If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Mai ales ca (te rog urmareste timpii/ii cunosti, nu cred ca sunt pusi aiurea) dupa 100/h nu se intampla mai nimic intre 1.4 si 1.6 mpi, diferenta se scoate pana pe la ~100/h si pana pe la 140-150 (caz liniuta) raman (teoretic) la distante egale.
bine zici teoretic ca practic mi-e greu sa cred ca dupa 100KM/h 1.4 poate tine pasul cu 1.6MPI pana la 140-150KM/h;
e absurd ca pana la 100KM/h sa aiba 1.6MPI avantaj si apoi gata sa fie la fel cu 1.4MPI (ba chiar sa piarda ceva ...); in conditiile in care e aceeasi masina+cutie doar motor diferit..
S.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Ai facut vreodata liniuta cu un 1.4?
Eu am facut cu 1.6 si iti spun ca pana pe la ~90-100 ia ~doua autobuze in fata (mai mici asa...) dupa care acolo ramane pana la ~140-150 (dupa care probabil se mai duce vreo 20 de autobuze, dar aia nu mai e liniuta).
Nu tine pasul, dar pe intervalu asta de 100-150 1.6 nu mai castiga nici un metru fata de ce a castigat pana la 100.
PS: cu remapare 1.4 nu mai ia doua autobuze bataie, se reduce distanta pe la vreo doua masini (10-12 metri in loc de 25-30).
am si eu o intrebare ca vad universul axat pe 1.4vs1.6,oare 16veul de 1.2 trage tare din spate si la remapare ca sa inceapa sa ia 1.4 ?ca la performante zice ca nu e prea diferint si nici la timpi prea stralucit,sa fie doar de fite...pardon taxe 1.2 ala???ca nu vad in afara de 1litru 2 mare castig la el fata de 1.4 stock ,nu mai vb de 1.4 remapat si e cam aiurea la 16v adica mai mult aer, mai putin combustibil...voi ce ziceti??
parca mai discutasem o data ca lucrurile nu-s chiar asa cum par la prima vedere...un lucru elementar e ca atunci cand saracesti amestecul poti creste raportul de compresie si sa folosesti o benzina mai buna. ganditi-va ca motoarele cu 8 valve sunt din era benzinei de 90...astea 16v in general sunt pt benzol 95-98 sau mai mult...
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Daca tot discutam de parerea personala dupa remapare vizavi de niscaiva "liniute" cu alte masini revin dupa cateva incercari pe diverse portiuni si situatii versus un Opel Astra Classic 1.6 16v aproape nou. Pot sa jur ca am mers cot la cot si nu mi-a venit sa cred, mie si celor care au fost in masini si plecat de pe loc pana pe la 80-90 kmh (incercat de 3 ori, am fost la egalitate) si plecat lansat pana pe la 130 kmh unde de-abia de-abia incepea sa se ia avans, dar avans de genul un pic botul in fata). Oricum vreau sa zic ca am tras urat de tot de masina da nici de-al dreaq nu m-am lasat, si am lasat o impresie contradictorie celorlalti prieteni care ne-au insotit(posesori de logan 1.4 si 1.6 care chiar nu se asteptau). Aaa, la mine in masina am fost trei zdrahoni iar in Opel alti trei zdrahoni si o fata slabuta de maxim 40-45 kile. Eu merg destul de des cu Opelul respectiv caci proprietarul mi-e si prieten si vecin si de fiecare data imi lasa o impresie foarte placuta mersul Opelului (reprize, antifonare super) dar totusi la momentul dovedirii la ce poate maxim nu m-a dovedit.
P.S. Faza dura: In momentul ultimei liniute, am trecut vajaind pe langa un echipaj de politie, ca nici dreaq nu i-a vazut, da erau asa ocupati cu un "oprit" in trafic incat nici n-au bagat de seama.
Frumos, dar toate sansele tale sunt pe un interval de ~30 km/h, dupa care iti da fum rau.
La drum lung si 1.4 16V (Asta Clasic) iti da fum dupa 140.
Ca sa nu te(ne) alegi cu ceva warn, continua aici
despre remapare nu am o parere chiar asa grozava,deoarece daca era sa fie ok o faceau astia direct din fabrica. si eu sunt un tip caruia ii place sa tureze motorul si chiar am dus-o de multe ori in 5500 de ture dar am auzit ca nu e chiar asa de bine,ca cica ai mari sanse sa faci motorul varza.ast com
Inainte de resoftare eram nevoit sa o turez pentru a avea ceva putere, dar dupa resoftare nu mai simt nevoia sa o turez deoarece are putere de la o turatie mai mica, chiar numai intr-o depasire mai "in forta" o mai turez, in rest merg lejer la 3000 rpm.
despre remapare nu am o parere chiar asa grozava,deoarece daca era sa fie ok o faceau astia direct din fabrica. si eu sunt un tip caruia ii place sa tureze motorul si chiar am dus-o de multe ori in 5500 de ture dar am auzit ca nu e chiar asa de bine,ca cica ai mari sanse sa faci motorul varza.ast com
Pe ce te bazezi cand spui asa ceva? Ai o baza reala?
Inainte de resoftare eram nevoit sa o turez pentru a avea ceva putere, dar dupa resoftare nu mai simt nevoia sa o turez deoarece are putere de la o turatie mai mica, chiar numai intr-o depasire mai "in forta" o mai turez, in rest merg lejer la 3000 rpm.
Gresit, nu ai putere la o turatie mai mica.
Optimizarea de soft la un motor aspirat nu aduce un surplus foarte mare in CP si Nm, modificarile sunt in limita a 8-10% din valorile initiale. Ceea ce simte clientul este ca motorul: are un raspuns mai prompt la apasarea pedalei de acceleratie (se diminueaza lag-ul), urca mai usor si repede in ture, trage mai bine in turatii medii (cresterea si modificarea plajei de cuplu), mai elastic in ture mici (avans). Orice schimbare de admisie sau evacuare necesita obligatoriu si optimizarea de soft pentru a profita 100% de aceste modificari.
LE. Nu stiu cati dintre voi au urmarit vreodata corect un grafic dyno, majoritatea sunt sigur ca s-au limitat doar in a studia rezultatul final: CP si Nm. E posibil ca o masina modificata din soft sa nu aiba pe hartie cresteri mari de CP sau Nm, insa graficele inainte si dupa sa difere pe anumite portiuni. In tuning asta conteaza cel mai mult, sa optimizezi plajele de cuplu si putere acolo unde ai nevoie. Astfel de modificari pot face diferenta pe strada intre doua masini pana la o anumita viteza (exemplu liniute), una din ele sa fie mai rapida pe un anumit interval de viteza sau turatie.
Doc, pe mine nu ma intereseaza prea mult aspectele tehnice, dar ce imi place este ca se simte modificarea si ma ajuta atat in oras, cat si in extraurban si repet nu mai simt nevoia sa o turez!!!
Asta conteaza cel mai mult, clientul sa fie multumit de cum merge masina dupa modificare si mai putin datele de pe hartie. Cine se gandeste doar la liniute, trebuie sa schimbe masina sau sa nu se limiteze doar la resoftare.
......................................
Gresit, nu ai putere la o turatie mai mica.
....................... urca mai usor si repede in ture, trage mai bine in turatii medii .............................
Pai daca n-am putere si cuplu (la aceeasi turatie) ceva mai mare de ce urca mai usor in ture si trage mai bine pe turatii medii?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment