Putere in plus pt. 1.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sunt admirabile detaliile tehnice pe care ni le ofera unii colegi mai instruiti.
    Cred ca problema se pune intr-un mod mult mai simplu. Mototorul de 1.4 la 75 cp a fost gandit de Renalult la momentul proectarii cu maximum de putere posibila, oferita in conditii de siguranta si fiabilitate. Astfel nu se explica cum acest motor nu a suferit nici o variatie de putere (vezi ca si contraexemplu motorul de 1.4 si 8 supape de la vW care a avut 75 cp si acum are 80). Cand cei de la Renault au avut nevoie de mai multa putere, au marit ... motorul si asa a aparut 1.6 90 cp. A mai spus cu alta ocazie ca 1.4 75 cp este singurul motor a carui putere nu a crescut odata cu norma de poluare, De le non-euro pana la euro IV a ramas la fel. Si sititi de ce? Pentru ca francezii au ajuns la concluzia ca prea multa putere cauzeaza -.

    Comment


    • Puterea motorului de 1.4 de la Renault nu s-a marit dintr-un motiv foarte simplu: e acelasi motor de la aparitia lui si pana acum fara nici o modificare. Motorul de 1.4 de pe noul Clio Symbol, are aceleai curse si alezaje ca cel care se gaseste acum pe Logan, diferenta majora este ca noul motor are 16v, adica inca o axa cu came. Crezi ca doar cele 8 valve in plus au dus la 98 cp, sau si o modificare a softului?
      Si ca sa ne inteleg clar, astia 10 cp care au dus la controverse aici, se ating la o turatie de 5500 rpm, asta inseamna ca pe la 3000 rpm vei simtii doar 3-4 cp in plus, dar cuplul de 127 in loc de 112nm se simte din plin la 3000 rpm.
      sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

      Comment


      • Originally posted by sambo View Post
        .................................................. .................(vezi ca si contraexemplu motorul de 1.4 si 8 supape de la vW care a avut 75 cp si acum are 80). ..................
        ...mama lor de hoti, au furat softu de la 1.4 mpi remapat

        1.4 16V de la Renault are aceeasi cursa X alezaj ca la 1.4 mpi?
        De ce nu apar detonatii?

        Comment


        • @vitriol - cine a zis de 1.4 16 v? Tocmai asta am vrut sa scot si eu in evidenta. Unitatea de 1.4 de pe Logan acelasi motor de 1.4 8 v pe care Renalt o utilizeaza de multa vreme. Si nu a crescut in putere pentru 75 cp reprezinta tot ce poate.

          Comment


          • Ar trebui sa-ti arate Tavi un filmulet cu masina lui, care poate mai mult decat una normala.
            Nici un constructor de masini nu iti va livra masina cu maximul de putere pe care o poate dezvolta motorul. Orice constructor va avea o marja de siguranta in ceea ce priveste puterea motorului si ti-l va vinde cu o putere mai mica fata de cat ar dezvolta el maxim, probabil din cauza fialbilitatii. Sa luam exemplu motoarele de formula 1, care sunt proiectate sa dea tot ce pot pe parcursul unei singure curse, dupa aia este dat la fier vechi. Eu zic mai bine sa ne documentam exact in ce consta resoftarea asta si dupa aia sa ne apucam sa facem afirmatii cum ca explodeaza motorul si are detonatii (cum spunea Tavi ), sau ca nu se poate ajunge la 10 cp in plus de la un motor Reno de 1.4.
            Last edited by vitriol; 16 December 2008, 19:17.
            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

            Comment


            • Care stii ce face chiptuningul, detaliaza....

              Comment


              • Sa lamurim un lucru , avansul de care vorbeste @vitriol este aplicabil numai la motoare care sunt proiectate sa aiba admisia si evacuarea variabila din reglajul axelor cu came (exemplu vvti , vanos si multe alte denumiri ) . La motoarele de pe logan nu exista asa ceva. Singurul avans pe care putem sa-l modificam este cel la aprindere si se poate face prin modificare softului motorului, adica se modifica timpul in care se da scanteia (inainte sau inapoi fata de punctul mort superior ).

