Consum Logan 1.4 MPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cam asta-i graficu de cuplu-putere la 1.4 mpi (vezi ce cuplu lu peste mai ai la 5500 rpm si cat de liniar e)

    Ce arata ei acolo sunt desene animate.
    Attached Files

    Comment


    • Graficul ala explica altceva...scrie undeva cuplu rotii pe fiecare raport al cutiei de viteze??? nu. Dinamometric masurat la roata, cuplul dezvoltat nu are cum sa fie 90Nm altfel nu s-ar mai deplasa masina cu viteza de 150 km/h in treapta 5.
      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

      Comment


      • si cuplul la roata de 90Nm e desen animat. de lung metraj. cu cuplul ala meri maxim 20km/h cu loganul...si urci pe un muc de tigara in tr1 cu motorul la blana, altfel da in nas. daca ai 100Nm la volant, cu pierderi de 5-7% in transmisie, sa zicem ca ramai cu 90Nm utili (asta cu pierderi si mai mari, sa fie acolo), pe care daca-i multiplici in cutia de viteze, ies vreo 370Nm in tr5. in tr1, nu vrei s astii ce cuplu de camion ai in planetare, pe la 1500Nm sau chiar mai mult.
        oficial, 1.6mpi are aceeasi alura cuplul ca si 1.4, doar ca e mai "saltat" pe axa oy. iar 16v are o "cocoasa" la 3700rpm, in rest arata iar, la fel cu 1.6mpi dar un pic si mai "saltat" pe oy. 16v are 115Nm la 6000rpm dupa grafic, de acolo isi scoate caii. cam asa arata datele oficiale renault. daca ma gandesc mai bine, pe gtech am reusit sa scot timpii dati de dacia pe sprint, la fel si graficele generate de gtech, aratau destul de apropiate cu datele oficiale, ma gandesc ca si la 1.6mpi si la 1.4mpi ar trebui sa fie ok ce zice renault. eu am mai multa incredere intr-un banc de teste de fabrica decat un dyno de "tiuning" care aproximeaza puterea si momentul la volanta.
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • Si ce explica graficu asta?

          Comment


          • Graficul ala e o chestie pur "comerciala"...cum e RMS-ul la dif-uri...tine cont doar de forta si turatie si da cuplul. Este folosit ca o medie sau mai bine zis ca un sistem de referinta usor de inteles...practic insa treburile sunt mai diversificate pentru ca, corect ar fi sa-ti dea cuplul pe fiecare raport de treapta in parte, sa tina cont de diametrul rotii dar ar fi mult mai dificil de citit de un posibil viitor client sau de un client care vrea sa vada pe ce a dat banii.

            PS: Cel mai real exemplu e ca ai un anumit cuplu la roata...cuplu X, daca schimbi diametrul rotii, cuplul se va schimba si el (LA ROATA)...deci ai doar o referinta relativa intr-un grafic "comercial" cand arata doar turatia - puterea - cuplul
            Last edited by darksid3; 3 June 2009, 10:35.
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • Mai comercial mi se pare graficu dat de carte decat facut de rri.
              This website is for sale! rri.se is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, rri.se has it all. We hope you find what you are searching for!


              Daca se cauta mai bine, si spun cum fac anumite masuratori.

              Comment


              • ai cam busit-o, domnu anti-lumina cuplul la roata e acelasi indiferent de diametrul rotii, ca doar se normeza la 1metru, de aia e masurat in newtonmetru...numai ca efectul va fi mai slab la o roata mai mare. eu am inteles ce-ai vrut sa zici, dar e un pic diferit fata de ce ai zis de fapt si unii pot iterpreta eronat.
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • Probabil am facut vre-o confuzie...eu am "cetit" aici si poate n-am rumegat suficient informatia. Ia vezi tu ce intelegi
                  Attached Files
                  In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                  Comment


                  • Salutare, M-am intors si eu pe forum....
                    Pot sa va dau un singur exemplu de consum pentru ( deja) batranul logan 1.4 mpi cu 77.000 km facuti in 2 ani. mers in oras 100 km, cu multe porniri si opriri( 25-30), litri consumati 8.5.
                    Vara asta sper sa consume iarasi frumos, ca nici vara trecuta nu m-a inselat...
                    Regim de mers: singur in masina, schimbat viteze 2700-3000 rpm, mai la toate orele...
                    Voiam sa va dau si un consum mixt, dar dupa inca 70 de km facuti afara, mi s-a resetat CB-ul singur asa ca...

                    Comment


                    • pai mai adi, ce zic aia in carte e super-mega-corect, asa am invatat toti la scoala tocmai ca si acolo explica aia cum se modifica bratul in functie de forta la acelasi moment. deci normare la unitatea de masura standard...daca motorul tau produce 100Nm si cutia il multiplica de 4 ori, vei avea moment motor de 400Nm la roata. forta de tractiune va depinde de diametrul rotii, momentul fiind acelasi. asta ziceam eu, ca forta normata, masurata la 1m de axul rotii, va fi 400N. daca roata e mai mare, forta e mai mica, dar momentul tot 400Nm ramane. chestia e ca poti cu o roata de tractor sa pui 10N in asfalt si daca reusesti sa te misti, o faci cu 400km/h, sau cu o roata de carucior de billa pui 4000N in asfalt si daca nu patinezi, tragi o casa dupa tine cu 2km/h. dar la 1m de axa rotii, in ambele cazuri, vei avea 400N forta de tractiune. un dyno calumea, nu va face diferenta intre doua roti cu mase egale, dar de dimensiuni diferite. daca la un run pe dyno cu roti de 13 iti iese putere mai mare decat un run cu roti de 17, poti sa te pisi linistit pe dyno ala...motorul tot atata lucru mecanic produce, doar ca il pune altfel in asfalt. ar trebui sa ai diferenta intre whp la run-out-uri, dar fwhp (flywheel horse poweru pacii) tre' s afie egale in ambele cazuri, ca doar e acelasi motor, acelasi sofer, aceeasi metoda, aceeasi benzina, acelasi dyno. hai ca am deviat destul de la subiect, sa ne intoarcem la consum.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • Ahaaaa...pai am incurcat putin borcanele : momentul mai mare al diametrului mai mare cu cuplul. Bun...hai sa revenim la subiect ca ne linseaza moderatorii daca vad
                        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                        Comment


                        • ia uite aici ce subturari recomanda dacia pt un consum redus
                          sa schimbi la 2400 si sa accelerezi cat mai repede ca apoi s ate deplasezi in tr5 cu 50km/h in ce oras e valabila chestia asta? na, tot astia ne spun apoi noua ca nu folosim bine masinile si de aia se umplu de calamina si fumega si polueaza...pai sa nu-i dai in 3,14...?
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • Cine-s specialistii astia .
                            Cel mai lent 1,6 8v

                            Comment


                            • vai sa-mi bag... ma apuc de taximetrie
                              sigpic

                              Comment


                              • @cristi: aia de la dacia...
                                @bogdan: io imi iau bicicleta. dacia dovedeste ca intr-adevar e o masina deosebita. se conduce contrar tuturor masinilor din clasa ei...si nu numai.
                                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google