If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Cele care scoteau din 54 , aproximativ 70 cp....f simplu: mai multa benzina ( carburator dublu corp, sau alte artificii).
Cel de zici tu de 1300 cmc scotea chiar 160 cp, dintr-un motor aspirat ( 2 carburatoare Weber plus altele...pistoane forjat, axa cu came la unghi x, etc).
Pai asta spun, din carburatie si scanteie se scoteau cu ~15 cp mai mult.
Acum...160 cp ma rog, n-am auzit de atata herghelie ))) ~98 cp am auzit preparata de raliu.
Cineva mi-a spus (lucra la reprez Dacia) ca se poate modifica softu ca sa scoata mai mult de 5-7 cp la 1.4, dar cica se duce naiba consumul.
tavi, daca tu vrei, scoti si din chiptuning peste 10 cai, dar adio euro4, adio catalizator, adio motor, welcome detonatii, pistoane sparte, etc atunci iar se vor gasi carcotasi ca dom'le nu da nima' garantie pe chiptuning. cand dadeai avansul inainte la dacia 1300, iti dadea dracu' garantie, dar acu toti au s-klasse by renou
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Ok, eu asta am spus, ca se pot scoate si 10 cp din 1.4 prin remap.
Catlizator, norme, astea desigur ca nu prea mai intra in discutii (motor spart nu vad de ce - desigur daca ''insisti'' se poate )) , adica dizalu suporta bine si 20 cp in plus si benzinaru isi da duhu la un 10-12 cp in plus).
dizalu n-are detonatii...ca nu poate arde motorina asa repede cat sa detoneze. de ce crezi ca nu trec dizalele de 5000rpm decat la mers in gol? pt ca viteza de ardere a motorinei nu-i permite pistonului sa circule asa de repede ca sa treaca motorul de 5000rpm si sa mai si execute lucru mecanic util.
pe cand la benzina, alta e smecheria...si un benzinar aspirat are din start piese mai "light" dpdv al rezistentei mecanice tocmai ca nu trebuie sa suporte in conditii normale asa forte mari, deoarece cuplul mai mic e suplinit prin plaja mai mare de turatii.
Last edited by Cristi_Xp; 16 December 2008, 15:40.
Reason: Automerged Doublepost
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Ok, eu asta am spus, ca se pot scoate si 10 cp din 1.4 prin remap.
Catlizator, norme, astea desigur ca nu prea mai intra in discutii (motor spart nu vad de ce - desigur daca ''insisti'' se poate )) , adica dizalu suporta bine si 20 cp in plus si benzinaru isi da duhu la un 10-12 cp in plus).
Dieselul nu e aspirat si se obtin mai usor cei 20 cp fara sa te duci spre limita pe cand la benzinar un 10% e deja destul deci la 1.4 nu scoti mai mult de 7 cp normal daca vrei sa te tina si motorul. Din cip la 16V posibil sa scoti putin peste 10 cp.
Lasa mai cu aspiratu si turbo ) ca le stiu.
Am spus doar ca este posibil sa scoti si 10 cp dintr-un 1.4. Una-doua detonatii acolo nu sparg pistoanele )) nu e un aport de puetere care sa sparga pistoanele. (eu la 1300 n-am reusit sa sparg motorul cu toate detonatiile aferente - avansuri marite, jigloare cu debit marit, burlan in loc de taza de esapament - dacia nu mai exista, e la remat demult).
Dizal care sa mearga la 5500 rpm in sarcina exista. Da-te spre exemplu cu un Patfinder 2.5 stock sa vezi cum se duce la 5500 (eu l-am dus numai pe tr II si III)
Doar la dizal turbo poti scoate 20 cp. Si dizelul e conceput sa suporte o presiune in cilindru de doua ori mai mare decat benzinar, de aici rezulta si cuplul ala mai mare. Seba, cum adica tati dizalul nu are detonatii? Si la motorul otto si la dizel, din timpul 3 rezulta o explozie, poate la asta te refereai cand ai zis detonatii, doar ca la benzina explozia este data de scanteie, iar la diesel, de aer la temperatura si presiune mare cand se injecteaza carburant in camera de ardere. Deci, eu zica ca si benzinarele si dizelurile au detonatii. In fine, voi spuneti ca dintr-un motor de 1.3 de tehnica veche si 54cp, cu axa cu came in blocul motor, se pot scoate 15 cp din carburatie si scanteie, si dintr-un motor programat electronic, cu capacitatea de 1.4 si 75cp si axa cu came in chiulasa nu poti scoate mai mult de 5-7 cp pentru ca explodeaza motorul?
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Scoti la dacie 7-8 CP numai din reglajul carburatorului si a avansurilor(e ca si cum ai face chiptuning la un motor pe injectie) dar adio consum normal si fiabilitate a motorului.
aia daca nimeresti sa il reglezi bine
Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
@vitriol este vorba de detonatii pe admisie(timpul1). De astea spune Seba ca nu sunt la diesel.
In schimb de motor Diesel cu mai mult de 5000 RPM parca am citit si eu undeva.
Cristi_Xp nu vad motiv de ras.
Last edited by Cristi_LCD; 16 December 2008, 12:59.
tavi, daca tu vrei, scoti si din chiptuning peste 10 cai, dar adio euro4, adio catalizator, adio motor, welcome detonatii, pistoane sparte, etc atunci iar se vor gasi carcotasi ca dom'le nu da nima' garantie pe chiptuning. cand dadeai avansul inainte la dacia 1300, iti dadea dracu' garantie, dar acu toti au s-klasse by renou
las-o dracu,ca am mers si io fara catalizator si tot nu ma tineam dupa 16v cu egzostu tiganit )
cu tine nu am apucat sa ma dau fara catalizator )
da`l scot io iar,si`ti iei tu 16v )
pai reglatu de carburator din cate stiu io e o treaba data dracu ,putini se pricep sa o faca .Majoritatea abia il regleaza sa nu`timai consume ca un tractor,dar mai sa se priceapa sa si consume optim si sa si mearga tare
Last edited by Cristi_Xp; 16 December 2008, 13:03.
Reason: Automerged Doublepost
Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
@vitriol este vorba de detonatii pe admisie(timpul1). De astea spune Seba ca nu sunt la diesel.
In schimb de motor Diesel cu mai mult de 5000 RPM parca am citit si eu undeva.
Cristi_Xp nu vad motiv de ras.
Si care ar fi timpul unu'?
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Pai si chiptuning-ul nu e tot o treaba "data dracu". Ca daca ar fi simplu am face-o toti. Si daca tot bat campii cu reglat de carburatoare nu merge "tiganit" un carburator fara reglaje ale avansurilor.
@ vitriol admisia. Adica are loc explozie cand se deschid supapele de admisie.
Last edited by Cristi_LCD; 16 December 2008, 13:13.
Hai ca clarificam niste treburi.
Cei 4 timpi ai motorului dizel:
Timpul 1-Admisia
Prin deschiderea supapei de admisie, pistonul se duce in jos deplasandu-se de la punctul mort superior in punctul mort inferior si se introduce aer in cilindru.
Timpul 2-Compresia
Dupa inchiderea supapelor, pistonul incepe sa se deplaseze dinspre punctul mort inferior spre cel superior comprimand aerul din piston. La un anumit moment al compresiei, prin injector este introdus, in cilindru, combustibilul pulverizat.
Timpul 3-Arderea si detenta
Amestecul de aer cu vapori de motorina, comprimat intr-un timp foarte scurt, explodeaza, impingand pistonul din punctul mort superior in punctul mort inferior.
Timpul 4-Evacuarea
Supapa de evacuare se deschide, iar cea de admisie ramane inchisa si, prin deplasarea pistonului din punctul mort inferior in cel superior, sunt evacuate gazele arse din cilindru.
Asta se intapla pe durata timpilor 2 si 3:
Combustibilul, introdus prin injectare in cilindru, se autoaprinde venind in contact cu aerul, comprimat in prealabil in cilindrul motorului, datorita temperaturii inalte realizate prin comprimare. Presiunea aerului comprimat este cuprinsa intre 30 si 60 at. si temperatura 500°C si 700°C, corespunzator unui raport volumetric de comprimare cuprins intre 12:1 si 22:1. Introducerea (pulverizarea) combustibilului in cilindru se face cu ajutorul injectorului.
Deci tot nu inteleg unde sunt detonatiile...
Si ca sa clarificam cum e si cu avansul la motorul otto, pentru cei necredinciosi.
Avansul reprezinta de fapt, deschiderea supapelor cu cateva milisecunde inainte. Prin acest mod, supapele stau deschise cateva milisecunde la admisie si intra mai mult amestec de benzina in cilindru, iar la evacuare, supapele stau deschise cateva milisecunle mai mult permitand astfel evacuarea mai rapida a gazelor. Deci, motorul e cu cateva milisecunde mai rapid in admisia amestecului de carburant, producerea scantei si evacuarea gazelor arse din cilindru.
Last edited by vitriol; 16 December 2008, 13:48.
Reason: Automerged Doublepost
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment