Pinion A 5-a De Diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da...si mers omeneste ~120/h, daca urci la ~140/h se intampla ce spuneam, putere mica, cuplu mic, trebuie dozata mai mult acceleratia ca sa sustii un ~140/h, chiar daca e turatie mica, tot consuma.
    La ~140/h undeva la 8%, nu vad unde e economia de carburant, tot atata ia si la cutia stock.
    La ~125/h undeva la 6,6-6,7%, sa zicem o economie minuscula de 0,2-0,3 litri la 100 km fata de cutia stock.
    Probabil ca la un 100-110 se preteaza cel mai mult
    Raman la pararea ca la 1.4 e mai mult rau decat bine. La 1.6 se schimba problema, puterea si cuplul in plus face diferenta la consum.





    PS: si asa pe drumuri europene sa sustii un 130-140/h e prea mult pt 1.4 cu transmisia stock, ce sa mai spunem cu pinionul de tr V modificat...mai mult stai pe tr IV decat pe tr V.
    Last edited by Octavian; 16 October 2013, 12:23.

    Comment


    • eu la 130 n-am ce cauta in tr.4, mon cher. de la 100 in sus doar tr. 5. abia astept sa incerc o cutie de snova, ca prea m-a facut Alessandro curios!

      Comment


      • Pe 5 nu e nici o diferenta fata ce cutia stock cu pinioane de diesel...in schimb cea de Supernova este mai bine etajata in sensul ca nu mai exista prapastie intre 4 si 5

        Comment


        • Originally posted by razvanamza View Post
          eu la 130 n-am ce cauta in tr.4, mon cher. de la 100 in sus doar tr. 5....................................
          Ai 1.6 !
          12-13 cp si cuplul ala in plus conteaza foare mult, nu e aceeasi treaba.
          Nu mai zic daca mai ai si doua-trei persoane in masina, 1.4 e mort si asa stock.

          Originally posted by alessandro View Post
          Pe 5 nu e nici o diferenta fata ce cutia stock cu pinioane de diesel...in schimb cea de Supernova este mai bine etajata in sensul ca nu mai exista prapastie intre 4 si 5
          La Supernova tot timpul mi s-a parut ca e mai "elastica" transmisia, ca trage mai fain din ture mici decat Loganu.
          Oricum pe Supernova trage bine de tot, eram pe tr IV blana si dat tr V (~165/h) si m-a depasit...
          1.6 mpi Logan nu m-a depasit asa la blana cum m-a depasit ala cu Supernova.

          Cred ca are importanta ca e si mai mica si mai usoara (aprx 150 kg fata de Logan)
          Last edited by Octavian; 17 October 2013, 10:37. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • Si are si roti mici...
            Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

            Comment


            • Per total raportul final de transimisie al SuperNovei este la fel cu cel de Logan.

              Comment


              • Dar inertia maselor in rotatie mai mica.
                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                Comment


                • suficient cat sa vreau o cutie de snova. Alessandro, pune-te pe cautat o cutie in mintile ei

                  Comment


                  • In functie de cum decurge proiectul meu cu "salata" de cutii, imi vor ramane piese de supernova...grup pinioane etc.

                    Eu cred ca este mai ok sa faci din doua una si sa schimbi ce ai uzat pe acolo ( sincroane, craboti etc ). Daca vrei vorbim pe alt thread ca suntem off aici.
                    Last edited by alessandro; 18 October 2013, 08:13.

                    Comment


                    • Daca tot esti "gearbox wizard", mi se pare normal sa-l deschizi tu. Am "carpit" acolo si merge, deocamdata. Piesa costa 15 lei la Dacia

                      Comment


                      • Originally posted by ZFMFLORIN View Post
                        Curiozitate:
                        Pe motorizarea 1.2 16v, a schimbat cineva acel pinion de a 5-a? -se poate schimba? -se potriveste?

                        Multumesc
                        A incercat cieva? Ma intereseaza daca se potriveste, nu daca mai trage sau nu.

                        Multumesc
                        sigpic

                        Comment


                        • vezi ca pe la inceputul topicului sunt intrebari si raspunsuri concrete/convingatoare/arzatoare!
                          vezi seba, razvanamza, alessandro, citeste-le atent postarile...DE LA INCEPUTUL TOPICULUI si pana la sfarsit vei trage conclutie...
                          Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

                          Comment


                          • Am citit ce s-a scris. Au mai intrebat si altii daca se potriveste sau nu pe cutia de la 1.2, insa nu am gasit nici un raspuns.
                            sigpic

                            Comment


                            • pinion de fuga

                              Dacia in toate variantele ei de motorizare este submotorizata.
                              Din aceasta cauza de multe ori Loganul nu are nici macar posibilitatea de a dezvolta puterea maxima in treapta finala adica 5.
                              Nu poate urca in sarcina reala la turatia de putere maxima in treapta 5, sau foarte rar, in anumite conditii deci cam sub limita.
                              In acest caz cine doreste o dinamica mai buna trebuie sa caute sa tureze putin mai mult motorul este nevoie de un raport de transmisie ceva mai "scurt".
                              Chiar treapta 5 se poate modifica si pune unca care sa mearga putin mai turat motorul.
                              Asa cu siguranta veti atinge vitezamaxima mai mare, cuconditia sa nu fie extrem de scurt.
                              La masina de curse eu am mers pe o versiune exagerat de scurta facuta la comanda in strainatate, setul de doua pinioane a costa 350Euro.

                              Acum eu caut un set de pinioane de Logan MCV 1.6mpi faza 1.
                              Avand cuplu si turbo imi trebuie pentru curse ce caut acum, considerand ca e cel mai potrivit. Ma ajuta cineva cu un set din ce caut eu.
                              Attached Files

                              Comment


                              • Tot timpul am sustinut treaba asta (se vad posturile mele mai sus).

                                La 1.4 la ~4600-4700 e gata, acolo moare in tr V.
                                Un raport cu ~300rpm mai scurt sunt convins ca ar putea ajuta motoru sa duca un ~5200-5300 rpm (implicit vit max mai mare) .
                                Si foarte probabil in jurul vitezei de 130-135/h unde 1.4 incepe sa se chinuie (dozaj mai mare decat "normal" la acceleratie), cu un raport o idee mai scurt ar ajuta si la un consum cu cateva grame mai bun

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google