Turatie Motor 16 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Salut!

    Topicul este egat de turatie. eu schimb un pic directia discutiei. Am 1.6 16V si uneori la pornire urca in ture la 1500rpm apoi scade catre 750 dar are o usoara fluctuatie pana spre 500rpm si isi revine in 1 sec.la 750 rpm. ati mai intalnit asa ceva.face asa uneori cand e pe perioada de racire a motorului adica mergi cu ea...are 4 liniute la apa...o lasi 20 de min...ajunge la 2 liniute si ii dai cheie....are simptoma asta...e un ph2 din august 2011, 2200 km. Ce pareri aveti?
    Acceleratie electronica, deci fara cablu, nu stiu ce s a intamplat cu corpul clapeta daca exista, daca nu exista...nu ma pricep mai mult. Astept pareri!

    Multumesc!

    Comment


    • #47
      corp clapeta este, dar clapeta e controlata de un motor.
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #48
        si tot acea clapeta tine si regleaza ralantiul. nu mai exista MPP

        Comment


        • #49
          Da inteleg ca sunt niste modificari. dar legat de variatia aia de turatie....ce ziceti? la service pe tester nu e nicio eroare, iar reprezentantii de service au zis ca aia dispare in timp, dupa rodaj si sa astept sa treaca de 3000 km. e ceva ce se poate regla sau pur si simplu este ceva legat de soft, electronica...etc.
          Multumesc!

          Comment


          • #50
            Nu vad ce anomalie ar fi ca la pornire ai 1500rot.si dupa aceea scade la 750rot;poate scaderea spre 500rot. sa te fi ingrijorat.
            Ar trebui sa observi daca e vorba de scaderea turatiei efectiv a motorului(lucru mai greu de observat daca spui ca e vorba de 1sec)sau numai pe turometru;se poate sa fie ceva legat de captorul de turatie.Eu as spune sa nu-ti faci prea multe probleme cu acest lucru.
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • #51
              Are si motorul o variatie de turatie...se simte chiar in lumina din interior daca este aprinsa si are si o mica balbaiala motorul. Sper sa nu fie ceva grav.
              Multumesc!

              Comment


              • #52
                amice, cand captorul de turatie da rateuri, cum crezi tu ca ecu injectie nu va comanda aiurea motorul? ala de unde stie turatia daca nu de la acelasi senzor?
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #53
                  Am inteles! Multumesc mult!

                  Comment


                  • #54
                    Ai tot timpul variatiile astea?
                    Cum pornesti de obicei? Pornesti faruri+accesorii si apoi dai cheie sau invers?
                    Last edited by Cobra7; 4 November 2011, 18:44.
                    :P::U::S::H: :T::H::E: :L::I::M::I::T::S: :excl:

                    Comment


                    • #55
                      Aici nu vorbim despre ce inseamna un motor subturat, ci despre cum trebuie sa faca omul rodajul, este o diferenta. Cel care l-a sfatuit sa nu treaca de 2500 rtm, l-a sfatuit gresit. A schimba viteza la 2500, inseamna sa treci in treapta urmatoare la sub 2000 ture, ceea ce este extrem de daunator mai ales pentru o masina in rodaj.
                      Ca sa intelegem ce se intampla, ar trebui sa privim la microscop suprafetele ce vin in contact. La o turatie mica, au loc deformari elastice ale asperitatilor, deci revin la forma initiala dupa ce suprafetele nu mai sunt in contact pe cand la o turatie mai mare aceste deformari sunt plastice, se formeaza o ,,oglinda" perfecta care va asigura longevitatea motorului respectiv. Urmare insa a acelor deformari elastice, cu timpul materialul va ceda, rupandu-se din el aschii mult mai mari iar suprafata va arata la microscop ca un teren proaspat bombardat. In consecinta suprafata de contact fiind mult mai mica, duce la aparitia unor puncte incandescente, materialul isi va pierde proprietatile urmand noi desprinderi de material si astfel masina noastra pe care am bibilit-o ca nu cumva sa se strice, va ajunge sa consume ulei, etc. De ce o turatie foarte mare nu este nici ea indicata ? Tocmai am explicat, duce la supraincalzirea suprafetelor in contact, deci la pierderea proprietatilor materialului si odata pierdute, la o uzura rapida.
                      Asadar exista un interval de turatie optim si evident o limita maxima de sarcina.
                      Concluzia:
                      - masina va fi folosita in plaja de turatie 2000-3000 cu schimbarea treptelor la 3000
                      sa zicem, astfel incat sa nu cadem sub 2000 in urmatoarea treapta urmand ca apoi sa acceleram pana ajungem macar la 2500.
                      - nu este nici o problema daca ocazional atingem 3500, intr-o depasire de exemplu.
                      - in primele sute de km se va merge cu sarcina cat mai mica adica putine persoane in
                      masina, se vor evita pantele lungi, demarajele in forta etc.
                      - se va evita regimul constant cum ar fi deplasarea la 110 km/h pe autostrada, este mult mai indicat un drum national usor cu diferite regimuri de viteza.
                      - se vor evita drumurile foarte scurte in care motorul nu are timp sa ajunga la temperatura de echilibru. Un drum sa zicem la tara de cativa zeci de km este ideal.
                      - progresiv se poate duce motorul la o turatie mai mare fara a trece de 3500 timp indelungat. Este de preferat o turatie mai mare cu o sarcina mai mica decat invers.
                      - de preferat a se face rodajul primavara sau toamna.

                      Comment


                      • #56
                        Intrebare: in ce an a fost publicata cartea ? Limbajul este putin ''nerodat''

                        Deci nu este bine sa ne cumparam masina iarna sau vara. Ghinion: toate masinile mele au fost fabricate si rodate fie iarna fie in iunie-iulie. Culmea, toate au facut multi km fara uzuri.

                        Metoda folosita mereu: primii km, motor cald, turat in sarcina mica in treptele inferioare, repetat la intervale scurte, 30-40 km. S-a evitat un singur lucru: pedala in podea indiferent de treapta de viteza, plus scaderea turatiei in sarcina sub 2000 rpm. Pe frana de motor nu are nimic daca ajunge pana aproape de 1000 rpm.
                        sigpic

                        Comment


                        • #57
                          Asperitatile limbajului sper sa nu-ti fi provocat leziuni profunde. Sti cum este seara, trebuie sa culci copilul, apoi , in fine, ai multe de facut !
                          Cartea, desi intr-adevar este mai veche, nu inseamna ca nu ar mai fi de actualitate, sfaturile raman valabile chiar daca in zilele noastre motoarele vin cu un (mini)rodaj, otelul este de mai buna calitate, uleiul la fel, etc.
                          Nu am zis ca este o drama sa-ti cumperi masina iarna sau cand avem 40 C la umbra.
                          Evident ca in oras nu ai cum sa nu eviti 1000rtm in frana de motor.
                          Mai am una: ajuns la destinatie, motorul va fi lasat sa mai functioneze la relanti 1-2 min. mai ales daca pe ultimii km a functionat in sarcina mai mare. Este valabil in special la motoarele turbo si ramane valabil si dupa rodaj.
                          Cat despre Loganul meu, pot spune ca am fost atent doar in primii 800km dupa care progresiv i-am dat talpa. Asadar nu am respectat intocmai ce scria in cartea aceea prafuita dar, la cei aproape 50000 km, motorul functioneaza foarte bine, nu consuma ulei, totul pare in regula desi este destul de solicitat. Insa probabil la asa de putini km, este irelevant.

                          Comment


                          • #58
                            cred ca ne agitam degeaba cu rodaje iarna vara turatii si temperaturi. cunosc nenumarate cazuri de masini chiar Logan 16v de firma bineinteles care au iesit in 6500 ture pe poarta dealer ului si au mancat forja pe paine dimineata pranz si seara pana scuipau sange pe toba. masinile alea au bine mersi 150 200 mii km nu mananca gram de ulei si torc ca un pisoias.

                            Comment


                            • #59
                              Loganul meu a fost masin de showroom la Dacia Service Deva. Drept este ca a fost condus de o tanti, frumos si incet 90% din timp, insa in rest a luat talpa, indubitabil chiar de cum a fost descarcat de pe trailer
                              Nu de alta, dar si la mine avea acelasi tratament imediat ce iese pe poarta dealerului si motorul avea minim 15-20 minute de functionare.
                              sigpic

                              Comment


                              • #60
                                Eu zic sa le conducem sanatosi. Pentru initiatorul acestei discutii este tardiv, pentru cine isi cumpara acum masina nu strica sa respecte ce am scris mai ales ca nu este chiar asa de greu.
                                Acum cateva seri am fost in vizita la cineva posesor de Octavia II 1,9TDI 105CP din 2007si cu 85000 km rulati. Prima data a inceput sa-i troncane suspensia fata, a schimbat ceva pe acolo, nu mai stiu ce pentru ca asta imi spunea acum mai bine de un an. Apoi a schimbat un traductor la motor, in vara aceasta a pierdut freonul si de atunci il tot pierde, nu au gasit pe unde dispare (bordul nu i l-au demontat inca) iar acum imi spunea ca-i curge un amortizor fata.
                                Omul este fost posesor de Solenta si dezamagit de ce i-a oferit acea masina, nu a vrut sa mai auda de marca Dacia. Dar se pare ca nici Skoda nu este indestructibila.

                                Revenind, apropo de ce am scris mai devreme, pe la inceputul lui Octombrie am fost pe Transalpina, urcand pe la Ranca. Dupa ce aproape ajunsesem sus, depasind multe masini asa cum ii sade bine unui loganist frustrat, brusc m-am gandit ca ar fi cazul sa mai admiram si peisajul asa ca i-am dat jos pe ocupanti, printre care si pe vecinul meu, om cu greutate (115-120kg) si, am oprit motorul. Afara nu erau mai mult de 8 C.
                                Dupa sedinta foto, ventilatorul inca mergea, semn ca motorul meu inca era in calduri. Mi-am zis ceva in gand si am pornit mai departe.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google