                Comment


                • Hai ca mai putin si dezlegam modificarile de soft care dau martoage in plus )))
                  Mie mi s-a spus ca am luat 7 cp, eu zic ca-s vreo 4-5, cert e ca ceva e acolo care se simte mai ales la reprize.
                  Si daca ne uitam la sg grafic vazut pana acum la un 1.4 mpi, pai sunt peste 7 cp castigati, aproape 8.
                  Nu vad de ce nu s-ar putea si 10 cp, nici chiar asa... ca se duce naiba motorul si alte cele.
                  Puterea la roata si aia disipata io n-o mai iau in calcul, la ''practica'' am vazut clar cum stau fata de un 1.4 stock.
                  Attached Files

                  Comment


                  • @vitriol: ma refeream la detonatie ccare e ardere cu puncte de explozie multipla, venita mult inaintea momentului cand trebuie sa se produca aprinderea de fapt in cilindru. unde mai pui ca asa-zisa "explozie" (cum o stim din manualul de fizica) e un front de unda al undei arderi uniforme, dar ce se deplaseaza cu viteza mare. detonatiile de care ziceam eu sunt acele fronturi de unda multiple, mult mai puternice si care afecteaza motorul. de ce crezi ca benzinarul are senzor de detonatie in bloc, ce exact fronturile alea parazite le detecteaza (si care vin cu frecventa de 20KHz) si informeaza ECU injectie sa reduca avansul la aprindere si sa mareasca debitul in injectoare? benzina provoca detonatiile mai sus amintite in situatiile: avans prea mare, cifra octanica mica si compresie mare, raport aer/benzina mai mare de 14.7:1.
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • Arderi si explozii...chiar NU e nimeni din zona lu' Vitriol sa faca ceva masuratori?
                      Eu reprize voi face dar pana acum toti cu 1.6 stock se trag pe cur ...inca astept

                      Comment


                      • eu i am pus soft numai da merge mai bine ca 1.6, si consumul a scazut putin, numai daca mergi la turatii mari normal sa creasca

                        Comment


                        • clar ca vaca merge mai bine ca 1.6 il ajuta marmota ca degaja caldura cand inveleste ciocolata si creste randamentul motorului...
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • sal...ok am inteles,dak se castiga 5 cp,am si eu o intrebare ......Cu ce ma ajuta?eu zic k pt 150 E nu merita ...parerea mea chestia cu turbina mda mi se pare mai ok,dar pretul lasa de dorit...dar e o solutie mult mai avantajoasa,teoretic vb,fata de chiptuning.App.mai am si eu o intrebare,am un logan de 1,4,la-m luat de la un batran care a mers cu el in 3 ani 10000km,iar eu din august pana acum am facut 20000km,intrebarea este,mi se pare k am consumul cam ridicat,adik in jur de 10-12 urban si extraurban cam tot la fel,adevarul k merg si cu viteza ,merg cu o viteza constanta de 140-150.Va rog lamuriti.ma si pe mine...

                            Comment


                            • 150 euro la benzinar? Scump dom'le. E 15o de lei nu de euro.
                              La modul tau de condus consumul e normal, ma rog ar trebui sa fie in jur de 10% dar depinde si cum ajungi la 150.
                              Cel mai lent 1,6 8v

                              Comment


                              • Remaparea e singura solutie de crestere a puterii pentru un romanas de rand cu venituri medii( si familie dupa caz), si dupa ce am rasfoit netul si am intrebat in dreapta si in stanga am ajuns la urmatorul lucru:
                                1. AVANTAJ
                                -castigul de cuplu si putere se simte chiar si pentru 1.4 mpi
                                2. AVANTAJ + DEZAVANTAJ
                                - pentru o utilizare de zi cu zi normala consumul scade, insa va trebui folosita o benzina superioara (cu cifra octanica mai mare) pentru a diminua riscul detonatiilor, deci o benzina mai scumpa, si ce se va castiga prin consum se va pierde prin pret.
                                3. DEZAVANTAJ
                                - asta am auzit-o astazi de la un baietas care se ocupa cu partea de injectie si diagnoza la un service DACIA: cica s-ar duce mai repede ambreiajul( nu degeaba au pus aia de la Renault disc de ambreiaj cu diametru de 180mm pe 1.4mpi, 200mm pe 1.6mpi si 220mm pe 1.5 dci, tocmai pentru a mentine aceeasi fiabilitate a ambreiajului la toate valorile de putere si cuplu).
                                Acuma, din punctul meu de vedere, daca innainte de remap sa zicem ca ar fi tinut ambreiajul 130000 km si dupa remap ar tine 100000 km, ar fi OK.
                                Daca e posibil niste dovezi reale( intamplate) pro sau contra a celor afirmate, cred ca sunt multi care asteapta.

                                Numai bine la toata lumea!
                                Last edited by Florin80; 1 April 2009, 21:08.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google