Cu sandero am prins lejer 150 km/h in linie dreapta pe autostrada si ar mai fi mers. Depinde si cum mergi cu ea, daca mergi preponderent subturat la consum, normal ca apoi nu mai are zvac masina.
Consum Logan 1.4 MPI
Collapse
X
-
Si ca sa se oftice haterii aia mici , Cazono Momaia - Buc. Ap. Gliei (parcarea de resedinta), fix 2 ore... si-un minut, pe ceas. . Do the math...
Fara nici o oprire, bariera de la Fetesti am platit-o la peco anticipat, am trecut cu 50-60 in dreptul ei, aia a fost cea mai mica viteza de pe traseu , exceptand C-tanta (iesirea), nodul rutier A2 centura Buc. si terminanand cu pod Vitan, pana acas'.
Regimul de viteza a fost cam la fel ca si cel la dus, adica rulat constant in plaja de viteza 140-160 (predominant 150) cu varfuri de 170 (pe zonele de pante, din ultimul tronson si cel mai mijto al A2).
De data asta, vantul slab pana la moderat m-a ajutat destul de mult la consum, inclusiv la consum (batea din oarecum din lateral spate - cam asa bate de obicei, dinspre mare - Est).
Asa ca cifrele citite-n parcare de pe CB sunt urmatoarele:
ODO 523Km (Buc - A2 - Ovidiu - CT - Momaia - putina fataiala-n Momaia - CT - Ovidiu - A2 - Buc)
Consum mediu: 8.9L/100
Vmed: 112.2 Km/h
AC folosit 95% din parcurs pe tr. 2, exceptand deplasarile scurte din aproape-n-aprope.
Incarcatura normala, bagaj decent, 3 pers.
Cine spune ca 1.4 nu ia 160 daca nu are vant din spate si panta...il sfatuiesc sa mai sufle-n jicloare, sa mai regleze o platina ceva , ptr. ca desi trebuie o distanta considerabila ca sa ajungi sa rulezi ct. cu viteza asta, se poate fara probleme, chiar si pe vant, repet slab pana la moderat. Daca ai vant de 50-60kmh, clar n-ajungi. N-ajungi nici la 140 in conditiile alea, chiar si daca vrei sa fii "extremist" .
In schimb, diferenta aia de 10km, pana la 170, nu prea ai sanse s-o iei in aliniament, palier si fara ajutor din partea vantului, aici sunt de acord.
180...extrem, extrem de rar, doar la declivitati mai pronuntate si suficient de lungi.
Sa ne intoarcem la consum, poate conteaza intr-o oareccare masura (zic eu ca undeva intre 0.5-1L% in minus) si o intretinere corecta si la timp a masinii.
Eu schimbasem chiar inainte: uleiul, toate filtrele, bujii ik20, cauciucuri noi premium, de clasa B la consum, articulatii si suspensii relativ noi.
Adica cam tot ce inseamna intretinere ca la carte la o un lighean stock.
Masina merge mult pe extraurban unde nu ezit sa-i dau cand e nevoie ture grupa mare.
Un mers preponderent prin oras, eventual si subturat, conteza in proportie destul de mare, dureaza mai mult pana isi da drumu' motoru' la drum intins.Last edited by Kojak; 25 May 2015, 09:58.
Comment
-
@kojak
ultima parte cu mersu in oras, subturarea si timpul necesar mai mare pt motor pt a-si da drumul la drum intins mi se pare ca seamana intr-o proportie semnificativa cu ce spunea un alt user ca daca nu mergi numai intre 3500 si 5 mii sau cat zicea nu e bine pt motor...
acu sa nu mergi subturat ca si taxiemtristii; cu a2a de pe loc, a4a la 40 de ora si a 5a la 60 si sa mergi asa intr-o veselie; cu asta sunt de acord dar daca schimbi la 3 mii, 3500 din cand in cand in oras nu cred ca se invata motorul puturos. sau la drum lung nu e musai sa mergi numai cu 130-140 ca sa nu se leneveasca motorul, ce, nu merge un mers relax la 100-110, asa , fara nici o graba? ) inseamna ca nu se mai infige cum trebuie daca vrei sa faci o depasire si apesi gazu tare si dai o inferioara?
