Motorasul Pas Cu Pas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorasul Pas Cu Pas

    Poate explica cineva, ce rol are motorasul pas cu pas?Cine-l actioneaza si ce actioneaza el?Ce e cu cele doua mufe?
    Multumesc

  • #2
    Motorasul pas-cu-pas regleaza turatia motorului la ralanti, atunci cand clapeta de acceleratie este inchisa. Practic, el lasa sa treaca o cantitate suficienta de aer pentru mersul motorului la ralanti. Este actionat de ECU si inchide/deschide un orificiu prin care patrunde aerul in motor, pe langa clapeta de acceleratie. L-am mai gasit prin unele locuri (site-uri) si cu denumirea de "motoras bypass".

    Cele doua mufe de pe clapeta de acceleratie sunt:
    - una de la motorasul pas-cu-pas
    - una de la potentiometrul care 'citeste' pozitia clapetei

    P.S.: Sper sa nu fi scris vreo prostie.
    Last edited by robbie_ro; 28 March 2017, 14:43.

    Comment


    • #3
      Corect, bine explicat!
      sigpic

      Comment


      • #4
        as veni cu o completare: la clapetele electronice tot motoras pas cu pas este, deosebirea e ca ala actioneaza direct clapeta si nu necesita mpp mic, pt corectia ralantiului. la cei cu acceleratie pe cablu mpp controleaza aerul cum foarte bine a explicat robbie_ro. controlul aerului cu mpp se face pe principiul cuiului pontou de la carburatoare, sau ca la pozitionarea capului de citire/scriere la vechile unitati floppy sau la cd/dvd-rom-uri. mpp are un con pe ax (axul e filetat cu pas mare) si conul merge inainte-ianpoi cand se invarte motorasul. acel con obtureaza partial o gaura pe langa clapeta de aer. din acel "aer fals" se regleaza turatia motorului in plaja 600-1500rpm, cand mpp functioneaza normal. cand ala o ia razna, motorul se tureaza si ralantiul poate urca la 1500-2000rpm daca se blocheaza deschis, sau moare motorul daca nu accelerezi din pedala, cand se blocheaza pe pozitia inchis.
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #5
          Interesante explicatii, nici eu n-aveam habar despre rolul mpp. Si uite-asa, omul cat traieste invata...
          M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

          Comment


          • #6
            Multumesc Robbie.Ca sa rezumam:
            -motorasul pas cu pas baga aer(la ralanti,cand clapeta este inchisa),pe sub clapeta.
            -potentiometrul citeste pozitia clapetei si transmite informatia calculatorului.Calculatorul dozeaza benzina functie de cat a apasat soferul accelaratia??!!!Parca vorbim de Ferrari nu de Dacia!

            Comment


            • #7
              Calculatorul dozeaza benzina in functie de :

              - temperatura lichidului de racire -citita de senzor lichid racire
              - temperatura aerului- citita de senzor temp aer
              - presiunea aerului ( de fapt depresiune) citita de senzorul de presiune aer
              - senzor pozitie volanta

              - .....de cat apasa soferul acceleratia - citita de senzor pozitie clapeta

              Comment


              • #8
                mai mult, corecteaza avansul la injectie si la aprindere in functie de indicele de sarcina al motorului. indicele de sarcina se calculeaza in functie de gradientul acceleratiei (cat de repede creste turatia intr-un interval de cateva milisecunde) si de pozitia clapetei de acceleratie. si anume, pt pozitia 10% - ralanti, pt 100% deschis - 6500rpm. cand soferul apasa pedala la jumatate, clapeta se deschide sa zicem 60%. daca motorul insa e la 2000rpm, trebuie accelerat pana la 3200, sa zicem. ei, calculatorul dozeaza benzina, da scanteie dupa niste harti prestabilite in memoria lui si "se uita" cat creste turatia. daca nu creste conform asteptarilor, adica masina poate merge la deal, sau se vrea o depasire cu tr5 la 60km/h, avansul aprinderii scade, creste cantitatatea de benzina injectata, ca sa nu fie detonatii la mers subturat sau in regim fortat. pe masura ce motorul "prinde turatie" si se apropie mai repede de "tinta" de rpm impusa de clapeta de acceleratie, avansul creste. cum zicea si hirayama, in ecuatiile de functionare intra temperatura apei, a aerului, vacuum-ul din galerie, etc. o sa fiti surprinsi, dar calculatorul stie si daca ai benzina una sau proasta si isi adapteaza parametrii dupa tipul de benzina folosit. nu instant, ci in timp.
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #9
                  Ca tot ai pomenit aici....

                  Pe mine ma roade ceva....cu pedala la maxim, clapeta deschisa maxim(sub control vizual) UCE la mine nu vede decat 95% si asta atat la 8v cat si la 16v...

                  Asa face si la voi sau e bulit senzoru la mine?

                  Comment


                  • #10
                    nu stiu, n-am verificat nici o data oricum intre 95 si 100% citit de ecu, debitul de aer e la fel si, cum foarte probabil ecu va face calarea pe debit, diferenta de 5% la clapeta e ca si inexistenta.
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #11
                      Crezi? La alea nemtesti e 100%.....ma roade psihologic asta cu 95....

                      Comment


                      • #12
                        salutare.la mine persista o problema si nu reusesc sa ai dau de cap.logan 1.6 8v.turatia afisata in bord este 2,5 liniute peste 0.adica in jur de 650(750 vazuta de obd).sta constant la aceasta turatie si ma deranjeaza enorm pentru ca intra toba finala in rezonanta.daca pornesc a/c turatia isi revine exact unde ar trebui sa fie normal adica 850 aprox.am schimbat garnitura carcasa filtru,motoras pas cu pas,reglat corp clapeta pt ca nu inchidea corect,calibrat motoras pas cu pas si nici o schimbare.precizez ca aceasta problema a aparut cam dupa 2 luni de la montare gpl.in benzina are aceleasi simptome.masina functioneaza bine,trage in parametrii iar consumul nu sare peste cel dat de fabrica in mers omenesc.daca a mai patit cineva rog sa detalieze rezolvarea.multumesc.

                        Comment


                        • #13
                          Păi e cam normal să stea așa. Verifică mai bine toba, în afară de locul unde este prinsă de motor, trebuie să mai fie prinsă de șasiu la mijloc și în spate.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          Anulare DPF
                          Politica de Securitate Google