da , clar... incearca de la 2000 sa accelerezi pana la 3000 sa zicem... va dura o vesnicie...
Turatie Motor 16 16v
Collapse
X
-
Mai pufosule, subturat e atunci cand n-ai suficiente rpm pt sarcina. Cu alte cuvinte, pot merge si cu 1500 rpm, atata timp cat nu bag piciorul pana in astfalt in pedala de acceleratie.
Si poti schimba bine merci si la 2000 rpm si sa nu fii subturat, doar ca nu te misti mai deloc. Imagineaza-ti cum ar trebui sa accelerezi de la 1500 rpm la 2000 rpm, a.i. motorul sa nu intre in sarcina maxima. Cred ca dureaza o vesnicie ( cam cat dureaza 100-130 in tr a 5 a la 1.4)
Rezumand, subturare = corelarea rpm cu sarcina la care pui motorul. Vrei sa mearga tare, ii mobilizezi multi cai, nu biciui putini caiLast edited by Cezar; 16 June 2010, 17:43.
Comment
-
Atunci cand e noua, proprietarul nu o prea "birjareste". Are grija cu pedalele, deci nu cred ca a subturat-o/bruscat-o in rpm inferioare. Cel putin, eu asa faceam. Dupa ce a mai trecut vremea si ne-am cunoscut mai bine, am inceput sa o accelerez brutal. Ca intr-o casnicie: totul e bine si frumos la inceput, ii duci flori, ii faci cadouri. VIne un timp insa cand te plictisesti si spui :" Ia mai lasa-ma, ca am alte treburi acum, nu sa-ti aduc tie cadouri toata ziua"
@sonyk: tu esti repezit si neatent, vezi ca le demontezi prost
Comment
-
prea multe posturi pe acest forum despre subturare.voi chiar stiti ce inseamna subturat? un motor subturat este sub 1500 rpm.in oras de ex se poate merge astfel ,insa cu riscul de a ingreuna traficul ,incetinandu-i pe toti.calamina nu se depune decat daca mergi cu 1500-2500 si ii dai forja,ceea ce nici nu ar avea rost.odata am mers cu un prieten taximetrist,si un alt prieten din masina ,
cu aceleasi conceptii precum unii useri de aici, i-a zis ca merge subturat.taximetristul i-a zis: 'cat consuma masina ta " raspuns:''8 l.replica 'taximetristului:eu iti consum cu masina ta 6 l"
Comment
-
1500rpm de unde i-ai scos? in momentul cand motorul nu poate mentine o anumita viteza sau merge tremurat pt a mentine acea viteza sau pt a accelera de la o anumita viteza, se numeste ca merge subturat. cand masina tremura din toata imbinarile, crezi ca acele socuri nu vin din motor? atunci de unde batai de avans, care se transmit bolturilor, cuzinetilor si lagarilor fusului palier, etc. si care favorizeaza taman formarea de calamina.Last edited by Seba; 17 June 2010, 17:34.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
am zis ca mersul cu 1500 rpm nu favorizeaza depunerea calaminei daca pedala nu se calca mai mult de 10 % din cursa facuta de pedala pana la podea.e normal ca daca o calci la minim jumate sa tremure si deci sa favorizeze si depunerea calaminei ,pt ca conditiile astfel create nu permit o ardere ideala a
carburantului.totusi un mers turat dauneaza aproape la fel de mult cau unul subturat.dar daca se merge cum am zis eu uzura motorului ar fi mai mica cu pana la 30 %.
Comment
-
pedala la cap de cursa comanda cresterea turatiei de la 700 la 6500rpm, deci o plaja de 5750rpm. 10% inseamna 570rpm, plus 750 ralanti, iaca vreo 1300rpm. de la 1300 la 1500 e totusi o diferenta notabila in comportamentul motorului. n-am zis ca a merge doar turat e ok, folosirea uzuala a motorului la mai mult de 75% din turatia de putere maxima, iar e daunatoare. deci nu mai mult de 4300rpm. daca te gandesti si la faptul ca e bine sa folosesti motorul acolo unde ai minim 85-90% din cuplu maxim, iaca intervalul 1800-4500rpm ca interval de folosire normalDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by laur @ View Post...........................
cu aceleasi conceptii precum unii useri de aici, i-a zis ca merge subturat.taximetristul i-a zis: 'cat consuma masina ta " raspuns:''8 l.replica 'taximetristului:eu iti consum cu masina ta 6 l"
Stiam eu ca taximetristii sunt masteri in d-ale masinilor.
Am vazut si eu un specimen d-asta (si cati sunt..) si i-am spus ''ce silentios va este dizalu'' la care el ''e benzinar'' .
Schimba fix in 2000 rpm si consumul mediu era de 9,2% unde la mers normal regim de taxi (in AR) se poate scoate si 8-8,5%).
Comment
-
Termenul "Subturat" - este total gresit inteles de foarte multi - in mare parte poti avea motorul subturat la 1200 rpm, 1500, 2500 si chiar 3000rpm.
Subturat inseamna -> cand ai nevoie de putere X la roata si motorul depune un efort imens ca sa o obtina => urci cu a 4 cu 3000 rpm o panta cu pedala la fund, dar saraca nu mai poate si pierde din viteza. In aceste momente se injecteaza foarte mult combustibil, dar atentie ca are un minim si un maxim la amestec care difera in functie de turatie.
In treapta 1 la 3000rpm urc cu masina plina orice panta pe un drum astfaltat, cred ca e in stare sa si patineze.
Nu uitati ca este vb de puterea la roata si aici intervine cutia de viteza. (Reductoarele de pe unele masini sunt un exemplu la cat conteaza cutia in aceasta ecuatie)
Si colac peste pupaza efectul de subturat apare de cate ori se calca acc la blana, in acele momente motorul da tot ce poate la turatia respectiva, exemplu in depasiri...
Ca idee finala trebuie sa simti masina si sa nu o lasi sa tremure. Se poate testa efectul de subturat in felul urmator : calcati un pic acc si daca se simte o acc si nu trepideaza tare inseamna ca e foarte buna turatia pe care o aveai.Last edited by SorinXp; 17 June 2010, 21:09.
Comment
Comment