eu 1 data pe sapt fac vreo 80 de km in regim mai alert (125-140km/h, functie de vant) pe un drum care functioneaza in regim de autostrada; in restul timpului merg relaxat, nu si subturat, adica pastrez un minim de 2250rpm in orice treapta as fi, nu merg sub aceasta turatie niciodata. masina mi se pare ok, raspunde prompt la acceleratie cand i se cere asta; si eu sunt maniac cu uleiu si filtrele, sa nu stea prea mult pe masina, maxim 6, hai 7 mii cu indulgentaLast edited by cristi....; 25 May 2015, 16:29.
Comment
-
Originally posted by aris86 View PostCu sandero am prins lejer 150 km/h in linie dreapta pe autostrada si ar mai fi mers. Depinde si cum mergi cu ea, daca mergi preponderent subturat la consum, normal ca apoi nu mai are zvac masina.Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
-
Le poti schimba si la 3000. E foarte sanatos... Si inutil. Sa nu mai zic risipitor.
Ca sa ai consum mic trebuie sa ajungi cat mai repejor la viteza de croaziera. Nu sa o lalai de la 2000 la 3000 rpm 1 an. Anvelope umflate corepunzator, revizia la timp (adica la cat zice producatorul, nu dupa ce am citit noi in bolul cu cristal al forumurilor, ca n-avem noi 2 capete in plus ca cele n capete ce au gandit intervalul de revizie) si aia e.
Dar, meteahna romanilor: "Lasa buei, ca stiu eu mai bine" "Cum ma sa stii mai bine ca o echipa uriasa de ingineri?" "Pai am citit pe forumuri acum 2 zile"...
Abereaza da, pt ca nu stie ce se intampla la WOT.
Comment
-
Toate 4 anvelopele le tin la 2.2bar, verificate saptamanal, doar la rece, la prima ora dimineata. Presiune cu aer, nu azot.
Benzina folosita, exclusiv maxx100.
Exact cum zice Cezar, un mers constant face toti banii
Asta e toata jmecheria ca sa scoti un consum bun. Mult mai bun de ex. decat un mers de genu' 90-100, accelerat "brutal" panal la 140, iar decelerat, iar accelerat...si tot asa. Stilu' sarpe ...sunt destui care merg asa, nu musai cu vitezele alea, era doar un exemplu.
Comment
-
Sa nu sariti cu topoarele, da' vreau sa va povestesc cam cat consuma utilajul meu si cam ce stil de condus am.
Bucuresti - Adjud (pe E85) scot cam 5,5 cu AC si 5,2 fara AC pornit. Ceea ce mi se pare foarte ok pentru buzunar.
No, acum stilul de sofat este batraneste. Si cand zic batraneste, chiar batraneste vreau sa zic Merg cu 60 in localitati, treapta 4, undeva pe la 2200 RPM si "afara" merg constant cu 95-100, treapta 5 si 2500 RPM. De schimbat, schimb vitezele pe la 2800, chiar 3000 cand e panta. Si-n oras schimb la fel si incerc sa ajung repede in treapta 4 sau 5, depinde de caz. Adica nu o lalai 10 minute de la 0 la 60 la ora, dar nici nu sprintez ca Usain Bolt, ca am Logan cu un motor aspirat, nu vreun Viper.
De carat, la dus, la socri, nu car decat nevasta din dotare (vreo 47 kg) si pe mine (vreo 84), dar la intors se schimba treaba (ca tot omu', praduiesc tot ce prind pe la tara).
Filtrele, bujiile, uleiurile, placutele, toate le schimb la intervalul recomandat. Nu cumpar nici cele mai ieftine piese, dar nici nu arunc banii pe cele mai scumpe.
Ocazional, cam o data pe luna, ii mai dau 120-130 si consumul nu sare foarte mult. Se duce, pe acelasi traseu, cam pe la 6,2 - 6,5. As putea sa merg cu 120/130, dar nu-mi place cum se simte masina la viteza aia, suiera vantu' pe afara de nu te mai intelegi om cu om sau animal ) Stiu, dupa 3500 RPM dispare acel sunet de rezonanta si totul e mai lin, insa de la 120 incolo ma gandesc numai ca ma plimb intr-un cotet cu 3 stele, nu cu 5 si cum drumurile patriei sunt pline de gropi, betivi, animale sau soferi parcati pe mijlocul soselelor, mai bine revin la stilul meu molcom de a conduce.MULTA LUME, PUTINI OAMENI...
Comment
-
Consum in Bucuresti, in fiecare an de cand o am maxim 7% vara. tot timpul am alimentat plin pe plin, din martor aprins in martor aprins. ultimele 2 bonuri, alimentat 47L mers 700km, iese vreo 6,7%.
Peste 60% din timp 2 persoane, cat 3 slabi din astia la 80kg.
secretul, evitat orele si zonele cu traficul aglomerat, mers constant, frana de motor.
folosit banda 1 pe bulevardele si strazile unde toate oile merg bara-n bara cu 40 pe banda 2, aproape tot timpul ajung primul la semafor cand se pune verde si nu mai opresc.
Tot asa, un 64 pe bord@ 2100 rpm si un 75@2000 unde e liber si e limita 60.
PS: si pentru ca vreau si mai ieftin intr-o saptamana primeste un stag200+
iarna bate pana la 8,5 cand a fost zapada
Comment
-
Scoți 7%, chiar ușor sub, doar dacă mergi seara după 22 sau dimineață pana-n 6, 6 juma cel tarziu.
Altfel, exclus, cum ar zice "un clasic" in viata: "vinzi castraveți gradinarului".
Chiar și la ore care nu sunt de vârf (10-15) în timpul zilei și chiar evitând centrul, n-ai cum sa scoți mai puțin de 8-8 juma' în sezonu' cald.
Poate doar dacă mergi subturat în ultimu' hal geriatrico-taximetristic sa scoți o idee sub 8%.
Comment
-
A/C off, ventilatie off, geamuri inchise, radio deconectat, faruri stinse, mers fara semnale stanga/dreapta, rezervor parbriz gol, roata de rezerva in casa, bancheta si spatar lipsa, rezervor pe rosu. Si poate poate
P.S. Stai ca m-am prins: merge exclusiv pe centura cand e libera si o considera Bucuresti.
Comment
-
8,5 iarna? deja mi se pare SFsigpicMy black ride....http://www.loganclub.ro/forum/my_83_...5.html?t=42435
Comment
-
Drumul meu aproape zilnic, Buc Noi - Sos Salaj, dimineata intre 7-7:30 (Sos.Chitila, Grivita, Basarab, Geniului, Progresului, Salaj) si seara intre 20-21, maxim 20min, sunt 15km.
ceva alergatura prin sectorul 1 intre 10:30 si 12:30 in zonele adiacente la Calea Grivitei, toata lungimea ei si sos Chitila pana in centura.
undeva la 7-8 iesiri pe luna seara dupa 21 pe la IOR/Muncii sau Unirea/Izvor.
Daca voi considerati ca mersul prin Bucuresti se rezuma la mersul de pe Colentina, Stefan cel Mare, Iuliu Maniu intre 8:30 si 9:30 atunci da, clar eu pot sa ma consider ca merg extraurban sau doar noaptea, pentru ca merg mult timp 60-70km/h. Nu imi aduc aminte ultima data cand am fost frustrat ca am stat in coloana, iar cand e totusi aglomerat B1 e sfanta, toti fug de ea ca dracu' de tamaie. Sunt sigur ca in conditiile mentionate de mine pot sa scot acelasi consum si cu alt 1.4.
Nu folosesc AC-ul, geamurile deschise cam un sfert, ventilatia pe 2, lumini doar dimineata/seara si semnalizez lejer 90% din manevre, are si roata de rezerva si bancheta, are tot
Iarna cu un plin, 49L nu cred ca am mers vreodata mai putin de 600km.
Am atasat niste poze facute la bord azi. Ultima alimentare la 98001, am 98141 si nu a cazut prima linie, autonomie 642km, 141+642-85=698kmLast edited by Floxtrot; 8 June 2015, 17:02.
Comment
Comment