Un consum mare il da rezistenta la inaintare care poate fi generata de vant/suprafata pe care se ruleaza.
Consum Logan 1.4 MPI
Collapse
X
-
Sa lasam Cx-ul deoparte si rezistenta la inaintare specifica pentru fiecare profil de anvelopa in parte.
El sustine ca nu conteaza suprafata in raport cu frecarea Rezistenta la inaintare a unui cauciuc este ceva mai complicata decat crede dansul si nu se limiteaza la contactul anvelopa asfalt si coeficientul de aderenta al anvelopei.
Deocamdata ma amuza cum pune problema.sigpic
Comment
-
Pai si pana la urma de ce consuma mai mult domn' doctor? Ca eu tot n-am inteles. Explica-ne tu si nu ne mai tine in suspans.
Aroganta asta a ta nu cred ca place nimanui si nici nu lamureste problema in cauza. Eu sincer recunosc ca in liceu eram corigent pe vara la fizica. Asta e, nu toti sunt asa destepti. Daca toti am fi destepti, cine ar mai da cu matura?
Originally posted by dr_mke View Post....................................
Poate pui mana pe google sau pe vre-o carte si te corectezi
Deci nici tu nu cred ca esti asa perfect incat sa vii cu remarci rautacioase la adresa colegilor de forum (cu wd40, "cata scoala ai facut?" si trimiterea la studiat).
Numai bine.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
Originally posted by dr_mke View PostAr trebui initiat un topic "Bula Loganistului" pentru ca replica ta s-ar incadra perfect.
"Forta de frecare nu depinde de suprafata!" spus hotarat !
Hai zau ! Maine ma duc si-i pun gume de 280 Cata fizica ai facut, dar mai ales cu cata ai ramas, dupa scoala.
.....................
Forta de frecare ca valoare ramane aceeasi, numai ca e distribuita pe o suprafata mai mare, avantaj vara si dezavantaj iarna (unde tre sa fie concentrata ca sa sape in zapada).
Singura problema ar fi (cum a pus Seba) masa cauciucului mai mare care duce implicit la o rezistenta la inaintare si mai o treaba - cuplul, daca e diametru mai mare modifici forta bratului (scade cuplul, posibil consum in plus de carburant).
PS: Si mai usor cu jignirile, daca nu avem fizica in noi deloc, nu tre' sa dai cu paru.
Comment
-
dr_mke pe bune ca mi se face scarba cand vad acest sentiment de superioritate. te rog frumos sa ne explici cum e cu forta de frecare si cu rezistenta la inaintare. Ff=miu N, miu e coeficientul de frecare intre cele doua suprafete si N e reactiunea suprafetei care este egala in modul si de sens opus lui G=> Ff=miu G sau miu mg.
lucru fortei de frecare poate fi calculat din variatia energiei cinetice. energia conetica depinzand doar de viteza si masa si fiind egal cu miu mg d cos alfa (d fiind distanta)si de Lucru greutatii care e mgh si cand suntem la aceeasi inaltime de la care am plecat este =0. de dat din gura si de pus smile suntem toti buni.
Comment
-
Rezistenta la inaintare a unei anvelope nu se limiteaza la frecare. Tot ce ai nevoie sa stii se gaseste pe net.
La aceiasi dimensiune, o anevelopa de iarna are rezistenta mai mare la inaintare desi suprafata de contact anvelopa sol este mai mica decat la una de vara, dar oare de ce ? De ce sunt anvelopele premium mai aderente si cu rezistenta la inaintare mai mica ?
Netu-i mare si google sfant.sigpic
Comment
-
Cauzele fizice ale acestei rezistenţe la înaintare sunt: deformarea cu histerezis a pneului, frecări superficiale între pneu şi cale, frecările din lagărele roţii, deformarea căiide rulare, percuţia dintre elementele pneului şi microneregularităţile căii, efectul de ventuză produs de profilele cu contur închis pe banda de rulare etc. (subliniat sunt aspectele care ne intereseaza legate de particularitatile constructive ale pneului)
Faţă de cauzele determinate, rezistenţa la rulare depinde de un număr mare de factori de influenţă, printre caresemnificativi sunt: construcţia pneului, viteza de deplasare, presiunea aerului din pneu, forţele şi momentele ce acţionează asupra roţii.
Dar!!!!! Consumul nu poate fi influentat determinant de tipul anvelopei, mult mai importante in ecuatie sunt, temperatura ambientala cu cat scade temperatura va creste consumul, fie si numai daca ne gandim ca motorul se incalzeste mai greu si ajunge la temperatura de lucru mai tarziu. In zilele cu drumuri acoperite cu polei sau zapada consuma in plus datorita lipsei de aderenta, roata se invarte in gol.
in fine incetam cu off topicul ... nu mi se pare normal sa ai o astfel de atitudine aupra unui lucru corect. daca erai atat de destept pe cat te dai imi explicai foarte frumos ce implica suprafata marita in cazul unui pneu si nu faceai atata haz pe un sibiect total real. daca adminilor li se pare ca atitudinea ta a fost corect, jos palaria in fata tuturor. voi incerca sa nu ma mai implic in discutii deoarece numai "zeii" au prioritate. o zi buna tuturor.
Comment
-
Aha, si drept urmare nu conteaza ca-ti pui un pneu mai lat respectand diametrul initial
Un pneu de iarna pus vara creste consumul sesizabil, iar unul de vara pus iarna in locul celui de iarna va scadea consumul cam in aceiasi masura.
Pneurile de iarna au rezistenta sporita la inaintare din cauza constructiei profilului.
In concluzie ti-ai raspuns singur la intrebarea cu pneul mai lat si in acelasi timp ti-ai contrazis teoria cu consumul neschimbat
Partial ai intrat in fizica caii de rulare are determina comportamentele in cauza.
Un raspuns la obiect vis a vis de problema il gasesti pe cateva site-uri de specialitate fara sa faci garagatza pe forum.
Mai mult vii si contrezi cateva lucruri clar cunoscute teoretic si demonstrate practic de fiecare masina de pe drum.
Drum bun, cale batuta. Parca se discuta numai de pneuri.sigpic
Comment
-
Salut.
Mumus as dori sa stiu consumul la drum intins cu noul filtru.
Acum difera stilul de mers al fiecaruia si drumul pe care merge+conditiile de trafic din clipa respectiva.
Astept mai multe detalii in legatura cu acest filtru,daca se merita sau ........Nu.
Mersi si Numai bine.
eu am acum o medie a consumului de 6.6%Un Logan----YNG-----
Numai bine.
Comment
-
Astazi am facut un traseu Braila - Vulcanii noroiosi si retur si CB-ul mi-a aratat un consum mediu de 5,6 l/100 la o viteza medie de 72 kmh. Mentionez ca am fost patru persoane in masina si am mers usor cu maxim 100 kmh, fara accelerari bruste, folosit preponderent frana de motor.
Comment
-
1.4l Laureatte
Hello,
Aceste este primul meu post pe acest forum
Traseul Bucuresti-Alexandria-Caracal-Craiova-Drobeta T Severin-Caransebes-Timisoara-Arad-TImisoara(din nou Timisoara)-REsita-Anina-Bozovici-Drobeta-Craiova-Bucuresti 1700km am scos un consum de 6.5l/100km,112 litri consumati.
Aerul pornit din cand in cand,nu de alta,dar ma deranjeaza
Mers in localitati 70km/h iar afara 110-140 Km/h
Un consum decent
benzina folosita-carrera 95 de la OMv
-masina are 5500 km la bord in acest moment
Comment
Comment