Rodaj Logan 1.6 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rodaj Logan 1.6 16v

    Astept cateva sfaturi din partea voastra legate de rodaj. Pe ce perioada e bine de facut ( 1000km,2000km) ? Este mai bine in oras sau in afara? Care este maximul de viteza si de rpm ce nu trebuie depasit? s.a.s.m.d. Multumesc!
    Dacia Logan Laureat, 1.6 16V 105cp, Bleu Electrique

  • #2
    Se spune ca rodajul dureaza 3000 km in care nu trebuie sa depasesti 3000 rot/min si fara bagaje sau alte "greutati" si de preferat in afara, la drum lung. Masina are un pre-rodaj facut in fabrica, dar e indicat sa n-o "omori" prea tare in primii 3000 km. Spor la treaba
    Stock is boring...
    My ride: http://www.loganclub.ro/forum/b_20_riw-t35953.html

    Comment


    • #3
      Rodajul "ideal" se refera la primii 20-30 km dupa ce ai luat masina in stapanire. Motor complet cald, in primele trepte la CV putina forja pentru asezarea si etansarea segmentilor, dupa care mers normal. Forja se intelege acceleratii mai puternice decat in mod normal in rodaj, peste 3000 rpm.
      sigpic

      Comment


      • #4
        sa mai discutat. e la fel ptr orice motor.

        sigpic

        Comment


        • #5
          1000-1500km, fara sa depasesti frecvent 3500rpm. mers normal, fara accelerari bruste, dar fara sa mergi subturat. si rodaj in oras combinat cu afara, mers in toate treptele cutiei de viteza. nu se remorcheaza, nu se merge cu masina incarcata. nu se urca pe munte. dupa 1500-2000km, poti s-o calci cum vrei.
          si da, cum zicea si sonykel, s-a discutat si ras-discutat.
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • #6
            Originally posted by dr_mke View Post
            Rodajul "ideal" se refera la primii 20-30 km dupa ce ai luat masina in stapanire. Motor complet cald, in primele trepte la CV putina forja pentru asezarea si etansarea segmentilor, dupa care mers normal. Forja se intelege acceleratii mai puternice decat in mod normal in rodaj, peste 3000 rpm.
            Tu asa ai mers cu masina ta in rodaj sau e din auzite?
            Daca tu in rodaj ai forjat-o,acum ce-i mai faci?
            Mai e intreaga?

            Nu va luati dupa toti,in rodaj nu se depaseste 3000-3500 de turatii.Cand o sa iei masina,iti va spune dealerul cum trebuie sa mergi.

            Comment


            • #7
              Dealerul este wax in materie de mecanica in 99.99% din cazuri.
              Are idee cineva ce sunt urmele de honuire de pe cilindri si de ce se fac ele inainte de montarea pistonului ? Ce rol au ele ?
              Despre asezarea si etansarea segmentilor are idee careva cum se face cel mai bine ?
              Despre sarcina / turatie si rodaj ? 2500 de ture cu pedala la podea in a 5-a la urcarea unei rampe este sanatos in rodaj ? NU

              Pana la ora asta am rodat 3 masini in cel ma profesional mod, 2 dintre ele dacii 1310 personale cu motor romanesc, ambele au functionat ireprosabil si nu au consumat ulei pe parcursul vietii, rulate la mine-n ograda mult peste 100.000 km fiecare.

              Argumentul final, Loganul actual a fost masina de reprezentanta Dacia, deci a vazut talpa din rodaj. N-am avut nici o retinere vis a vis de partea mecanica. Masina a beneficiat de rodaj corespunzator si service la zi.

              Oricum, nu aveti voi idee ce talpa va iau masinile cand sunt incarcate / descarcate din tren, TIR, manipulate in service, toate astea cu motorul rece, sau daca masina este adusa pe roti de la alt service apropiat, pentru livrare.

              Chestiunea legata de rodaj am invatat-o de la 2 ingineri mecanici, unul angajat al Dacia, iar altul intretine si construieste masini de VTM.
              Last edited by dr_mke; 6 May 2010, 18:39.
              sigpic

              Comment


              • #8
                thx all. o sa tin cont pe cat se poate ;)
                Dacia Logan Laureat, 1.6 16V 105cp, Bleu Electrique

                Comment


                • #9
                  Cel mai important sa eviti mersul in sarcina maxima (pedala la podea) in treptele mari.
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    RADU 1.6 16V faci exact cum spune producatorul. adica cum scrie in cartea masinii.

                    si mie mi-a zis shumahar sa fac cum spune producatorul
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      retinut bogdan_1984 ;)
                      Dacia Logan Laureat, 1.6 16V 105cp, Bleu Electrique

                      Comment


                      • #12
                        un var de-al meu cand a luat loganu..din primii km ii dadea 5500-6000...masina are acum 3 ani ..110 mii de km ( regim curierat ) mai toata ziua vede 5000-6000 si nu are nici pe dracu..

                        Comment


                        • #13
                          Mie ala de la Adras care mi-a predat masina si facut instructajul mi-a zis:
                          -Nu schimba peste 3000 de ture
                          -Nu merge cu mai mult de 130 de km/h
                          -Nu greutate
                          -Bla,bla,bla...

                          Peste 3000/3500 de ture nu prea schimb nici acum..ca nu imi place sa merg cu ea turata,,Dar in schimb la partea de viteza am sarit peste 130 de km/h lejer ca nu te poti abtine(140-170) si referitor la greutate am pus pe logan odata 600 de kg si inca odata 800 de kg(gresie,faianta,parchet,adeziv) cand mi-am renovat casa.
                          Deci nu am respectat decat turatiile si atat,,,,in rest goarna cat cuprinde si greutate cand am avut nevoie.
                          Rezultat...Masina nu are nimic si nici motorul dupa 2 ani acum in Iunie si 15600 de km la bord.

                          Ps..acu fiecare face ce vrea cu masina lui si nu faceti ca mine,,ci ca voi..
                          Last edited by Ivan Marian; 6 May 2010, 20:31.

                          Comment


                          • #14
                            am plecat cu masina din iasi (avea 260km ) pana la atena bineinteles ca am respectat indicatiile de a nu depasi 3500 de rotatii si 130 km /h , viteza de mars a fost intre 90-100km/h, in 27 de ore am parcurs 1600 de km. am ajuns la 2000 de km in bord o pot duce in 130 -140 km /h pe autostrada sau trebuie sa mai astept pana la 3000 de km.
                            prostia nu doare dar se plateste

                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              da-i fara remuscari. eu am deja 18000km cu al 3-lea logan si toate dupa 1500km au inceput sa-si ia talpa. 18000in 6 luni, nu 15000 in 2 ani. daca ma tine masina inca 5 ani atunci o sa pot spune cu mana pe inima ca rodajul dupa carte e ok. la prima am facut 57000km, am rasturnat-o; a doua am lovit-o pe la 12000km, s-a vandut, inca circula dar nu mai stiu nimic de ea.
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google