Am un Logan 1,4, benzina, an fabricatie 2007. Masina nu a avut aer conditionat din fabrica, a fost adaugat ulterior. Asta s-a intamplat acum vreo 10 ani. De atunci a inceput dansul. A trecut ceva timp pana m-am prins eu de problema, Rupe cureaua de auxiliare la aproximativ 20.000 Km. De fiecare data am folosit doar piese de caliate, de origine. Un alt aspect este ca nu rupe curelele brusc, ci le face franjuri si fasiute care se strang la alternator si la fulia motor si sparge semeringurile. Problema curelelor rupte la Logan nu e una noua. Nu m-as fi plans de acest aspect daca nu mi s-ar fi intamplat astazi ceva iesit din comun. Mi-a rupt a 3-a curea in ultimii 8.800 Km. Acum am 188.000 Km. Nici curelele nu mai sunt ce-au fost, asta e alta poveste, dar nici chiar asa. Am ajuns cu masina la mecanic, evident fara servodirectie si cu martorul aprins la baterie. Murdar pe maini si suparat am oprit un taxi sa ma duc la magazin sa cumpar o noua curea. Taximetristul m-a intrebat de curiozitate ce am patit la masina si i-am spus intreaga poveste. Nu mica mi-a fost mirarea sa aflu ca si baiatul taximetristului precum si un alt prieten al baiatului taximetristului au Loganuri benzinare, asemanatoare cu al meu, cu aerul conditionat adaugat ulterior si la fel de des le rupe cureaua de auxiliare, Am facut o conferinta telefonica in 3 si am aflat ca si ei ca si mine, au consultat mai multi mecanici, au schimbat de mai multe ori tot ce era posibil de schimbat, fara nici un efect. Nu mai poate fi o intamplare si se pare ca problema asta are ceva in comun cu Loganurile la care s-a adaugat aerul conditionat ulterior. Ceva nu se aliniaza corect in ansamblu, desi aparent totul e ok.Daca mai exista Loganuri cu aer conditionat ulterior care au aceasta problema, un mod de rezolvare m-ar ajuta foarte mult.
Curele rupte la Logan cu aerul conditionat adaugat ulterior
Collapse
X
-
Logan 1.4 din 2008, AC montat in august 2017 la 160.000 km. In prezent are 216.000 km si nu a rupt niciodata cureaua.
In schimb imi vibreaza intinzatorul cu arc de la cureaua de accesorii daca merg subturat (~1100 rpm) si o accelerez relativ moderat. Daca o accelerez foarte usor nu vibreaza.
Am probat doua intinzatoare, fara rezultat, asa o las.
Masina donatoare de AC a fost un MCV 1.6 16v din 2007.
Cureaua ta e asezata pe aceeasi parte a fuliei pe pompa de servo, compresor, respectiv fulie motor? Stiu ca la cele cu AC trebuie asezata pe partea dinspre exterior a fuliei.Last edited by adi90; 22 January 2021, 11:35.
-
Nu stiu care a fost donatorul de aer conditionat. Modificarea mi-au facut-o la Pitesti, niste baieti de aici de pe forum. Mecanicul a pozitionat cureaua in toate modurile posibile, asta pentru ca este o idiotenie sa ai ghidajele cu santuri in plus fata de curea. Rezultatul e acelasi, rupe curelele. .
Comment
Comment