da, merita...daca dai 150 de oiro pe operatiune si ai noroc sa fie reusita si sa nu se buseasca ceva (aici depinde foarte tare de maistoru care face tuningul respectiv), diferenta de 0.5% adica 1.7 lei la 100km o scoti in 150*4.3/1.7, vreo 38000km facuti in afara orasului, in tr5. asta ma duce cu gandul la vreo 80000-100000km reali. daca mai esti si de-ala care face 7000km/an, sigur se renteaza de mori incet...
Pinion A 5-a De Diesel
Collapse
X
-
Salut - interesant topic - o sa intru acasa sa va dau niste detalii despre pinioane (nr de dinti, rapoarte) ca sa facem diferenta si sa extindem tema
De schimbat se schimba set (cate doua cu acelasi tip de marcaj (o linie sau doua sau trei)) pentru ca altfel sunt pb de angrenare (difera profilul de elice la dantura lucru ne-vizibil cu ochiul liber)
Dar cea mai tare faza (mai noua) legata de consum am auzit-o de la amicii din Pitesti - care au ameliorat consumurile la loganele berlina 1,4 si 1,6 8v cu remapare calculatoare cu cartogramele de Sandero - si sunt foarte multumiti
Eu cred ca o sa incerc mai ales ca ma costa doar 150 lei remaparea - mi-e lene sa umblu la cutie - sunt multumit ca pot atinge usor 185km/h la 1,6 8v
Comment
-
pai sandero si logan n-au acelasi motor? cum dracu sa consume mai putin loganul cu soft de sandero? (apropo, motor identic, soft identic, performante identice...) asa si sandero cu soft de logan cred ca ar consuma mai putin al dracu' ce mai inventeaza unii ca sa ciupeasca o resoftare de la unu'-altu' si clientul multumit si cu banii dati si "tiunerul" multumit si cu banii in buzunar si masina mege mai tare si consuma mai putin
tutpicu, problema nu-i ca nu se pot schimba pinioanele, se stie clar ca merge facuta schimbarea, ca doar arborii asa sunt facuti sa pui perechi-perechi pinioanele (cred ca din 5 cutii diferite poti face una cu rapoarte "custom" ), problema e daca se renteaza. mai ales la 1.4, care are cuplu "nu" si culmea, tot cei cu 1.4 vor pinioane care sa le mai dea 5 cai. unii nu vor sa inteleaga un lucru simplu, ca daca motorul nu poate mai mult, degeaba stai si-n cap ca tot nu merge. exemplu lu' tavi cu bicicleta e elocvent in acest sens, cine are cap sa priceapa nu umbla dupa cai verzi pe pereti. pe aia cu consum, ii inteleg, nu-i inteleg pe cei care umbla si dupa consum si dupa reprize si dupa topspeed cu roti de dizal pe benzinar...adica vor musai neaparat bici din rahat si sa mai si pocneasca. 1.6_16v e singurul care ar duce pinion de tr5 de diesel dar si ala doar de amorul artei sa faci schimbarea, pt consum. la performante, l-ai omorat daca lungesti treapta.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Da Seba nu e bine sa umbli la cutie ai dreptate;
Cu softul de Sandero pt mine e usor - il testez si iti spun rezultatul - tipu e vecinu meu si il mananc daca nu e OK
Sandero e facut sa ruleze in regim de oras (asa au gandit francezii) si ai remapat motorul pentru consum mai mic la regimuri severe de oras
Comment
-
Originally posted by vitriol View PostSeiko, DomnulK a zis asa ca sa ma impace pe mine (sa nu mai plang ), dar nu monteaza el pinioane de columbia. Este totusi o idee care merita luata in seama.
Comment
-
Originally posted by DomnulK View Postaha..pai te rezolvam, cu niste pinioane care se pun pentru loganurile care pleac ain columbia. acolo fiind regiune deluroasa se pun niste pinioane mai mari pe tr5.
deci pe logan sunt 3 tipuri de pinioane:
1 linie < care sunt pe diesel
2 linii care sunt pe logan de 1.4 si 1.6
3 linii care sunt pe logane de 1.4, 1.6 care merg la export in columbia.
diferentele intre pinioane sunt infime, dar se simt.
raportat la cele cu 2 linii:
cel cu o linie are un dinte in minus
iar cel cu 3 linii are un dinte in plus.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
ce usor zic unii ca modifica softul sa aibe putere mai mare si consum mai mic la turatii mici, sau in reprize, pt oras...motorul ala chiar n-are altceva mai bun de facut decat sa urmareasca niste tabele excel si sa nici nu riposteze cand se schimba ceva acolo
despre softul diferit intre ph1 si ph2 prefer sa nu comentez. uitati-va pe dacia.ro la date tehnice si vedeti daca sunt diferenta intre puterile si consumurile de ph1 si ph2 si atunci ganditi-va de doua ori daca motoare identice cu softuri diferite se comporta identic. ca sunt si exceptii cand baietii destepti din linia de productie la ICT-uri scriu amintiri din copilarie in ecu, sau aia din fabrica downloadeaza white chicks in procesor in loc de how high, aia e altceva, dar nu cred ca se poate generaliza.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Salutare tuturor!Sunt nou pe forum asa ca sper ca-mi vor fi trecute cu vederea eventualele greseli.In legatura cu discutia de fata vreau sa va spun ca eu am facut schimbarea pinioanelor pt tr a 5 cu unele de diesel si e o treaba foarte buna daca ai multi km de facut in afara orasului.Am un mcv 1.6 16v si cred eu ca aceasta modificare se poate aplica numai acestui motor avand in vedere ca si la mine se simte pierderea de putere prin scaderea turatiei cu aprox 500 rpm.Avantajele sunt incontestabile(la 1.6 16v) avand in vedere economia de carburant si desigur scaderea uzurii motorului.La 1.4 nu cred ca e indicata o asemenea modificare pt ca pur si simplu tr a 5 ar deveni inutila in momentul accelerarii.
Comment
-
@vasile: pai tocmai ca ph1=ph2, in afara de aspect. deci nu s-a umblat la performante. atunci ce s-a schimbat la motorizare? cam nimic, daca ma uit pe datele tehnice. banuiesc eu ca nici softul nu-i schimbat decat accidental din neatentia unora...tu ce parere ai? si cu pinion de dizal pe tr5 chiar consuma ceva mai putin. si probabil ca va merge caramida cu 2-3km/h mai repede intr-un final chinuit pe autostrada
@tavi: da, ai dreptate, la dricul emceveu cutia e mai scurta decat la frigiderul berlinaDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
Comment