If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
nu ma indoiesc de Doc.. dupa 3000 se simte ceva ...cuplu ala pana in 3000 nu se simte... dar sa nu fiu rautacios...poate sunt eu mai nesimtit....oricum tre sa merg macar 2-3 saptamani cu ea si mai vb dupa
La aspirat cresterile de cuplu sunt mici si liniare, fara "cocoase" ca la turbo care lasa impresie artistica. De aceea cresterile de cuplu la acest model le vei simti mai mult la sarcina mai mare (greutate sau deal).
Uite eu de exemplu astazi la Brasov am venit cu o modificare de test la masina mea, peste ceea ce aveam in mod normal. Am vrut sa vad cum se simte si aude in trafic o modificarea facuta pentru circuit si drag racing. Nu am mers cu ea pana acum pe masina pentru ca era foarte agresiva, pur si simplu micsoreaza atat de mult delay-ul dat de DWB (drive-by-wire) si raspunsul la apasari usoare incat imi era greu sa merg prin oras cu ea. Drumul facut astazi (aprox 400km am facut un mic ocol) m-a ajutat sa-mi dau seama cum raspunde masina la noul soft. Am reusit sa obtin o medie de consum foarte buna pentru Type R cu 2.0i-vtec 200CP, si anume 9.5%. De ce mi-a scazut consumul, avand in vedere ca am ceva mai multa benzina in blana?!? Simplu, masina trage foarte bine si pe turatii joase astfel incat am mers mai mult pe trepte superioare, nici nu a mai vazut treapta a 2-a pe serpetine (inainte aveam nevoie la acele de par). Totul pentru ca in treapta 3-a chiar daca franez destul de mult inainte de viraj si turatia scade, motorul imi ofera suficient cuplu incat sa nu mai fie nevoie sa retrogradez pentru a iesi din viraj.
Rezultatul pentru mine:
1. consum mai mic;
2. retrogradari de trepte mai rare;
3. atacarea virajelor se face acum mult mai usor si precis avand in vedere ca nu mai fac schimbari de trepte si masina nu bruscheaza inainte si dupa iesirea din viraj cu ruperea aderentei;
Ar mai fi destule de povestit despre asta dar nu cred ca este cazul aici.
Zgomot: da, putin mai mare si gros pe evacuare intre 4000-4500RPM (dupa aceasta valoare imi intra vtec-ul).
Cred ca e mult mai simplu sa faca un test de reprize si se vede imediat diferenta fatav de un 1.4 mpi stock.
NU ai cum sa ceri mai mult de la un 1.4 mpi. (ma rog, artificii mai sunt, dar ''clasic'' cam atat)
sa iti zic eu la ce ma asteptam dupa cip...credeam ca daca de ex merg in tr3 la 60 si apas brusc pedala va sari un pic...dar...nu a fost sa fie chiar pare sa raspunda mai slab...in schimb urca mai liniar in ture (mai frumos parca) deci...fara zvac ))
oricum toate povestile mele sunt inutile pana cand nu fac o comparatie cu una stock.
deci tot ce mi-ai zis tu acum face bine poate doar moralului meu
Nu prea mai fac de mult "zvac" masinile cu DBW la apasarea pedalei brusc. Nici TypeR-ul meu nu raspunde daca apas pedale brusc si ii dau drumul. Raspunsul motorului vine dupa ce deja am luat piciorul din pedala. Si crede-ma ca daca ii dau talpa si te iau cu mine in masina o sa faci scurta la gat.
Modelul vechi de TYPE-R, si anume EP3 avea pedala pe cablu doar clapeta de acceleratie era motorizata. De aceea era foarte brutal si multi spuneau ca este hardcore. Al meu este mai soft, poti merge linistit in oras fara sa dai peste cei din trafic.
L.E. incearca sa urci in turatie progresiv si dupa aia sa ii dai talpa, sa vezi ca raspunde mai bine pedala decat daca ii dai direct talpa.
nu stiu ce sa zic ...nu am folosit cronometru nici inainte nici dupa remap...am crezut ca voi simti diferenta usor..dar se pare ca e adevarat ca la 1.4 nu e mare scofala..
deci ceva simt...dar poate vroiam sa simt mai mult..asta ca sa fie clara treaba))si cred ca mai bine inchide cineva topicul...cel putin pana nu fac eu testul cu una stock
Ps: cineva din Bv se ofera la o comparatie (test) ???
