Putere in plus pt. 1.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Seba View Post
    o axa cu came. costa vreo 320 euro. si castigi vreo 9-10 cai. reali, nu de-aia virtuali, din hartile chiptunerilor...
    Aici ar trebuii precizat ca motorul nu va merge asa rotund in ralanti, dar din cate stiu in sarcina este ''super''.
    real power..... diesel power by

    Comment


    • Intr-adevar, motoru' nu mai "toarce" asa pasnic la relanti, dar nu e bai, ci din contra e "semn bun"...nu de alta, dar oricum nu e ca si cand ar fi stat moneda nedaramata pe motoru de dacia nemodificat...
      Eu am schimbat la inceputul verii axa stoc cu una Cat-Cams de 262 grade, luata de la R.....Nick; asta se potriveste atat la 1.4, cat si la 1.6 8v.
      Acuma, inainte de a posta impresii despre modificare, as dori sa scriu ceva despre operatiune, ca sa stie toata lumea ce si cum
      Din start ar trebui sa mentionez ca operatiunea e total interzisa cardiacilor sau celor care doresc sa lase masina mostenire nepotilor sau celor care se intreaba daca mai au garantie la motor dupa...
      Acuma, pentru montare trebuie data neaparat jos chiloasa, altfel nu se poate...au incercat baietii sa dea rampa de la culbutori jos si sa o scoata prin stanga in unghi asa, dar nu se poate fara demontarea chiloasei. Deci pe langa axa in sine, va mai trebuie si o garnitura de chiloasa...si n-ar strica nici un set nou de prezoane de chiloasa.
      De asemenea, mai aveti nevoie si de un simering ax cu came...Si bineinteles, sa nu uitam de o curea de distributie(eu oricum am schimbat atunci distributia cu totul, inclusiv pompa de apa, ceea ce a insemnat pe langa piesele respective si antigel si apa distilata). Daca aveti de montat vreun fono-absorbant d'ala cum e la diesel, profitati si faceti-o acuma, cand e loc din plin cu motoru desfacut jumate...In fine, nu vreau sa plictisesc prea mult...ideea e ca trebuie sa stiti la ce va bagati si ce implica treaba asta, ca nu e deloc simplu cum pare si nici nu o face oricine...
      Eu am fost pentru asta la Dacosex si am facut-o oficial ca sa zic asa...am venit cu toate piesele mai putin setu de prezoane de chiuloasa pe care nu le-am gasit nicaieri si ei au facut treaba...A durat cam 5 ore si m-a costat 637 lei, cu tot ce trebuie si s-a lucrat ca la carte.
      Ok, acuma despre impresii...Inca de la prima cheie dupa montare o sa aveti probabil un soc...motorul o sa sune altfel si o sa "mearga" altfel...aici trebuie subliniat faptul ca lipsa softului pentru axa respectiva are un mare impact. Eu oricum aveam masina remapata si softu asta clar nu e cel mai potrivit...dar astept ca am inteles ca o sa apara un soft dedicat cu tot cu calculator de acolo de unde am luat axa...
      Imbunatatirea e evidenta...masina clar trage mai bine si o face pe toata plaja de turatii...daca inainte o duceam degeaba peste 4000, acuma trage liniar pana la limitare, care la softu meu e la 6000...Se comporta excelent in orice treapta de viteza as fi si raspunde prompt la acceleratie, deci per total chiar se merita, nu mai insist acuma...
      In schimb, se va amplifica zgomotul ca de diesel al motorului, mai ales ca vor trebui reglati culbutorii ceva gen 0.20-0.25 admisie si 0.30-0.35 evacuare si vei auzi mai tare taca-taca...de asemea, te va legana un pic asa la prima cheie la rece si va trebui sa te inveti sa ignori problemele generale de genu vibratii motor, zgomot de diesel etc pe care le vezi pe forum, pentru simplu fapt ca pentru tine vor fi "probleme normale". De asemenea, o sa uiti de formularea "pune-o pe tester", pentru ca toti parametrii or sa fie dati peste cap la injectie si alea, cel putin pana la un soft adecvat...Cam atat deocamdata ca e si tarziu si am scris prea mult...
      Keyboard error or no keyboard present.
      Press F1 to continue or DEL to enter setup...

      Comment


      • schimba carbunii))baga alto de 101 sau ceva de genu....poate merge si creste puterea simai tine-ope ture 4000-5500 rpm sa ai macar aia 75 de cai din fabrica +ce ai mai cistigat din ce ai schimbat tu
        Last edited by preferance; 19 September 2009, 15:38. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • frate asa e ca tine dar credema ca masina e schimbata frecvent la 4000 si 5000 de ture bine inteles nu la mers in oras in aglomeratie . si ca carbuni bag 99+ de la petrom

          Comment


          • si eu vreau sa ii bag chip la 1.4mpi.......dar nu stiu cum e la itp.da cu virgula la itp??ma gandesc sa nu faca figuri....acum o saptamana am dat spaga 70lei k am toba sport pe ea.....

            Comment


            • Nu da deloc cu virgula, am trecut de itp fara probleme, numa' sa fie softul ok.

              Comment


              • Pai cu toba e normal sa nu treci de itp ca nu te incadrezi in parametri de sunet dar cu remaparea poti pentru ca nu iti pot detecta cai in plus.

                Comment


                • si daca au senzatia ca-i remapat motorul atata timp cat iese ok la gaze, ce fac? il pun pe dyno? trec in talon noua putere a motorului? la cate furnale ambulante fara frane, directie sau orice element ce tine de siguranta deplasarii, circula pe strazi, pt simplul motiv ca se trece orice cu spaga, i-as face birou de incasat taxe si impozite. oricum rablele vor circula pe strada, macar isi ia statul acei bani, nu cei cativa smecheri din fiecare statie rar...
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • @lungan: Ceea ce ai zis tu cu softul pe care il ai.....intrerupe alimentarea la 6000 rpm se intampla la mine stock.De ce sa mai fac chip tuning daca deja am turatia la care intrerupe din fabrica la 6000?
                    Last edited by V@ly 1.4 MPI; 23 September 2009, 13:05. Reason: gresit o litera
                    :smokespliff:viata e frumoasa doar daca stii s-o traiesti:dirol:

                    Comment


                    • Un nou soft poate sa iti dea putere mai mare si facut sa intrerupa alimentarea la 6000 .;)

                      Comment


                      • @voly: pt ca secretul cresterii de putere nu sta in cresterea turatiei. la 7000rpm ai mai putina putere decat la 5800rpm. degeaba cresti limita de ture, ca motorul incepe sa piarda din puterea generata pt a invinge rezistenta pieselor componente ca sa le duca la 7000rpm, deci ce iese la volanta e mai putin decat la 6000rpm.
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • am inteles cat de cat.Eu ma refeream la turatiile motorului in general.Si stiu ca trebuie chiptuning pentru mai multi caluti.Oricum mersi de lamurire.
                          PS. nu am vrut sa jignesc pe cineva.
                          :smokespliff:viata e frumoasa doar daca stii s-o traiesti:dirol:

                          Comment


                          • Salutare !
                            Tot vorbind asa despre putere in plus pentru logan, in special pentru cel de 1.4, m-a lovit iar grav un gargaune in cap...si la mine e serioasa
                            ca merg cu un proiect pana la capat.
                            De cand cu modificarile si optimizarile masinii care au culminat cu desfacerea motorului si schimbarea axei si altor cele, am observat o
                            treaba in "comportamentul" masinii care m-a pus pe ganduri, dar nu in sens de panica, pentru ca nu e cazul, ci mai degraba in ideea unei noi..."interventii" .
                            Contrar propiilor principii, care nu includ liniute, forje si spargeri in figuri, m-am "jucat" zilele astea cu masinuta, cand am fost cu mai multi prieteni
                            la peste...deh, anturaju' asta dom'ne
                            Desi poate parea paradoxal, mai ales sa dai atatia bani si sa fi "cuminte" eu chiar nu sunt adeptul vitezei si merg linistit ; la mine pasiunea pentru
                            tuning sau ce o fi asta nu vine din vise umede cu gandu la competitii...de altfel, merg preponderent in oras, unde rulez mai nou "in regim de diesel"
                            schimband pe la 2000 si uneori chiar si cu a-5-a (oaaauu!!!), dar am zis ia ma sa fiu si eu "in randu lumii" si sa o calc pe coada
                            E "frumos" asa cum rupe aderenta in treapta 2 cand e pe la vreo 2000 si "bag piciorul" in acceleratie (desi nu mai e frumos deloc cand incepe sa topaie botu si adio directie) dar e clar ca trebuie umblat la ceva si ceva-ul asta e ambreiajul, care la mine cam da semne de damblageala.
                            Mai exact, ambreiajul are momente, uneori cam dese, cand merge in regim semi-patinat asa si parca nu face fata uneori cand vrei un sprint ceva si se cam tureaza motorul in gol...initial am zis ca poate rup rotile aderenta cum spuneam mai sus, pentru ca si asta se intampla, dar mi-a facut o faza d'asta in treapta 4, cand deja aveam 153 (GPS) deci ce aderenta sa rupa acolo ca e mare raportu si lunga treapta...(nu, nu, nu-mi luasem zboru' deci nu e asta ).
                            Asa ca ma bate gandu sa schimb abreiajul, dar cu unul "sport" mai mare si rigid, eventual sintetizat, care sa trimita eficient puterea la roti, sau ma rog,
                            sa aibe pierderi mai putine...a, si evident o placa de presiune intarita etc
                            Acuma, problema cea mai mare in afacerea asta este ca ambreiajele astea au diametrul de la 200 (mm) in sus, ori cu actuala volanta nici o sansa de montare.
                            Deci trebuie sa schimb si volanta...dar cu ce ? pai cu una de 1.6...
                            M-am interesat mai "pe sub mana" asa pe la mecanici si cica aia de 1.6 s-ar potrivi la 1.4...are tot 7 prezoane la vilbrochen, diametrul "exterior" reprezentat de zimtii aia pe care calca axu' de la bendix cica ar fi acelasi (deci intra in carapace)
                            difera doar diametrul "interior" efectiv, adica umflatura aia de calca si freaca pe disc.
                            Totusi nu m-am lamurit deloc daca merge sau nu la 1.4 si ohooo...sa nu uitam de scoruri si astea...si ce implica mai exact treaba asta, pentru ca pe unde am intrebat se uitau toti la mine ca la "bemveuri".
                            Asa ca intreb aici si multumesc anticipat si raman recunoscator celui sau celor care ar putea sa ma lamureasca concret daca volanta de 1.6 se potriveste la 1.4, sau daca exista alte solutii after-market si preturi ceva.
                            Chiar ma intereseaza treaba asta si m-as baga la modificare, ca nah, e microbu in pasiune, dar nu o fac orbeste asa, ci in cunostinta de cauza.
                            Oricum la treaba cu un kit de ambreiaj sport impusti 2 iepuri dintr-un foc....odata la comportament dinamic (transfer de putere mai eficient la roata) si a doua scapi si de zgomotul ala clasic la relanti (zgomot ca de diesel care dispare la calcarea ambreiajului).
                            In plus, mie chiar imi trebuie o solutie, ca incep sa am o problema la ambreiaj
                            Cat despre si mai multa putere in plus, sunt o gramada de modificari, incepand sa zic de la un "banal" chip, pana la...nu stiu...marirea capacitatii cilindrice sau ceva...
                            Se pot monta injectoare cu debit marit, dar trebuie si ceva rescriere soft, se pot monta niste bujii capabile si asta chiar e cel mai la indemana si chiar ajuta, mai ales cu unele care dau scanteie puternica pe toata plaja de turatii si te tin si mai mult, gen NGK IRIDIUM sau DENSO IRIDIUM (ca parere personala as spune ca niste bujii "capabile"
                            dau mai mult randament decat o remapare).
                            N-ar strica nici niste fise gen MAGNECOR sau ceva acolo...poate un filtru de aer, desi personal nu prea
                            i-am simtit aportul la putere, atata doar ca se "recicleaza" si nu il schimbi des...oricum optati pentru geva gen filtru in carcasa, exista modele pentru 8v si 16v...nu isi au rostul traseele complicate din inox sau aluminiu care dupa ce ca nu dau rezultate, mai si duc in timp datorita vibratiilor si prinderii necorespunzatoare la paradirea corpului clapeta, sau mai grav, galeriei de admisie.
                            Apropo de galeria de admisie, am vazut la cineva
                            o treaba frumoasa...o galerie de admisie custom din aluminiu ceva, cu canalele de admisie marite si cu corp clapeta de megan F1 parca...frumos.
                            Zicea ca lucreaza la un proiect cu o galerie cu admisie separata pe fiecare cilindru, cu cate un filtru asa la fiecare...mmmmmm, chiar ca pasiune.
                            Aproape toti aia de langa el atunci comentau clasic ca ce pui ba d'astea pe lighean, mai bine mai pune si ia-ti scule ca ale noastre, aia avand niste gioagle de cand se inventase roata, fara sa stie ca modificarile totale la masina l-au dus cat toate troacele lor la un loc si peste chiar, dar nah, ce sa stie ciumpalacii...invidie si cutare dom'ne
                            Ce ar mai fi...pai un traseu de evacuare corespunzatoar, incepand de la serpi si terminand cu finala...aici se greseste zic eu flagrant, grav...
                            Treaba cu evacuarea e meticuloasa, nu dupa ureche. Multi scot catalizatorul si cica au castigat cai (verzi pe pereti). Nu numai ca nu au castigat nimic, ci din contra, au pierdut si putere si tot.
                            Faptul ca doar oracaie masina mai tare nu inseamna putere...sau am mai vazut cetateni care au scos finala si au pus teava nene, "ca sa nu mai fie motoru gatuit"...pai tocmai asta e ideea, ca finala are si ea un rol acolo, sa creeze un soi de contra-presiune ceva la gaze, ca altfel la turatii joase si medii nu iti mai pleaca bolidu de pe loc.
                            Ar mai fi treaba si cu diametrul tevii de la traseu,
                            care cu cat e mai mare, cu atat urci momentu motorului, uneori cu sute bune de rpm...
                            Ce ar mai fi...o pompa de benzina mai puternica si/sau un regulator de presiune acolo, desi majoritatea regulatoarelor sunt gandite pentru retur la traseul de alimentare, care retur cam lipseste la logan, dar or fi ceva modele acolo si fara...
                            Poate o "raschetare" a chiuloasei pentru compresie
                            (nu castigi putere, doar ceva cuplu acolo, trage mai bine motoru), dar asta deja e cam hardcore...
                            la fel ca si o turbina, sau compresor ceva, sau alte pistoane si alt arbore (virbrochen)...
                            In fine sunt multe, bani sa aveti, timp si nu in ultimu rand...meseriasi adevarati, nu vreun neam-manivela ceva...
                            Oricum, indiferent de modificari la performante, oricare ar fi alea, nu uitati sa le dublati de modificari la siguranta si stabilitate (suspensie, frane, roti).
                            Aoleeeoo, iar m-a luat valu si am facut ditai' pomelnicu...
                            Keyboard error or no keyboard present.
                            Press F1 to continue or DEL to enter setup...

                            Comment


                            • felicitari ptr cel mai frumos post vazut pana acum pe acest forum.
                              Ambreaj sport exista pe un site...se face reclama la el chiar aici pe forum..dar am inteles ca nu poti pleca cu el normal..ca nu are arculetele acelea.mai degraba iei unul intarit.
                              Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                              Comment


                              • am eu o chiulasa "rashchetata" urmeaza sa polisez gaurile
                                pretul este undeva la 5 mil chiulasa completa + manopera de la polishat.
                                referitor la axa... ce deschidere au camele ? cate grade ? ai facut o resoftare dup`aia ?
                                Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google