Problema Scartait Curea Alternator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by IancuMIC View Post
    @proteinman
    Cuplajul dintre axul alternatorului si fulie se face prin intermediul unui ambreiaj pentru a evita antrenarea alternatorului in sens invers la oprirea motorului(electricienii adevarati stiu de ce.
    In ceea ce priveste rulmentul,rectific;faceam referire la rulmentul alternatorului ddinspre fulie.
    Din respect pentru cititorii acestui thread am raspuns elegan desi dupa tonul tau sarcastic sincer,n-ai fi meritat.Un sfat prietenesc;cand nu stii ceva ,stai si asculta,niciodata nu-i tarziu.
    Alternatorul este un generator electric (de cele mai multe ori trifazat) de curent alternativ ce se intampla daca se roteste invers? Absolut nimic.
    Daca aveam pe masini Dinamuri te credeam.

    Am vorbit strict dpdv teoretic acuma nu stiu exact tipul contructiv al alternatorului de logan (daca e cu excitatie fara inele colectoare sau cu inele colectoare nu stiu). Am unul schimbat acum un an care zace in cutie pe undeva nici nu m-am uitat la el stiu doar ca am pus unul fara fulie d-aia elastica(cu ambreiaj daca vrei tu).
    Am vazut la viata mea tot felul de cuplaje (lucrand in domeniul motoarelor electrice) ca sa imi pot da seama ca acolo nu este nici un ambreiaj ci un cuplaj elastic. Daca ar fi un cuplaj unisens(de cursa libera) care intr-adevar se incadreaza in grupa de cuplaje intermitente automate, si care permit transmiterea puterii si momentului de torsiune intr-un singur sens prin impanare , tot nu ar fi ambreiaj care se bazeaza pe frictiune.
    Termenul de "electrician adevarat" mi se pare beton, pare genul de om care cu o lampa de control, un patent si o surubelnita repara orice.

    Comment


    • #17
      Alternatorul de pe Logan este cu autoexcitatie.Actualele fulii sunt cu cuplaj unisens,ca la ambreiajul de la electromotoarele de pornire( cu bile pe un canal care angreneaza numai intr-un singur sens).La modele mai vechi lipseste acest tip de cuplaj,fulia fiind fixata pe un tampon elastic la care s-a renuntat datorita fortelor de sens invers ce apareau la oprirea motorului,precum si a fluctuatiilor de sarcina in momentul cuplarii AC.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • #18
        S-a rezolvat.
        A fost la Cobalcescu pentru constatare-75 lei!!!
        Verdict: trebuie schimbata fulia, suport alternator si kit accesorii.

        Apoi am fost la service ul la care a facut si distributia-la suport alternator trebuia schimbat un surub; iar chitul accesorii fusese schimbat (cei de la Cobalcescu baga baga doar le mai iese si lor un ban)
        - fulie Bosch 180 RON; montaj 120 RON.
        Eu nu stiu unde vad unii atata 'ieftineala' la intretinere Logan
        Saab 9-5 Aero

        Comment


        • #19
          @eugenmanea
          Spune te rog cum e cu fulia aceea ? Are sau nu are cuplajul despre care am scris?
          Multumesc pentru raspuns.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • #20
            Deci...din cate am am inteles eu cureaua a fost schimbata la "colt de bloc"(fara nici o jignire adusa necanicului tau...dar poate crezand ca "te scoate mai ieftin" a ales o curea de proasta calitate...sau poate nu...dar daca o schimbai la un dealer autorizat aveai cum sa-l tragi de oo regulamentar)...acum ai fost la un dealer si dupa ce le-ai povestit toata intamplarea si ai dorit sa se termine "balamucul" si ei dorind acelasi lucru au decis sa-ti schimbe tot...
            Aici tu ai procedat gresit...trebuia sa faci asa ceva de la bun inceput si nu mai existau probleme.
            De aceea zic...lucrul la dealer e sfant...ai cum sa reactionezi...legal
            PS:...nu te mai plange de "ieftineala"...ca "ieftineala " ti-ai facut-o singur.Fara suparare.Stai si judeca la rece.
            sigpic

            Comment


            • #21
              Eu n-as fi asa categoric.Ce vina are omul?Si daca mergea la service si schimba cureaua si dupa 4000 km i-a aparut acel scartzait ce crezi ca i-ar fi spus aia de acolo?E vorba de alta defectiune.Pna la urma la 66.000 de km. s-a stricat amaratul ala de cuplaj.,despre care am scris iar unii m-au luat in ...caruta.Asta e...
              Salutare.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • #22
                @valeriuciprian ai inteles gresit.
                Deci...intr-o prima faza a fost la mecanicul care a schimbat distributia si cureaua alternator.
                I-a zis ca trebuie schimbata fulia.
                Neavand deplina incredere in ce a zis el si fiindu-mi teama sa nu fi pus o curea proasta si sa dea vina pe fulie, am fost la dealer pentru 'a second opinion'.
                Dealerul a fost clar : 'trebuie schimbata fulia, trebuie schimbat kitul accesorii (nou, schimbat cu 4 luni inainte );trebuie schimbat suportul alternator'.- pentru aceasta constatare am platit 75 lei. Nu imi pare rau de ei..pentru ca macar stiu ca nu am aruncat banii pe fulie degeaba.

