Consum Logan 1.4 MPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ete fleosc!
    Sunt cazuri unde o scot si eu din viteza, pt ca daca o las pe tr V scade viteza, ma doare undeva ca consumu tinde spre 0, atata timp cat eu vreau sa merg pe liber la vale, si NU am nevoie de franare (care defapt ma incurca)


    ''Mai bine o lasi in viteza'', pai daca scade viteza, de ce sa o las in viteza?? Doar ca am consum spre 0, si daca merge in ralanti imi ia ~800 grame la ora....mare economie de consum cu bagatu in viteza la vale.

    Comment


    • E vorba de dealurile ( cand cobori ) alea in care mergi pe liber si franezi ...

      Comment


      • Pai DA, delurile cand cobori, sunt dealuri unde nu trebuie sa franezi cand cobori.

        Si din nou, nu mai spuneti ca se taie alimentarea in frana de motor, nu se taie nimic, benzina mai vine dar foarte putina, adica exact cat ar veni cu ea in ralanti, ~800 gr la una ora, valoare pe care CB=ul n-o poate citi, sa transforme 800 grame de benzina la o suta de kilometrii parcursi.

        Comment


        • Cand merg la bunica-mea am o coborare de ~8 km pe care as putea sa o fac "pe liber" insa prefer sa o tin in tr. 2-3. Cu ocazia asta nu folosesc frana aproape deloc, in cazul in care as lasa-o pe liber probabil as incinge placutele.

          In perioada asta rece, nu cred ca e bine sa lasati masina pe liber, nu se stie unde dai de o portiune cu gheata.

          Parerea mea

          Comment


          • Am sa pun 10 "reguli" pentru un consum mai bun.
            NOTA: Regulile sunt luate de pe un site oficial


            1. Nu iti incarca masina cu lucruri inutile.

            100kg suplimentare inseamna circa 0.7 litri/100km in plus. Daca portbagajul tau cuprinde o multime de lucruri care ar trebui lasate in boxa/garaj sau in debara, cum ar fi anvelopele de iarna/vara, trusa de scule extinsa, piese de schimb, canistra cu combustibil/zaibar/tuica, soacra, o valiza cu chinezi si jumate din recolta de cartofi din toamna, e timpul sa il mai golesti... Idem si pentru pasageri. Regula e asa: daca e inutil, arunca-l.

            2. Nu sta sa iti 'incalzesti' motorul.

            In afara de cele cateva secunde necesare pentru a-ti pune centura si pentru a iesi din parcare, nu lasa motorul sa se incalzeasca, mergand inutil la relanti. Motorul va ajunge mai repede la parametrii optimi de functionare daca vei pleca din parcare cat mai repede, dar fara a-l forja in primele sute de metri. Daca e iarna, mergi bland cu el cel putin 2 kilometri.

            3. Invata-te cu dinamica masinii tale.

            Invata sa te folosesti de inertia masinii ori de cate ori este necesar, atentie insa, fara a o scoate din viteza si fara a opri motorul. De exemplu, foloseste inertia autovehiculului pentru a urca o rampa care urmeaza unei coborari, tinand pedala de acceleratie apasata in mod constant, fara sa accelerezi inutil. Daca insa vei opri motorul sau daca o vei scoate din viteza cand cobori o panta singurul deznodamant previzibil va fi MOARTEA. Precum si un consum mai mare de bani pentru repararea masinii. Nu te adauga idiotilor care fac aceasta greseala cumplita, ok?

            4. Foloseste frana de motor.

            Frana de motor intrerupe injectia de combustibil la masinile moderne. Asta inseamna ca daca vei cobori o panta in frana de motor nu vei consuma nimic. La fel, daca te apropii de un semafor si vezi ca e rosu sau ca se va pune rosu, retrogradeaza treptat pentru a incetini din frana de motor, pe cat posibil. Dimpotriva, daca scoti masina din viteza atunci motorul va intra in relanti si vei incepe sa consumi ceva. Atentie insa: nu folosi frana de motor la turatii excesive. Excesiv inseamna apropiat de zona rosie a turometrului, da?

            5. Fii bland dar ferm cu pedala de acceleratie.

            Acceleratiile excesive nu te ajuta, chiar deloc. Asta nu inseamna sa pornesti ca melcul de pe loc, ci sa nu dai fum la tot cartierul. Acceleratiile prea lente cresc consumul de carburant, asadar adevarul e la mijloc. In ambuteiaje, daca motorul tau este sanatos, simpla ridicare treptata a piciorului de pe pedala de ambreiaj va impinge masina inainte. Si nu accelera inutil daca iti dai seama ca vei prinde rosu, d'oh!

            6. Mentine viteza constanta.

            Pe sosea mai ales, mersul cu viteza constanta iti va reduce simtitor consumul de carburant. Pentru a reusi un consum redus, anticipeaza situatiile in care va trebui sa reduci viteza, astfel incat sa nu fii nevoit sa pui frana. Ia piciorul de pe acceleratie in timp ce te apropii de o masina care depaseste cu viteza mai mica, pentru a-i da timp sa se replieze.

            7. Mergi cu viteza adecvata si cu motorul turat cat trebuie.

            Fiecare masina are zona ei de consum optim, in functie de viteza si turatie. Daca ai computer de bord, cauta sa o determini. Ca regula pentru dieselari, tine motorul in zona de turatii unde ai cuplul maxim (vezi manualul masinii) si abia cand iesi din acea zona foloseste schimbatorul de viteze. Tinerea inutila a motorului in afara zonei de cuplu maxim iti creste cheltuielile cu masina, chiar daca iti scade aparent consumul de combustibil. Subturarea (mersul regulat cu masina sub zona de cuplu maxim) iti va distruge incet dar sigur motorul prin acumularea de mizerii si cenusa, asadar daca vrei sa iesi mai ieftin tureaza mosule motorul, ca n-ai 80 de ani...

            8. Foloseste cu cap climatizarea autovehiculului.

            Dezabureste/dezgheata parbrizul lasand in jos parasolarele. Aerul cald nu se va duce in habitaclu ci se va intoarce spre geamul parbrizului. Daca afara e cumplit de cald, porneste masina cu toate geamurile deschise, si de-abia dupa ce aerul fierbinte din interior este dat afara inchide-le. Lasa climatizarea pe modul automat, daca este posibil. Daca nu, nu pune aerul conditionat pe mai putin de 20 de grade, este inutil. Foloseste un parasolar sau jaluzelele din dotarea autovehiculului pentru a reduce expunerea la soare a habitaclului. Apropo, mersul cu geamurile deschise creste consumul de carburant mai mult decat folosirea A/C-ului...

            9. Foloseste corect anvelopele.

            Verifica macar lunar daca ai presiunea corecta in anvelope. Presiunea corecta e scrisa chiar in manualul masinii, sau pe o eticheta in interiorul acesteia. Daca temperatura exterioara creste peste 10 grade mai multe zile si nu mai sunt semne de revenire a iernii, scoate-ti anvelopele de iarna, care consuma mai mult. Curata anvelopele de noroi si mai ales de gheata murdara acumulata in pasajele rotilor.

            10. Intretine-ti masina cu grija

            O evacuare veche, un filtru de aer mizerabil, un tren de rulare prost intretinut si kiturile 'aerodinamice' aplicate fara cap masinii nu vor face altceva decat sa creasca inutil consumul de carburant. Mai rau insa, daca nu iti 'alimentezi' masina la timp si in mod regulat cu ce e mai bun de pe piata, vei remarca la final ca vei da mai multi bani in service decat ai fi dat pe o intretinere corespunzatoare a masinii. Asta in cazul in care costurile neglijarii partii tehnice a masinii nu se refera chiar la vieti omenesti...
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • tavi, eu am incercat sa compar frana de motor cu mersul cu contactul luat. masina s-a comportat identic in ambele cazuri, adica n-a franat mai puternic cand am avut contactul luat decat cand o lasam in frana de motor. de aici deduc ca e posibil sa se taie complet alimentarea motorului sau sa se alimenteze ceva mai putin chiar decat in ralanti. oricum ideea folosirii franei de motor am spus-o din motive de siguranta rutiera la coborarea pantelor mai abrupte decat ca economie de combustibil, unde ajuta si acolo un pic...
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • In afara de 6 cam respect scrie acolo.

                Intrebare: in ce treapta consuma mai putin la mers constant cu 50-55 km/h, 3 sau 4?

                Comment


                • Stiu ca la Audi in momentul in care viteza de deplasare era 0 automat CB-ul afisa consumul la ora, iar cand masina incepea sa ruleze CB-ul afisa consumul la numarul de kilometrii..in frana de motor CB-ul afisa consumul raportat la nr. de km bineinteles si acest cosnum era...0
                  Atata timp cat computerul gestioneaza cantitatea de benzina care intra in motor cu ajutorul injectiei pe baza unor date culese nu prea vad cum sa consume identic ca la ralanti daca forta survine de la roti spre arborele cotit si nu invers. Sincer nu cred ca acest consum este chiar 0 in frana de motor insa mai mic decat cel la ralanti. Am cautat niste pareri cat mai oficiale pe tema asta si se pare ca, intradevar, consumul in frana de motor este APROAPE 0...nu 0
                  In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                  Comment


                  • Originally posted by Seba View Post
                    tavi, eu am incercat sa compar frana de motor cu mersul cu contactul luat. masina s-a comportat identic in ambele cazuri, ............ ...........
                    Pai 800 gr cat ar folosi in ralanti crezi ca au vreo influenta daca sunt sau nu la frana de motor? Eu nu cred. Daca ai traduce cele 800 gr benzina consumate la 100 kilometrii, chiar ca e neglijabil, adica spre 0, la 2500-3000 rpm in frana de motor garantat ca n-are cum sa simta motorul cantitatea asta de benzina.

                    PS: uite la microbuz (2.7 hdi) in frana de motor CB-ul imi arata 2%, la fel si in ralanti. Posibil sa fie mai mic consumul, dar atata arata el cel mai putin.

                    PPS: desigur ca sunt adeptul franei de motor, numai ca sunt cazuri unde (la vale) ori ti acceleratia constant apasata (cum procedez cel mai des, si ai probabil un 5% consum), ori o scoti din viteza, pt ca in frana de motor ar scade viteza.

                    Comment


                    • 800 gr la ora ar veni ralantiul dar eu am experimentat frana de motor vreme de 28 de km coborarea numai treapta 1 si 2 pe drum forestier unde nu puteai avea mai mult de 30 km/h pe ruta Bolboci-Moroieni si am consumat 400 grame benzina intr-o ora sau 28 km mers in frana de motor. La sfarsit CB-ul afisa per total un consum de 24.5 L iar cu verificarea la aceeasi pompa plinul a fost la 24 L, deci CB-ul a aratat cu 500 grame mai mult decat realitatea
                      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                      Comment


                      • Vedeti cu frana de motor in treptele 1 si 2 ca s-ar putea la un moment dat sa mergeti cu masina la ralanti pe drum drept (adica motorul impinge masina cu turatia de ralanti) caz in care consumul va fi mai mare decat pe liber.
                        @Darksid3 nu este replica la postul tau.
                        Cel mai lent 1,6 8v

                        Comment


                        • Un singur amanunt: ai uitat sa pui si pierderile, sau rotunjirile de calcul, asta insemnand sigurat un ~ 0,2 litri.

                          Comment


                          • sustin pe darkside, cum de fapt am mai spus ceva mai devreme, consumul in frana de motor e ceva mai mic decat la ralanti, ideea e ca nu de aia se foloseste frana de motor la coborarea pantelor. pe de alta parte, in manualul de dacia parca scrie sa folosesti frana de motor pt un consum scazut, nu sa lasi pe liber
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • Consumul in frana de motor = 0. Toate valvele se inchid ...

                              Comment


                              • la care valve faci referire? ca alea de admisie si evacuare merg normal, doar le actioneaza axa cu came, care e antrenata de motor, care motor se invarte totusi...daca te referi la injectoare, da, alea sunt inchise. si nici bobinele de inductie nu sunt "atacate". dar valvele se inchid si se deschid exact ca in functionarea normala a motorului.
                                am uitat, valvele de la roti raman intr-adevar inchise, ca nu se dezumfla nici o roata in frana de motor scuze, dar nu m-am putut abtine
                                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google