dar cu 5 oameni in masina,oare mai trage saraca?
Pinion A 5-a De Diesel
Collapse
X
-
-
Trage sa moara. Eu sincer as cauta daca ar fi sa schimb pinioanele sa pun un pinion de-a 5 a (nu-mai dau seama daca mai mic sau mai mare) dar de ex daca acum am la 120 km/h 3200-3300 rpm sa am cu pinionul nou 3600-3800.Last edited by vitriol; 30 January 2009, 15:47.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
da, la 1.4 ar fi ceva mai fasneata cu un pinion de care zici tu, dar creste consumul cu 10% fata de cat e acum. o sa te misti ca un 1.6, dar cu consum de 1.8 ai avea aproape egalul treptei a 4-a, doar o idee mai lunga. da-io naiba ca nu-i subaru in 6 trepteDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by vitriol View PostTrage sa moara. Eu sincer as cauta daca ar fi sa schimb pinioanele sa pun un pinion de-a 5 a (nu-mai dau seama daca mai mic sau mai mare) dar de ex daca acum am la 120 km/h 3200-3300 rpm sa am cu pinionul nou 3600-3800.
Mai exact, sa fi lasat naiba cutia de pe Clio pe varianta de 1.4 (sunt 100% convins ca nu crestea consumul, atata timp cat un Clio 1.4 mpi la 120 are cosum la fel - daca nu chiar ceva mai mic, dar turatii mai mari. Ok, aerodinamica mai buna, dar compenseaza greutatea).
Au lasat aceeasi cutie pe 1.4 si 1.6 numai din motive economice.
PS: e tampenie la cat e de ''neajutorata'' in tr V sa-i mai si cobori turatiile.
Am vazut clipu la 140 pe autostrada si nu m-a impresionat deloc, chiar as spune ca e acelasi consum daca nu mai mare.
Poate la 120 sa fie ceva mai mic consumul (greu de crezut) dar cu cat urci in viteza cu atat se chinuie motorul mai mult, e ca si cum la 120 ai urca o panta usoara pe tr V, cam asa e cu pinionul schimbat la viteza ceva mai mare.Last edited by Octavian; 30 January 2009, 16:47.
Comment
-
Nu e chiar egalul treptei a 4 a. Cu a 4 a la 120 ai aproape 4500rpm. Faza e ca am mers un drum de Ct pe drumul Bucuresti-Urziceni-Slobozia-Harsova-Constanta si retur pe vremea cand nu era autostrada A2, cu un Golf 4 1.6 16v, si mi se parea foarte mare turatia (ce am scris mai sus: la 120 km/h, cam 3600 rpm). La intoarcere consumul a fost de 7.7 l/100km, avand in vedere ca am mers in mare parte cu 120-130km/h. La 160 km/h avea 5000 rpm. Dar la 120 km/h cand veneai lansat din spate si o calcai pe coada nici nu simteai cand depasesti 2 tiruri odata.
Stiu, nu putem compara motorul de 1.6 16v cu actualtul 1.4 de pe logan si nici eu nu am de gand sa umblu la cutie. Dar daca utopic m-ar obliga cineva sa schimb pinionul de-a 5 a nu as pune unul mai mic, ci mai mare (sau invers), la turatie ma refer.Last edited by vitriol; 30 January 2009, 16:57.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
pai n-am zis a 4-a, am zis aproape a 4-a
personal, in afara de 16v si ala remapat, nu as pune pinion de dizal pe nici un benzinar. de ce 16v? ca remapat are cuplu de dci70 si duce raportul ala mai lung din cutie. oricum l-as pune doar ca sa compensez anvelopele 195/50R15 care ar fi standar pe orice logan as avea in dotare. cum insa loganul nu mai e o optiune acum, ramane sa va distrati voi cu roti dintate de tractor transplantate pe polizorDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
M-am interesat si eu la un prieten,mecanic auto cu experienta si mi-a spus ca nu fac nicio sfaraiala daca schimb aceste pinioane,plus ca nici nu m-as gandi sa desfac capacul de la cutie pe marginea drumului ca nu stiu cat de etans va mai ramane.KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate
Comment
-
Originally posted by vitriol View PostTrage sa moara. Eu sincer as cauta daca ar fi sa schimb pinioanele sa pun un pinion de-a 5 a (nu-mai dau seama daca mai mic sau mai mare) dar de ex daca acum am la 120 km/h 3200-3300 rpm sa am cu pinionul nou 3600-3800.
deci pe logan sunt 3 tipuri de pinioane:
1 linie < care sunt pe diesel
2 linii care sunt pe logan de 1.4 si 1.6
3 linii care sunt pe logane de 1.4, 1.6 care merg la export in columbia.
diferentele intre pinioane sunt infime, dar se simt.
raportat la cele cu 2 linii:
cel cu o linie are un dinte in minus
iar cel cu 3 linii are un dinte in plus.Last edited by NerviiMei; 31 January 2009, 12:54.
Comment
-
Iata ca am gasit o poza care sa vina in sprijinul afirmatiilor mele de mai sus. Este vorba de un Opel Tigra 1.6 16v.Attached FilessigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
Cam asa ceva ar fi bine, un pic prea turat la 125/h.
Uite ceva de genu e si la 1.6 Focus.
La Clio 1.4 tot cam ~3800-3900 rpm sunt la 130, cu toate ca are vreo 100 kg in plus fata de Logan, uite ca nu consuma mai mult, din contra, e chiar ceva mai mic la extraurban.Attached Files
Comment
Comment