tavi, pe consum instant, 1.6mpi a consumat in tr4 la 60km/h mai putin decat in tr5. asa ca ciuciu economie in tr5 la 50km/h...
Consum Logan 1.4 MPI
Collapse
X
-
ceva nu-mi suna bine la ce spuneti voi.
pai consumul creste odata cu ciclurile de ardere, respectiv <cantitate de carburant injectat la o injectie [ciclu/piston]>. de unde rezulta ca virgula consumul creste proportional cu cresterea in turatii sau altfel spus cresterea numarului de cicluri de ardere/piston.
daca-i dai gaz in a V-a la 60km/h "nu ai pedala", sau viteza e prea mica sa poti accelera semnificativ. o tii in a V-a la vit aia daca mergi constant, consumul e mic, daca vrei sa accelerezi, sa poti accelera adica, ii dai a IV-a, nicidecum n-o tii in a V-a. insa turatiile vor creste, odata cu ele, de la pedala se si pulverizeaza mai mult carburant prin injectoare, arderea e mai consistenta, deci consum mai mare ce vine odata cu accelerare mai buna. e compromisul clasic.
spuneti-mi unde gresesc ca sincer nu-mi dau seama.
Comment
-
hmm, ca o corectie la postul meu anterior, m-am mai gandit la fenomen si cred ca-mi dau seama de ceva ce mi-a scapat.
la turatii mici, cicluri putine de ardere, cuplul e mic, energia disipata din aprindere e mica, combustibilul dintre pistonul la PMI [punctul mort interior-sus] si supape e comprimat dar nu e ars complet, deci randamentul de ardere e mic. rezulta mai putina energie raportata la cantitatea de combustibil injectat si deci risipa de carburant, carburant cu care, printr-o ardere buna ai putea sa ai parte de putere mai mare la motor. deci nu pierzi la consum si totodata castigi la putere in momentul folosirii unei trepte mai joase .
sper ca acum am judecat mai corect.
Comment
-
Bun bun, v-am zis consumul meu, dati-mi niste sfaturi, ca am fost la service si aia iz varza, cica e f bun consumu. Bujiile sunt noi(dar nu sunt reanault), filtrul de aer e nou(dar nu e renault), ce sa mai schimb, sau ce pot face sa scad consumul? Inainte nu consuma atat de mult, iernile trecute.
Comment
-
@bro: la ultimul post ai pus bine problema cand vrei sa accelerezi si motorul nu urca in ture cum apesi pedala, ecu injectie il supraalimenteaza si corectia in alimentare e de asa natura ca la accelerare in tr4 de la 60 la 80 consumi mai putin decat la aceeasi accelerare in tr5 de la 60 la 80, pt ca timpul de accelerare va fi mai mare in tr5, iar factorul de supraalimenatre e tot ala, sau chiar mai mare decat in tr4. se compenseaza sensibil raportul mai scurt al treptei 4. sper ca m-am facut inteles...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
-
desi s-a mai spus, o repet: mergi cat mai lin cu masina, fara accelerari si franari bruste, incearca sa folosesti frana de motor, anticipeaza traficul fara sa incurci si fara sa te incurce ceilalti, foloseste un regim mediu de functionare al motorului undeva la 2000-2200rpm. foloseste anvelope de dimensiunea standard si umfla-le la presiunea indicata de constructor, eventual un 0,1-0,2 in plus, dar nu mai mult. echilibreaza rotile, spala articulatiile si curata-le de tot ce le poate bloca, verifica sa nu mearga masina infranat, baga benzina de la statii de incredere, ai grija de bujii, curata filtrul de aer...si nu, nu incerca sa mergi subturat, pt ca nu vei face economie astfel. ai grija sa nu ai termostatul blocat deschis, sa nu ai fisuri in galeria de evacuare sau de admisie, toate pot duce la o functionare defectuasa a motorului sau la consum ridicat.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Comment