Ps2: Doc...stiu cum trebuie sa conduc o masina....dar daca o urc in ture progresiv..fara cronometru nu imi pot da seama de noile calitati si atunci am ales sa o urc brutal ..cu gandul ca daca are mai multa putere da si zvacul,smucitura aia
Lasa-l asa poate mai sunt si alti care au ceva de spus sau aflat. E bine sa se stie exact ce se simte la o masina cu remapare. Chiar daca parerile sunt diferite, fiecare are stilul propriu de a conduce sau utiliza "mostrul" cu patru roti.
Insa eu cred ca daca incepi sa spui de consum mai mic, clar ceva nu e in regula cu mersul sportiv ;)
Nu confunda liniutele cu mersul in trafic, chiar sunt doua chestii diferite. De asemenea, la testele pentru reprize masina nu o sa sara din gume atunci cand apesi pedala la 'blana' ci o sa urce progresiv pana la ce ajunge la viteza dorita in test. Am facut teste de genul acesta, chiar pentru emisiunile cu specific auto si masurarea parametrilor nu se face cu cronomentrul clasic ci cu un aparat special dotat cu GPS ce capteaza peste 8-9 sateliti.
deci :......ma repet la mers normal (nu sportiv)! masina probabil din cauza cuplului usor crescut consuma un pic mai putin.
la mers sportiv nu imi dau seama de diferenta...masina tragea cand eram singur in masina si inainte de remap.....stii foarte bine ca condus sportiv cu logan 1.4 cu mai mult de 1 pasager nu se poate face....si ma mai repet o data ma 'deranja'sunetul de diesel exact la 3000 de ture nimic altceva... si ma mai repet o data....masina trage o idee mai bine.
hai sa zic si altfel la urcare in poiana mereu imi arata consum instant intre 13 si 18 litri...
la aproape acelas stil de conducere azi ..tot cu 3 pasageri imi arata cam 10-15 ...eci mai bine...probabil nu mai trebia sa o urc asa de mult in ture fiindca tragea cat trebuia...deci de aici vine si consumul mai mic un pic...
si daca zici ca zgomotul de diesel sau motor mai puternic sau mai vanjoi e ok atunci...e bine
probabil si curbele de putere si de cuplu sunt usor modificate si conducand masina 2 ani in alt regim acum trebuie sa ma obisnuiesc cu ea asa.(cu noua configuratie sa zicem)
Eu sincer am simtit diferenta imediat cum am plecat cu ea de pe "masa de operatie". Dupa ca am pus si benzina cu cifra octanica mai mare am ramas uimit a doua oara. Eu nu am facut remaparea la Doc, deci nu pot spune nimic despre softul lui. Ceea ce pot spune este ca se merita sa faci remapare din toate punctele de vedere.
Probabil cei care nu sunt multumiti de remapare, sunt cei care cer prea multe de la motorul de 1.4 si se asteapta ca dupa remapare sa se tina dupa M3 si AMG.
Pai la Honda tocmai ce ti-am spus, inainte aveam o modificare normala (mai comerciala) si mergea ok. Eu trageam de ea, nu ea de mine atunci cand apasam pedala. Insa cu varianta pe care astazi am avut la testare, la orice apasare de pedala masina raspunde repede si nu eram obisnuit. Este ca si cum m-as suit intr-o masina cu mai multi CP decat ce am avut eu. In cei 400Km am reusit sa ma obisnusc cu ea si sa intru in ritm. Tocmai ce am postat mai sus si concluziile.
Diferenta intre softul pe care l-am avut astazi si cel cu care mergeam in mod regulat este de 17CP pe bancul dyno.
...oricum astept noi vesti de la tine dupa ce faci mai multi km si iti vei da seama mai bine care sunt diferentele in trafic intre o masina stoc si una modificata.
doc,scuze ca imi permit sa te intreb.crezi ca vei putea vreodata dezvolta,afla,gandi un soft mai puternic pentru logan?sa creasca cu mai mult puterea?sau cei7cp sunt maxim din ce poti pune pe acest motor?ms mult sper sa nu fiu penibil cu intrebarea mea.
"CAND VIATA E PREA GREA....LAS-O JOS!"un batran logan de 1.4!:drunk
Am facut si eu remapare la dimsport dar la reprezentantul din Galati si am observat doar doua lucruri la 1,6-le meu. Pe treapta 1 si 2 diferenta nu se simte. De la a 3-a in sus si mai ales a-4-a si a 5-a se simte ca pleaca mai bine de la turatii mici si creste mai repejor turatia. Si a doua chestie a crescut limitarea la 6500 .
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment