If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ba Seba eu nu mai stiu ca eram asa mai tinerel si mai nestiutor ca acum, dar imi aduc aminte foarte bine ca la Dacia 1300 a luat tata-meu din volanta (la uzina) vreo 3 mm ca era stramba.
Si al drac daca am simtit vreo problema la mers dupa operatie.
Eu am citit pe alte site uri ca daca se rectifica volanta la un utilaj cu comanda numerica nu prea pot aparea mari probleme.
Un prieten a echilibrat la o firma din Botosani doua volante de gater si nu au fost nici un fel de probleme. Pana la urma si echilibrarea aceasta dinamica nu e tocmai 'rocket science'
Oricum, cel mai mult ma intereseaza care sunt avantajele usurarii volantei (efectul este vizibil, sau neglijabil ?) si mai putin diversele motive pentru care unii sau altii cred ca n-ar fi indicata modificarea (mai ales cand multi spun diverse chestii fara sa aiba o experienta concreta). Mea culpa daca supar pe careva.
sa-mi zici si mie modelul ala de gater la care volanta se invarte cu 6500-7000rpm. acolo ai probleme cu echilibrarea dinamica, nu la 100-200rpm. la 6000rpm, o volanta de 250mm dimateru are viteza tangentiala de 78m/s. un dezechilibru de 5 grame determina o forta de dezechilibru de vreo 240N, adica o "usoara" lovitura de 25kg cu o frecventa de 100 de lovituri/sec; chiar fara sa fie "rocket science", eu zic ca-i a dracu' de importanta echilibrarea dinamica. gandeste-te doar ca din cauza unor 10-15 grame la 60km/h, adica vreo 500rpm, de-abia tii volanul sa nu tremure, in conditiile in care ai si servodirectie...
iar tata lui Tavi a rectificat chiulasa la ICMBocsa, aia nu facea motoare, ci poduri, hidrocentrale, excavatoare-gigant, macarale, utilaje agricole. motoare se faceau la Resita, dar erau cele de locomotiva sau vapoare. de ce crezi ca echipa de VTM a UCMR e multipla campioana nationala?
Usurare volanta sau schimbare volanta cu una mai usoara
Am citit in mai multe locuri despre aceasta posibila modificare (usurare volanta) si vreau sa aflu de la cei care au o asemenea modificare sau care au condus o masina cu volanta usurata, cum se simte masina la condus si daca sunt intr-adevar niste avantaje dupa efectuarea modificarii.
si diferenta intre cele doua care este ( ma refer la chitul ambreaj de 1,4 si 1,6 ), strict beneficii, se simte diferenta la cuplu fara a umbla la axa si restu..........?
da, se simte. ambreiajul de 16v da cel mai multi cai si niutonimetrii. daca poti sa pui chiar de dizal, ajunci la 145cp fara nici o alta modificare...cum poti sa intrebi daca se simte diferenta de cuplu? de care cuplu? ca ambreiajul nu produce cuplu, fir-ar a naibii de energie moca si perpetuum-mobile...
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
avantaje, volanta putin mai usoara, un raspuns mai rapid la accelerare.
dezavantaje, ambreiaj de 180 care se duce mai repede, ambreiaje nu de foarte buna calitate.
Volanta costa undeva la 200 lei si ambreiaj la 300 leimontaj 150=cu 700 lei il ai sus.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment