La ce turatie se obtin caii aia si pe ce plaja persista? Ca daca se obtin la 5000> si persista pe o plaja de 1000 de ture mai bine lasa...
1.6 16v
Collapse
X
-
Originally posted by Cezar View PostVVTI = valve variabile.
Nu numai toyota se bucura de aceasta tehnologie.
PS: VVTi e marca inregistrata Toyota?
mai exact defazeaza arborele cu came fata de pinionul acestuia.
sunti putini producatori care folosesc distributie variabila dubla pentru ca este destul de complicat. Se preteaza foarte bine la motoarele cu distributie pe lant. Cine mai intra pe forum la renault stie ca sunt destule probleme cu pinioanele defazoare de pe K4M 810. BMW are asa ceva de mult timp pe motoarele pe benzina nu doar cele de M ... Sistemul renault seamana foarte muuuult cu cel de bmw ... Mai putin belelele. La bimmere singura problema era ca dupa un numar de km se infundau orificiile de presiune de ulei. In plus pe langa Vanos mai este si Valvetronic care modifica timpii de deschidere ale supapelor de admisie. Si asa se scot 340 Cp dintr-un 3.2 aspirat ....
da, vvti este inregistrat pe toyota, nu stiu exact cum functioneaza dar presupun ca ideea e la fel.
la renault cel mai bine se simte la F4R aspirat unde la 3500-4000 simti ca se da peste cap motorul cand incepe sa lucreze in parametri.
sa ne multumim si cu 130 cp potentiali...E mai mult decat suficiemt daca nu se vor face modificari la trenul de rulare - minim de bun simt: discuri spate, discuri si etrieri mai mari pe fata, alta suspensie si bara stab mai groasa pe fata...Plus ca as renunta de buna voie si nesilit de nimeni la 50% din servodirectie, macar sa simt ceva in volan din drum.
Comment
-
Detin un Logan Ph2, Laureate, 1,6 16V de 2 saptamini. Nu spun aceste lucruri doar pentru ca am Logan sau pentru ca as lucra la Automobile Dacia. Masina functioneaza foarte bine, motorul este excelent si cit se poate de fiabil si prompt in orice situatie. Am avut de facut un traseu de la Pitesti spre Covasna. Distanta totala=180 km. Consum mediu pe un drum mixt (serpentine, drum intins, oras, aglomeratie) - 6,7 l/100 km. La un moment dat am circulat si cu 120 km/h. Este o masina foarte buna pentru pretul ei si mai ales este noua!
Comment
-
Nu stiu daca s-a discutat subiectul... Inca sunt la ~900km, nu am iesit din rodaj si nu am trecut de 3000 si ceva de ture... Am un amic care mi-a zis ca acest motor e cel mai zgmotos/se aude cel mai strident in jurul acestei turatii (3000) iar la 4000-5000 are un sunet mai linistit...
A mai observat cineva chestia asta? Nu am testat inca dar ma astept ca zgomotul motorului sa creasca creasca proportional cu turatia...
Comment
-
Dupa 1500km isi va schimba brusc zgomotul si mai odata pe la 3500 iar isi va schimba "guitatul". Nu-mi explic cum si dece, asta am observat in perioada de rodaj la masina mea. Chiar eram pe drum, cristi_xp era si el in masina si amandoi am sesizat deodata ca motorul suna altfel. Oricum cel mai frumos suna la 5500-6500rpm de la 3500 de-abia incepe sa traga, ai rabdare sa faci 2000km cu el si apoi calca-l ocazional, o sa-ti placa si cum trage si cum sunaDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Stati linistiti eu la primul logan cu cat treceau mai multi km parca mergea de te ungea la suflet si nu am menajato nici o data decat in prima mie ca la carte si se mai schimba mersul dupa primul schimb de ulei eu unu am mers doar pe castrol pe care il schimbam la 7500 in regim de oras 85% sper sa nu aveti nici unu probleme bafta
Comment
-
Originally posted by Seba View PostEu zic ca oricum e mai bine sa ai peste 100 de cai disponibili de la 4500 la 6500 decat sa ai 75 de la 5400 la 5600, sau mai bine sa las? Tu ce zici?
Eu am ales acest motor pentru ca merg 90% in oras si pot sa demonstrez ca initial am optat pentru o alta motorizare-ideea era cu totul alta.
On Topic:| VVTI sau similarele nu vor bate niciodata un turbo pe benzina.
90% dintre noi nu suntem vitezomani, noi vrem ca atunci cand este necesar sa trecem inaintea unui obstacol indiferent de natura lui sa o facem in siguranta si fara prea multe emotii, dar pentru aceasta trebuiesc intelese si fenomenele fizice prin care se trece(si in conditiile in care exista un ESP limitele fizicii se extind si nu dispar deci nu pot fi evitate atunci cand se forteaza peste limita de absorbtie).Pentru a obtine aceasta este necesar ca la turatii mici sa obtinem cuplul maxim pentru ca este mai usor sa trecem obstacolele cu un motor care isi arata performantele de la turatii relativ mici si tin pana la turatii relativ mari.
Eu am cuplul maxim la 1500 de ture , tu il ai la 4000 de ture, cine va depasi primul tirul in conditiile in care cele doua motare dezvolta aceeasi putere?
99% din populatie stie ca atunci cand cumpara un bec de 6ow nu isi inchipuie ca de fapt ei consuma energie(nu putere) adica aceasta putere in unitatea de timp(nici macar unitatea de timp nu este clara pentru multa lume).Am dat acest exemplu pentru ca o banalitate la prima vedere se transforma pe parcurs intr-un lucru mult ma complex.
Am observat ca sunt multe topicuri in care se da pur si simplu cu parerea fara a aduce ceva constructiv.Forumurile sunt facute pentru a ne ajuta intre noi in cel mai bun sens al cuvantului si nu din dorinta de a scrie fara sa spui de fapt nimic.Trendul trebuie sa fie mult mai exigent iar cei slabi care polueaza de fapt trebuie sa dispara sau sa-si revizueasca atitudinea.Last edited by Cromatic; 5 December 2008, 21:12.
Comment
-
Originally posted by Cromatic View PostIar eu zic ca tu esti rautacios facand o comparatie cu un motor pe care il am si eu(vadit intentionat).
Eu am ales acest motor pentru ca merg 90% in oras si pot sa demonstrez ca initial am optat pentru o alta motorizare-ideea era cu totul alta.
On Topic:| VVTI sau similarele nu vor bate niciodata un turbo pe benzina.
comparatie Honda Civic TypeR ,motor de 2 L vtec 200 cp vs Fiat Coupe 2.0 16v turbo 196 cp . Civicu face 15.1 s pe 400 m, Fiatul 15.2 s .Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
@cromatic: comparatia am facut-o cu cel mai slab motor din gama logan, nu m-am uitat la ce motorizare ai tu, deci n-a fost intentionata ironia. Oricum, intrebarea e valabila si pt 1.6 si pt 1.6_16v, cu mentinuea ca 75 se transforma in 88, respectiv 105...
iar ce-ai zis tu de cuplu, asa e, depasesti mai repede, dar nu mergi mai tare. Si in general motoarele turbo au turatie mai mica decat polizoarele cu vvti,vtec, etc...Alea au 10000rpm, nu le trebuie cuplu ca au de unde sa demultiplice. Si al o depasire daca polizorul isi permite o treapta inferioara, are sanse sa obtina la roata cuplul turbo-ului dar pe o plaja mai mare de ture, nu mai necesita schimbare in treapta superioara si are sanse sa se tina de turbo, chiar si la o depasre din scurt...E discutabila treaba de la masina la masina, de la situatie la situatie...Last edited by Cristi_Xp; 6 December 2008, 05:11.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by Cristi_Xp View Postpariu ? :P
comparatie Honda Civic TypeR ,motor de 2 L vtec 200 cp vs Fiat Coupe 2.0 16v turbo 196 cp . Civicu face 15.1 s pe 400 m, Fiatul 15.2 s .
Acum, fiecare cu parerile lui, no ofense.
Comment
-
Moama de la discutii despre motorul 1.6 16v de pe logan s-a ajuns la vtec,vvti si altele.Va dau eu o intrebare buna:pe 16v de pe logan su monteaza axe cu came sport de cu o deschidere de 280 *(parca asa erau alea,sau cum se zice).Plaja de turatie cu cuplu maxim se mentine?Ce putere se castiga?Cat creste plaja de turati?Frana de mana trasa pana in tavan,treapta a-II-a cu pedala in fund.....peste 5000 rpm=DRIFT nu altceva!
Comment
Comment