domnu'" deoparte per viitor, ca nu-s directorul tau...
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #5
          aha...deci pentru a circula mai mult cu o anumita cantitate de combustibil imi trebuie filtru ala..
          multumesc pentru lamurire.

          Comment


          • #6
            deci nu iti trebuie ca sa nu faca vaporii presiune in rezervor si cand stai cu ea in soare sau se produxe o mica scanteie electrostatica la pompa, sa nu sari in sus cu pompa... canistra aia evita acumularea de gaz si impiedica formarea amestecului exploziv in rezervor.
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #7
              ok, si dak e cutia la filtru ala sparta, cum e la mine, da afara toti vaporii cum se strang sau nu mai face nimic, adica nu ii mai scoate din rezervor ?

              Comment


              • #8
                nu stiu exact, dar presupun ca se "scurg" pe sub capota...
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #9
                  pedro uite material de studiu privind canistra de carbon(sper sa gasesti raspunsuri la nedumeririle tale ):

                  Legislatie


                  Datorita legislatiei internationale de reducere a emisiilor de benzina (de reducere a poluarii), a fost necesara adoptarea de masuri contra emisiilor de benzina din rezervor, mai ales si odata cu eliminarea adaosului de tetraetil de plumb din benzina, ceea ce a obligat rafinariile sa creasca ponderea hidrocarburilor usoare din benzina, pentru mentinerea cifrei octanice (printre aceste adaosuri volatile se poate regasi chiar butan). In acest contex ar creste pierderile prin evaporare care la randul lor ar conduce la o reducere a cifrei octanice a benzinei din rezervor.
                  Prima solutie la aceste probleme este realizarea unui rezervor etans (fara tub de ventilatie, cu inchidere etansa). Aceasta solutie conduce la presiuni variabile in limite largi in rezervor. In rezervor exista intotdeauna (doar daca rezervorul nu este plin ochi) un strat de vapori de benzina, a carui volum se modifica in functie de temperatura. De asemenea, pe masura consumului de benzina, s-ar forma in rezervor o depresiune din ce in ce mai mare, ceea ce ar putea duce in timp la scaderea etanseitatii rezervorului (fisurari de rezervor, de racorduri, slabire de coliere etc).
                  In perioada de vara, acest sistem de rezervor conduce la depresiuni mai mari si se poate sa nu mai fie asigurata inaltimea minima de fluid de aspiratie la pompa de benzina, ceea ce conduce la functionare neregulata a acesteia si in consecinta a motorului. Pentru a evita astfel de neplaceri, unii au decupat fanta in garnitura de la busonul de rezervor, adica au transformat rezervorul etans in rezervor neetans, cu pierderi de vapori de benzina.

                  Principii de functionare


                  Pentru a elimina aceste neajunsuri, s-a apelat la o „supapa”de egalizare a presiunii. Problema este ca trebuiau retinuti vaporii de benzina. Pentru aceasta se foloseste un filtru de carbon (carbune activ).
                  Principiul este urmatorul: rezervorul se conecteaza la filtrul de carbon, motorul (galeria de admisie) se conecteaza si el la filtrul de carbon printr-o electro-supapa comandata de UCE injectie, iar canistra de carbon are o aerisire in atmosfera. Cand exista vapori de benzina in rezervor care creeaza o presiune mai mare decat cea atmosferica, vaporii de benzina trec prin filtrul de carbon unde, datorita fortelor Van der Waals , sunt absorbite de carbunele activ (asa cum un burete absoarbe apa), lasand sa treaca din vaporii din rezervor doar aerul pe la aerisirea in atmosfera a canistrei (la care este instalata o supapa mecanica care se deschide in functie de diferentele de presiune) nu si vaporii de benzina, care raman in carbonul canistrei.
                  Benzina astfel recuperata (care se afla in filtru de carbune activ) este eliberata prin procesul invers – cand exista depresiune in circuit fata de presiunea atmosferica. Acest lucru se intalneste in principal cand se deschide electro-supapa ce intrerupe in mod normal circuitul catre galeria de admisie (in galeria de admisie este depresiune fata de presiune atmosferica). Astfel aerul este tras prin aerisirea filtrului de carbon, trece prin filtru unde se satureaza cu vaporii de benzina eliberati de acesta si se duce in galeria de admisie, unde imbogateste amestecul.
                  Aceasta trecere a unui volum mai mare de aer prin stratul de carbune activ care elibereaza la randul sau vaporii de benzina acumulati se numeste purjare.
                  De asemena, acest circuit invers (de cedare a vaporilor acumulati in elementul de carbon) mai poate avea loc cand in rezervor este depresiune fata de presiunea atmosferica,astfel incat aerul este atras in rezervor prin filtrul activ care cedeaza din benzina acumulata. Acest caz se regaseste mai rar decat primul (mai ales cand rezervorul este mai rece decat aerul atmosferic –dimineata)
                  Capacitatea de absorbtie a unui filtru de carbune activ de 1 litru este de 50 litri de vapori de benzina. Norma europeana este de 1 litru pentru filtru de carbon.

                  Alcatuirea recipientului


                  Recipientul cu carbune activ (asezat pe aripa dr.) este umplut cca 90% din inaltime cu un strat de carbune activ, delimitat de hartie de filtru (pentru a filtra praful de afara si de a impiedica patrunderea granulelor de carbune activ pe racorduri). Durata de viata a carbunelui activ este in principiu nelimitata. In timp insa separatorul de hartie de filtru se poate acoperi cu praf sau cu benzina. De aceea, la intervale de cca. 5-7 ani e recomandata schimbarea recipientului cu carbune activ. Nu este recomandabila demontarea recipientului in vederea schimbarii filtrelor caci exista dificultati de etansare la „remontare”. Este contraindicată si c.uratăţarea recipientului de cărbune activ prin suflarea de aer comprimat caci desorbţia vaporilor de benzină este un proces lent (deci presiunea de aer mare nu aduce avantaje in eliberarea vaporilor de benzina) iar presiunea ridicata introdusa in recipient in functie de modul de racordare a aerului comprimat poate conduce chiar la spargerea recipientului de cărbune activ.
                  Conducta de racordare la rezervor are racordul in partea superioara a rezervorului, ceea ce face ca pe conducta respectiva sa circule doar vapori de benzina + aer, nu si benzina lichida. Acest lucru explica partial si necesitatea ca rezervorul sa nu fie plin „ochi” si faptul ca renault a avut grija la Logan sa existe o astfel de zona in rezervor (in care sa se cumuleze vaporii de benzina), zona mai intra si benzina din cand in cand la pompa in anumite situatii si astfel rezervorul de logan are... mai mult decat in cartea tehnica...
                  Aspiratia de aer+vapori de benzina recuperati modifica procesul de amestec care are loc prin injectia de benzina (daca 1% din amestecul gazos aspirat in motor provinde din desorbtia din recipientul de carbon, atunci raportul aer/vapori de benzina se poate modifica cu pana la 20%)

                  La unele automobile electro-supapa incepe sa functioneze imediat dupa pornirea motorului, iar la altele cu temporizare (majoritatea cazurilor).
                  In general UCE injectie activeaza electro-ventilul dupa ce motorul ajunge sa functioneze in stare calda si in sarcina.

                  Prticularitati functionare canistra carbon pentru gama DACIA

                  Electrovalva comandata de pinul 4 UCE injectie se deschide cand sunt intrunite conditiile:
                  - Supernova: Temperatura apei > 50º, temperatura aerului > 15 º, motorul nu este la turatia de relanti, motorul este peste un anumit prag de sarcina. Electro vana este inchisa pentru un RCO (raport ciclic de deschidere) electrovana purjare canistra <0,7%. Ulterior conditiile au fost modificate, temperatura apei tb sa fie >20º, temperatura aerului > 10 º
                  -Solenza: Temperatura apei > 20º, temperatura aerului > 10 º, motorul nu este la turatia de relanti (pozitia potentiometru clapeta fluture nu este „picior ridicat”), motorul este peste un anumit prag de sarcina,. Electro vana este inchisa pentru un RCO electrovana purjare canistra <0,7%.
                  - Logan: Temperatura apei > 60º, temperatura aerului > 10 º, motorul nu este la turatia de relanti, motorul este peste un anumit prag de sarcina. Electro vana este inchisa pentru un RCO electrovana purjare canistra <3% .
                  In general perioada de deschidere este de 90 de secunde si de inchidere de 60 de secunde, dar difera si in functiile de amestecul de carburant (daca este sarac sau bogat), lucru citit de sonda lambda.
                  Invingator nu este acela care are masina cea mai rapida, ci acela care refuza sa piarda !

                  Comment


                  • #10
                    gata, am inteles tot. multumesc pentru raspuns.

                    Comment


                    • #11
                      o intrebare as avea si eu...daca stiti, aceasta canistra de carbon poate influenta si pornirea?

                      Va intreb pentru ca porneste destul de urat cand este cald afara, si am inteles ca poate fi si de la canistra! va intreb si pe voi sa fiu sigur! ms

                      sau absoarbe si vaporii din admisie? nu prea am inteles ce scrie mai sus!
                      am scos furtulul dinspre admisie si cand am sa o pornesc il pun la loc sa vad daca porneste bine! Asa am inteles ca se verifica...
                      Last edited by firiss; 5 March 2012, 14:08. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • #12
                        habar aveam de filtru asta credeam ca este vb de filtru de carbon de sub torpedor pe ventilatie la urma am observat ca sub aripa dreapta hmm

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Anulare DPF
                        Politica de Securitate Google