Frana De Motor 1,6 16V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frana De Motor 1,6 16V

    Salutare la toata lumea,

    Trecem direct la subiect.

    E bine sau nu sa folosim frana de motor - mai ales pe drumuri lungi sau la coborarea in panta, decelerari in curbe etc?
    Evident ca pentru stabilitatea masinii ar fi optim un astfel de stil de mers - dar pentru motor e bine sau nu? - mai ales cand e nou.

    Multam, astept parerile celor experimentati - pro si contra

  • #2
    dar tu crezi ca frana de motor o poti face numai cu 1.6 16v ? Stai linistit ca o faci si cu 1.4 si cu 1.2, iar treaba "daca e bine pentru motor" eu nu vad ce sa fie rau evident ca ambreiajul se va uza mai repede ca folosesti trepte inferioare mai des dar motorul nu are de suferit decat daca bagi a 2-a de la 120
    laureate 1.5l, albastru marin

    Comment


    • #3
      atata timp cat producatorul recomanda si la scoala de soferi trebuiau sa invete lumea ca la coborarea pantelor se foloseste obligatoriu frana de motor, eu nu vad rostul intrebarilor de genul...
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #4
        Din pacate vad(vedem) multi soferi, chiar cu vechime, care franeaza cu doua picioare...

        Comment


        • #5
          Pro: stabilitate mai buna, consum mic (spre 0), faptul ca se recomanda ca in timpul rularii sa fie cuplata o treapta, nu sa se mearga cu masina pe liber
          Contra: poate uzura mai mare a ambreiajului, cum zice ten
          If everything seems under control, you`re just not going fast enough...

          Comment


          • #6
            Evident ca nu conteaza tipul motorului - intrebarea era daca e recomandat cand e nou.

            De ambreiaj nu ar fi problema daca e cuplat.

            am facut de curand un drum f lung de vreo 300 de km si nu tin minte sa fi apasat (de prea multe ori) frana de picior.

            Comment


            • #7
              nu era vorba de cuplarea ambreiajului ci de utilizarea lui de multe ori
              laureate 1.5l, albastru marin

              Comment


              • #8
                Am inteles,

                Multumim tuturor pentru input.
                Per total e recomandat mersul cu frana de motor - in limitele unui interval de turatii rezonabil evident.

                Comment


                • #9
                  cand nu sta cel din spate in fundul meu, folosesc frana de motor si in oras..., la drum lung cu atat mai mult, rezultatul Bucuresti Reghin si retur, 910 km cu 39 l de motorina, persoana cu care am mers in tandem la "stilul smuls de Bucuresti" aceeasi distanta 52.2 l, concluzia o tragi singur.(Masina avea 9700 km cand am plecat) Traseul Bucuresti-Targoviste-Rucar-Bran-Brasov-Tg Mures-Reghin-Orsova (de mures) si retur.
                  Daca vrei sa mergi cu frana de motor la drum lung nu trebuie sa ii bagi in seama pe cei care dupa a doua curba vor sa te depaseasca, lasa-i ca nu stiu sa mearga in afara localitatilor decat "cu iepure"
                  sigpic
                  Ambition 1.5 dc

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ten View Post
                    dar tu crezi ca frana de motor o poti face numai cu 1.6 16v ? Stai linistit ca o faci si cu 1.4 si cu 1.2, iar treaba "daca e bine pentru motor" eu nu vad ce sa fie rau evident ca ambreiajul se va uza mai repede ca folosesti trepte inferioare mai des dar motorul nu are de suferit decat daca bagi a 2-a de la 120
                    Tu poti sa-i dai tr 2 la 120 km/h? Eu nu pot, si nici 3 nu pot (nu intra).
                    Oare asa e gandita cutia de viteze sau e vreun defect.

                    Legat de consum e adevarat ce se spune ca la frana de motor nu se mai alimenteaza cu benzina motoru (bineinteles daca panta este suficient de abrupta)?

                    Comment


                    • #11
                      e buna si nebuna

                      Frana de motor e recomandata pe carosabil alunecos si in limite normale(nu dai treapta 2 la 100 km/h ).

                      Folosita in exces nu este sanatoasa pentru motor, chiar daca uzura nu se vede pe moment, ci pe termen lung.

                      Am un coleg de servici care a folosit excesiv frana de motor pe o portiune de serpentine la coborare si dupa aceea a trebuit sa repare motorul masinii(este drept ca masina sa era un Golf IV diesel si nu Logan).

                      Mai bine schimbi placutele de frana mai des decat sa schimbi discuri de ambreiaj, suporti motor sau alte chestii mai scumpe din motor.
                      Logan GPL 1.4

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Chip View Post
                        Tu poti sa-i dai tr 2 la 120 km/h? Eu nu pot, si nici 3 nu pot (nu intra).
                        Oare asa e gandita cutia de viteze sau e vreun defect.

                        Legat de consum e adevarat ce se spune ca la frana de motor nu se mai alimenteaza cu benzina motoru (bineinteles daca panta este suficient de abrupta)?

                        treapta a 3-a intra fara probleme la mine e 1.6 nu stiu la tine ce e iar a 2-a intra la 120 dar nu faceti asa ceva am bagat-o eu asa ca...
                        laureate 1.5l, albastru marin

                        Comment


                        • #13
                          zi-le si ce tare a bufnit, nu doar c-ai bagat-o ca asa si eu am dat din greseala 2 din 3 capat si am crezut ca in secunda 2 urmeaza sa ma depaseasca planetarele. am avut bafta chioara ca nu s-a spart cutia si nici nu s-a rupt vreun suport, mai ales ca eu eram cu gazul blana, voiam de fapt 4 in loc de 2...
                          1.2 avand cutie mai scurta, probabil ca nu intra a 2-a la 90, dar la 75-80 merge, desi acum sa nu ezageram, nu e un stil normal sa dai frana de motor 2-ul la 70
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #14
                            In a 2-a intra si la 200km/h...
                            Cum adica la 100km/h sa nu bagi a 2-a? Daca necesita e obligatoriu inferioara mai ales la 100km/h nu e o viteza mare pentru treapta a2-a. Si cum adica frana de motor nu trebuie folosita in exces? Nu cred ca i s-a stricat motorul nu stiu cui ca a folosit frana de motor in exces. Nu stiu ce intelegeti prin frana de motor... nu are ce sa se strice cand folosesti frana de motor... face parte din condus motorul oricum e in uz permanent inca de cand este pornit.

                            Comment


                            • #15
                              De intrat, intra, dar nu mai iese decat cu forcepsul (vezi postul lui Seba). Daca ai abs, de ce te mai stresezi cu frana de motor? Frana de motor eu n-o folosesc decat la coborare pe munte si pentru a reduce viteza, dar fara sa schimb treapta de viteza! Daca vreau sa reduc de la 100 la 60, pentru ca se apropie o curba, las maneta in treapta in care eram, apoi franez, fara sa apas ambreiajul, apoi, daca este necesar, schimb treapta de viteza.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google