Buna ziua,
Dupa rezolvarea cu succes a problemei, va pot spune cum se repara/schimba senzorul de mers inapoi, care comanda becul alb din spate.
In primul rand, facem rost de o cheie de 24 inelara cotita, semicotita (doar putin indoita) sau tubulara lunga. Eu am colindat tot orasul pana am gasit la un pret de om normal la cap, la Selgros, 12 lei - semicotita. Am vazut si cu...65 de lei!
Pozitionarea senzorului este in fata, alaturi de planetara din stanga, cu acces dupa demontarea rotii. Aici intervine o problema: am parcat masina cu stanga pe bordura inalta si am ridicat-o cu cricul suprainaltat pe o dala de piatra, dupa care am pus roata sub fuzeta, pentru cazul in care s-ar sparge piatra. Frana de mana trasa si viteza I. Ideal este ca motorul/cutia sa fie cat mai reci, deci dupa cateva ore bune de la oprire. Explicatia pentru toate amanuntele acestea este ca limitam scurgerea de ulei din cutia de viteze prin orificiul in care este montat senzorul. Pentru a castiga timp, am folosit un dop din cauciuc pentru sticle, cu diametrul de 12-13 mm, conic.
Se scoate mufa de plastic a cablului, avand grija ca are un clic de fixare. Nu am tras ca disperatul ci am agatat putin cu varful degetului.
Se desface piulita senzorului, avand grija sa tinem in cealalta mana dopul sau senzorul de schimb, pentru a acoperi orificiul imediat si a limita scurgerea de ulei. Oricum nu curge mult daca nu dormim cu el in mana. Punem dopul sau noul senzor. Preferabil sa folosim intermediar dopul, pentru a avea timp sa curatam putin in jur cu o carpa.
Senzor am gasit, polonez, la targ, cu 30 de lei. Oricum, in magazine este 40. Bineinteles ca sunt si mult mai scumpe dar nu erau pentru mine.
Nu se strange cu disperare piulita ci cat permite cheia tinuta de la jumatatea lungimii ei.
Abia dupa ce am rezolvat problema am constatat ca senzorul vechi se repara foarte usor, cu minunatul wd-40. Se aseaza senzorul pe mufa, se apasa varful de actionare, se injecteaza wd-40 acolo repetat, dupa ce se mai scutura, apoi se lasa de pe o zi pe alta cat mai plin.
A doua zi am scuturat pe o carpa tot ce era inauntru si am constatat cu mare placere ca functioneaza perfect. Era si normal, la modul simplu in care functioneaza "agregatul".
Sper sa fi ajutat pe cei care nu tin cu tot dinadinsul sa bage bani in masina fara rost.
Dupa rezolvarea cu succes a problemei, va pot spune cum se repara/schimba senzorul de mers inapoi, care comanda becul alb din spate.
In primul rand, facem rost de o cheie de 24 inelara cotita, semicotita (doar putin indoita) sau tubulara lunga. Eu am colindat tot orasul pana am gasit la un pret de om normal la cap, la Selgros, 12 lei - semicotita. Am vazut si cu...65 de lei!
Pozitionarea senzorului este in fata, alaturi de planetara din stanga, cu acces dupa demontarea rotii. Aici intervine o problema: am parcat masina cu stanga pe bordura inalta si am ridicat-o cu cricul suprainaltat pe o dala de piatra, dupa care am pus roata sub fuzeta, pentru cazul in care s-ar sparge piatra. Frana de mana trasa si viteza I. Ideal este ca motorul/cutia sa fie cat mai reci, deci dupa cateva ore bune de la oprire. Explicatia pentru toate amanuntele acestea este ca limitam scurgerea de ulei din cutia de viteze prin orificiul in care este montat senzorul. Pentru a castiga timp, am folosit un dop din cauciuc pentru sticle, cu diametrul de 12-13 mm, conic.
Se scoate mufa de plastic a cablului, avand grija ca are un clic de fixare. Nu am tras ca disperatul ci am agatat putin cu varful degetului.
Se desface piulita senzorului, avand grija sa tinem in cealalta mana dopul sau senzorul de schimb, pentru a acoperi orificiul imediat si a limita scurgerea de ulei. Oricum nu curge mult daca nu dormim cu el in mana. Punem dopul sau noul senzor. Preferabil sa folosim intermediar dopul, pentru a avea timp sa curatam putin in jur cu o carpa.
Senzor am gasit, polonez, la targ, cu 30 de lei. Oricum, in magazine este 40. Bineinteles ca sunt si mult mai scumpe dar nu erau pentru mine.
Nu se strange cu disperare piulita ci cat permite cheia tinuta de la jumatatea lungimii ei.
Abia dupa ce am rezolvat problema am constatat ca senzorul vechi se repara foarte usor, cu minunatul wd-40. Se aseaza senzorul pe mufa, se apasa varful de actionare, se injecteaza wd-40 acolo repetat, dupa ce se mai scutura, apoi se lasa de pe o zi pe alta cat mai plin.
A doua zi am scuturat pe o carpa tot ce era inauntru si am constatat cu mare placere ca functioneaza perfect. Era si normal, la modul simplu in care functioneaza "agregatul".
Sper sa fi ajutat pe cei care nu tin cu tot dinadinsul sa bage bani in masina fara rost.
Comment