                Apoi am revenit la mecanicul initial (cel care a schimbat distributia). unde am schimbat doar fulia (cureaua era noua nu trebuia schimbata, iar la suport nu avea un surub- probabil ca din fabrica sau a cazut in timp- s a pus si acel surub).
                Inlocuit fulie bosch= 300 ron. Cu garantie si factura (de mentionat ca atunci cand s-a facut distributia nu era seful acolo si nu i-a dat nimic la mana lui tata garantie; acum cand era seful acolo a fost f suparat pe mecanic si ne-a zis ca in urm zile va incerca sa ne faca o garantie retroactiv- 5 ani sau 60,000 km).
                Toata stima pentru service ul de lg Autosoft.

                Daca faceam toata treaba la dealer- ducea in jur de 700 ron (asa s-a comunicat).

                Deci..ma repet...care ieftineala? Cel putin la dealer sunt tarife de cel putin Ford
                Si sa decizi sa schimbi tot suportul pentru un surub...
                Last edited by eugenmanea; 16 November 2011, 22:56. Reason: Automerged Doublepost
                Saab 9-5 Aero

                Comment


                • #23
                  loganul este ieftin in regie proprie. nici gand sa fie ieftin in reprezentanta oricat ne am da de ceasul mortii...nu este

                  cat avem garantie nu costa nimic...iar dupa garantie putem merge la un service ok care costa putin. deci loganul este ieftin cand tragi linie

                  Comment


                  • #24
                    "iar la suport nu avea un surub- probabil ca din fabrica sau a cazut in timp- s a pus si acel surub"
                    Acel surub si la mine lipsea...si cand am schimbat distributia mecanicul mia pus un surub si a ramas cu gura cascata cand a vazut....asta e Dacia

                    Comment


                    • #25
                      Pai chiar si la service ul non-reprezentanta totusi 300 ron nu sunt chiar de colea.
                      Preturile sunt in piata..dar nu e chiar 'lapte si miere'.
                      Iar la reprezentanta - RUPERE!

                      Da si la tata cand a schimbat distributia i-a zis mecanicul de acel surub ca lipseste, dar nu avea atunci un surub care sa se potriveasca.Acum a gasit.
                      Oricum super tari cei de la Cobalcescu: lipseste surubul, schimbam tot suportul.
                      Si cat e in garantie 'n are Domne nimic- ti se pare tie. merge si asa!'
                      Mare mare atentie la reprezentante si in general- pe mana cui lasati masina.
                      Saab 9-5 Aero

                      Comment


                      • #26
                        alternatorul de pe logan este acelasi ca la ford renault bmw si alte multe marci de masina din lumea asta

                        este logic ca preturile sunt apropiate. este aceiasi piesa.

                        cauta piese dedicate de logan si compara le cu piese dedicate de ford. placute de frana 70 lei logan cea mai buna calitate. la ford sar de 200. si tot asa

                        cu reprezentanta ai mai mult decat dreptate. hotie si jegosie. iar cand vreau sa pun alt lichid de frana pe banii mei noooo se poate domunule nu se schimba lichidul. asa nu fierbe nu se schimba. nu va pun asa ceva ca nu mai aveti frane. deci si incultura pe deasupra

                        Comment


                        • #27
                          Ei nu sunt asa mari diferente...
                          Uite de ex placute cum zici tu
                          Pe un site f uzitat (nu dau nume sa nu fie reclama) preturile sunt cam asa:
                          Placute Ferodo:
                          Placute Logan 82 RON
                          Concurenta:
                          Placute Fiat Albea: 103 RON
                          Placute Renault Clio 96.73 RON
                          Placute Ford Fiesta 113 RON
                          Placute Delphi (Ferodo nu sunt pe site) Skoda Fabia Combi:84.59 RON
                          Placute Skoda Octavia 87.49 RON

                          Intra-devar- la Logan macar ai posibilitatea sa te chinui si sa gasesti oferte f bune atat pe partea de service cat si la piese.(la celelalte marci e cam ingustata plaja de manevra).
                          Last edited by eugenmanea; 17 November 2011, 13:08.
                          Saab 9-5 Aero

                          Comment


                          • #28
                            domnilor, am inceput si eu s auad ceva zgomot la alternator, dar parca nu e scartit..este un sunet mai slab un inceput de scartait, si intreb cum pot s aim dau seama daca este cureaua??
                            mentionez ca am schimbat distributia acum 4 luni si de atunci am facut 5ooo km

                            Comment


                            • #29
                              Sa ai in vedere si fulia cu acel cuplaj unisens, care poate sa dea aceasta anomalie, sau rulmentul de langa fulie al alternatorului.
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by IancuMIC View Post
                                Sa ai in vedere si fulia cu acel cuplaj unisens, care poate sa dea aceasta anomalie, sau rulmentul de langa fulie al alternatorului.
                                pfuuu...dupa cum am zis, nu stiu ce scartit ar trebui sa scoata, nu e chiar un tiuit..dar de acolo vine..
                                crezi daca accelerez ar trebui sa se auda mai tare??mai pronunutat
                                ?
                                Multumesc

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google