Schimbare Bobina De Inductie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimbare Bobina De Inductie?

    Buna ziua,
    Va povestesc pe scurt ce mi s-a intamplat : simteam ca masina nu mai trage de la o bucata de vreme, asa ca am fost la un "nea" mecanic. Mi-a tras fisele de la bujii afara, am depistat faptul ca un piston nu merge si mi-a spus pe scurt : fisele si bobina de schimbat.
    Intrebare: nu ar fi trebuit sa verifice bujiile daca merg? In ce conditii se schimba o bobina? Care sunt simptomele daca o bobina nu merge?

    Va multumesc!

  • #2
    nu ar fi trebiut sa apara eroare la o diagnoza? as cere si o alta parere...poate sa fie si altceva.....am multe variante.....motorul trepida, mergea anormal la relanti? (sigur era in 3 cilindrii?)

    Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
    „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

    Comment


    • #3
      diagnoza a fost facuta in fata blocului, scotand fiecare fisa din bujie. Atunci cand s-a scos a 3-a fisa, motorul nu si-a schimbat comportamentul deloc. La relanti, motorul avea momente regulate de schimbare a comportamentului (se simteau altfel de vibratii in volan). Problema mea este in felul urmator : mecanicul doreste din start sa imi schimbe bobina. El nici macar nu a testat sa vada daca este macar bujia de vina.

      Comment


      • #4
        pot sa fie si probleme pe injectie, cum a verifact mecanicul este irelevant! eroare de logica max.....pune un tester pe ea....poti incerca cu o bujie buna la cilindrul cu belea, sau sch bujiile intre ele, poti vedea daca tragi fisa afara scateie? tot pe tester se vede mai bine....

        Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
        Last edited by Oti; 9 June 2015, 22:20.
        „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

        Comment


        • #5
          Si incep : eu nu mai inteleg nicio boaba .Cred ca ar trebui sa incep sa invat sa imi repar singur masina. De ce nu are nicio relevanta cum a verificat mecanicul? Totusi o bujie nu primeste curent, deci 1 cilindru nu merge. Ce alta explicatie ar mai putea exista?

          Comment


          • #6
            esti sigur ca nu primeste curent? ai masurat? ai vazut scanteie la fisa? pune un tester, nu se merita sa risti banii pe o bobina de proba....

            Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
            „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

            Comment


            • #7
              Da, pai asta am sa incerc maine sa vad cine primeste si cine nu. Multumesc mult pentru raspunsuri!

              Comment


              • #8
                cu placere, de la un amator......

                Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
                „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                Comment


                • #9
                  Daca fisa si bujia de la cilindrul respectiv sunt bune dar nu da scanteie,schimba bobina.Pe tester nu ai ce sa vezi,decat rateuri de combustie la cilindrul respectiv.

                  Comment


                  • #10
                    În primă fază scoţi bujia (sau bujiile de preferat) şi le inspectezi, dacă sunt uzate rău se poate vedea cu ochiul liber, la capete. Dacă bujiile par ok schimbi între ele bujiile, la cilindrul unde ştii că sunt probleme. Dacă problema rămâne tot la acel cilindru schimbă 2 fişe între ele, la cilindrul unde sunt probleme, dar atenţie, schimbă-le şi la bobină, nu doar la bujii, ai grijă să le pui la fel, este foarte important ca fiecare mufă de la bobină să ajungă la fiecare bujie aşa cum e acum, nu altfel. Dacă problema rămâne la acel cilindru ar mai rămâne bobina de inducţie. Mergi la risc un pic, dar cam asta ar fi. Dacă se mută problema la alt cilindru o să fie bujia sau fişa. Degeaba faci diagnoză pt că o să spună că nu are loc aprindere la acel cilindru. Mai poate fi injectorul cu probleme dar foarte rar.
                    Când nu ai ardere la un cilindru maşina nu mai accelerează la fel de bine, la relanti trepidează mai mult, simţi mai ales în volan, iar dacă ai geamul deschis şi adie vântul din spate, când stai pe loc se poate să simţi miros ca de gaz, pt că amestecul de carburant din acel cilindru iese afară nears şi se simte miros neobişnuit.
                    Îţi recomand să nu mai mergi deloc cu maşina aşa pt că există riscul să se ardă şi calculatorul. Dacă nici cu altă bobină nu merge se poate să fie şi de la calculator. Îţi recomand să nu iei o bobină ieftină pt că e posibil să nu ţină prea mult, şi iar se arde şi iar rişti să arzi calculatorul. Eu am păţit-o, dar nu la logan, dar tot aia e.
                    Când cumperi bobina pastrezi bonul şi ambalajul ei fără să îl deteriorezi, cumperi bobina şi în aceeaşi zi o montezi, pt că ai dreptul să o returnezi.
                    http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

                    Comment


                    • #11
                      Astazi merg la un mecanic mai de doamne ajuta Voi face testele respective si revin cu un raspuns inapoi. Va multumesc mult pentru sfaturi. Am vorbit cu tata (el fiind mecanicul anilor '90 pe batranele dacii) si mi-a spus ca ar trebui sa verific daca uleiul de pe joja prezinta unele urme de benzina (daca miroase macar un pic, sa fac schimbul de ulei si filtru). Puteti sa imi spuneti ceva despre acest lucru?

                      Comment


                      • #12
                        Asta cu benzina in ulei era valabil la daciile vechi unde pompa de benzina(pompa mecanica) era antrenata de axul cu came , daca membrana pompei se rupea , intra benzina in baia de ulei - prost sistem au mai facut la vremea respectiva.

                        La Logan nu mai este valabil asa ceva , pompa fiind electrica si scufundata in rezervor.
                        sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                        Comment


                        • #13
                          la logan exista in continuare si la orice motor cu ardere interna exista in continuare problema.
                          in anumite conditii carburantul nu arde tot si ajunge sa se infiltreze in baia de ulei.
                          problema este critica in cazul masinilor folosite numai in oras pe distante scurte si la masinile cu diesel cu FAP care foloseste post injectia pentru regenerare - discutia despre FAP, la dacia/renault i se spune dilutie/diluare.
                          problema este intr-o mare masura remediata prin drumurile in afara orasului cand uleiul reuseste sa atinga temperaturi ridicate si sa aduca o parte din moleculele de carburant la temperatura de evaporare din ulei astfel ca se elimina.

                          Comment


                          • #14
                            pana la urma cum a fost? ar fi bine sa avem o rezolvare, macar dpdv statistic, sa stim......

                            trimis de pe tableta cu WI-FI
                            „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                            Comment


                            • #15
                              Am fost la mecanic (in sfarsit) si am rezolvat toata problema. era doar una dintre bujii duse, iar vibratiile la relanti au disparut complet. Motorul merge ca uns acum. Va multumesc mult pentru sfaturi.

                              Pentru ca nu se poate o problema fara alta, a mai ramas totusi o problemuta (sau problema).
                              https://www.youtube.com/watch?v=5B5D6FU9oGo. Masina se comporta exact la fel, batai neregulate la teava de esapament. Aveti vreo idee? Am cautat pe net ceva despre asta si una dintre motive ar fi tutosi bobina de inductie (nu da scanteia la timp, sau ceva de genu). Pareri?

                              o alta varianta : https://www.youtube.com/watch?v=SHGq3DAHhug

                              // EDIT
                              Am pornit un nou thread pentru aceasta problema.
                              Last edited by gemcupaine; 21 July 2015, 10:13. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google