Nu ti s-a intamplat nici-o data in timp ce merge gmv-ul sa opresti motorul si el sa mearga in continuare? de ce? pentru ca apa a ajuns la temperatura unde a pornit gmv-ul si nu se opreste pana nu raceste apa, iar cum zici tu cand auzim ca a pornit gmv-ul sa mai lasam motorul mergand sa asteptam pana se opreste pai eu chiar nu-i vad rostul la treaba asta cand la mine de multe ori a pornit si dupa ce am oprit motorul si este normal scrie si in carte chestia asta
Cam Fierbinte
Collapse
X
-
Originally posted by jelly View PostNu ti s-a intamplat nici-o data in timp ce merge gmv-ul sa opresti motorul si el sa mearga in continuare? de ce? pentru ca apa a ajuns la temperatura unde a pornit gmv-ul si nu se opreste pana nu raceste apa, iar cum zici tu cand auzim ca a pornit gmv-ul sa mai lasam motorul mergand sa asteptam pana se opreste pai eu chiar nu-i vad rostul la treaba asta cand la mine de multe ori a pornit si dupa ce am oprit motorul si este normal scrie si in carte chestia asta
Dar totusi sa mearga 15 min mi se pare cam mult, pana in 5 min sa zic ca e normal.
Comment
-
[QUOTE=SorinXp;672398]La mine daca ventilatorul merge pe treapta 1 si opresc motorul tace si ventilatorul. Eu am 1.6 16v ca poate depinde de motor.
Dar recomand sa mai lasati motorul la relanti 1 min sa zic, daca ati mers pe autostrada sau ati condus mai sportiv, ca sa se raceasca de ex pistoanele... altfel il opriti si dupa un timp auziti ca a pornit GMV.
Daca merge ventilatorul e bine sa lasati motorul pornit pana tace, ca sa scoata caldura din motor.(aveti grija cu ac-ul pornit ca atunci merge si gmv)
doamne ce baliverne
Comment
-
Pt ca dupa forje in blocu motor ai temperatura maaare, oprind motoru instant dupa o forja serioasa, apa/antigelu saracu sta acolo fara sa mai circule , daca motorul e pornit, se face racirea/circuitul de racire, mai porneste ventilatoru de una-doua ori si reuseste astfel sa aduca motorul la parametrii de temperatura normali.
Am patit cu masina lu frate-meu (1.4, in trecut) dupa forje inumane am bagat-o in curte si oprit motorul, a mers ventilatoru ca prostu vreo 5-10 minute (!!) de fapt el nu racea decat apa din radiator, senzoru ii comanda sa mearga pt ca in blocul motor apa era mega fierbinte...
Daca totul e dus la extrem, exista riscul sa puste garnitura de chiuloasa.
In concluzie mai bine motorul pornit dupa o forja, decat sa mearga ventilatoru fara sa faca racirea in motor.
Mai patesc cand ajung de la lucru acasa, opresc motorul si ventilatorul merge, daca nu ii dau cheie, merge 1-2 minute, daca ii mai dau o cheie, tinut pornit motorul 10-15 secunde, se opreste repede ventilatorul definitiv
PS: explicatie cam din topor, dar e adevarata.Last edited by Octavian; 30 July 2010, 19:17.
Comment
-
este cam anormal sa functioneze ventilatorul mai mult de 5 min sau trebuie ca motorul sa fie extrem de incins! , ceea ce este cam anormal! mie nu mi-a pornit ventilatorul desi am venit de la mare pe autostrada, in schimb a pornit dupa mers prin canicula in bucuresti (dar nu mai mult de 2 min) .Dacia Logan Laureat, 1.6 16V 105cp, Bleu Electrique
Comment
-
la mine in aproape 4 ani nu a mers niciodata ventilatorul dupa ce am scos cheia din contact.chiar si cand era pe treapta a doua gmv, daca scoteam cheia se facea liniste.nu mai mergea gmv ,se oprea incet si pace.Welcome to the Club, We Have Jackets !
Comment
-
Am facut revizia vineri la 16 v si m-am uitat pe tester.
La 81*C afiseaza in bord 4 liniute la indicator temp. lichid racire.
La 95*C porneste electroventilatorul, si functioneza pana sonda inchide circuitul datorita scaderii temp.
Cand apar 2 liniute in bord , nu mai stiu exact valoarea,dar era trecut de 50*C.
Probleme cu racirea au avut mai des motoarele 8 v,cel mai mult au picat sondele apoi termostatele,din ce mi-a relatat ing. din service.
Comment
-
Nu exista un anumit timp in care e normal sa mearga gmv , ventilatorul merge atat timp cat e nevoie pentru a reduce temperatura motorului , 1, 5, 10 minute , oricat e necesar , e bine sa nu se opreasca motorul in timpul functionarii gmv , e bine sa se astepte oprirea lui pentru ca degeaba merge ventilatorul daca motorul este oprit, nu merge pompa de apa si automat nu se face racirea , e simplu, nu inteleg de ce unii isi dau cu parerea spunand ca astea sunt baliverne ...Last edited by 827sam; 4 October 2010, 11:38.Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
[QUOTE=sabyusleo;726199]
La 81*C afiseaza in bord 4 liniute la indicator temp. lichid racire.
La 95*C porneste electroventilatorul, si functioneza pana sonda inchide circuitul datorita scaderii temp.
Cand apar 2 liniute in bord , nu mai stiu exact valoarea, dar era trecut de 50*C.
QUOTE]
Merci - e interesanta informatia asta.
Ventilatorul e comandat de calculator sau de o termocupla montata in radiator? (intreb asta fiindca daca e comandata de o termocupla, porneste la o anumita temperatura a apei din radiator - nu a apei din motor)
Cred ca ceasuri temperatura apa si ulei si presiune ulei sunt destul de utile. Are cineva montat asa ceva? De unde le-ati luat? La ce pret?
Comment
Comment