Logan Ph1 Dci85 Vs Ph2 1.4 Mpi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    mai bn prefer un 1.4 sh dacat un 1.2 16V pt naveta ...

    Comment


    • #17
      Iti urez succes...
      Forum neinteresant. Delogat definitiv.

      Comment


      • #18
        Cred ca trebuie stabilit prima data ce buget ai pentru achizitie.

        Dupa aia vazut ce inseamna 100 km/zi:
        - urban, in afara localitatilor, mixt x%/Y% ???
        - stil de mers? (lent, alert, forja) ???

        La ce buget te gandesti pentru intretinere?

        100 km/zi inseamna cam 2000 - 2500 km/luna --- cam la 4 luni schimbul de ulei si filtre (anual cam 25.000 - 30.000 km)

        Cand faci multi km, primul gand este DIESEL. Insa diesel SH e cam riscant, iar intretinerea considerabil mai scumpa. (nu trebuie neglijat ca motorina e aproape la acelasi pret cu benzina)

        Ar fi de preferat in acest caz 1.4 mpi in stare cat mai buna - si o instalatie GPL secventiala (euro4) - ar asigura economia de combustibil.

        Daca vorbesti de dci 85 ps, cu siguranta inseamna bani mai multi si asta inseamna ca ai putea opta pentru 1.6 mpi sau chiar 1.6 16v (in stare cat mai buna) - de asemenea cu posibilitatea montarii GPL (1.2 16v ramane totusi o alternativa - doar daca o iei noua --- sa stii ca o masina noua se simte si scutesti multi bani care trebuie dati in service, cand iei un sh <anvelope, consumabile, etc>)

        Decizia iti apartine

        Comment


        • #19
          Daca vei face naveta cu ea si vrei sa ai consum mic si sa simti ca ai "putere" ia dci de 85 sh. Dci-urile de 85 nu au probleme ca si dci de 65-70.. . Cum esti obisnuit cu 16v, daca iei 1.4 benzina, vei avea putere mai mica si daca il mai si incarci, trebuie sa tragi de el, sa-l turezi ceea ce inseamna consum mai mare. Dci-ul n-are treaba, il fugaresti si ai consum micut + ca nu simte asa rau greutatea in plus, e foarte placut la condus.

          Daca nu, 1.4 GPL, cu asta iesi mai ieftin ca dci de 85 si ii dai si ture fara stres de consum.
          4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

          Comment


          • #20
            E buna observatia lui aleXpeed

            Numai ca la dci va trebui sa ai un stil de mers "diesel" (schimbat vitezele la 2700 - 3000 rpm --- doar la depasiri sau demaraje mai puternice schimbi la 3500)

            Comment


            • #21
              Eu am diesel de 85 CP . Daca stau sa ma gandesc chiar acum as fi preferat benzina. Am investit 2000 Euro in plus pentru ca teoretic as economisi mai mult dupa 50.000 KM.
              A fost un pariu gresit mai ales ca a trebuit sa ma imprumut pentru masina.
              Dupa 3 ani am abia 31.000 km deci inca sunt pe minus .
              Dar da e adevarat consumul e super-decent 4.3 l/100km (in conditiile in care nu prea merg in oras iar in afara cu max 130km/h) si bineinteles cuplul la turatii mici e foarte placut.
              Pe de alta parte tocmai la stilul meu de mers nu prea merita sa iau diesel .. 10.000 km se fac fara costuri imense si cu un motor pe benzina iar fiabilitatea (ma refer teoretic la componentele care ar putea ceda) e mai buna la benzina aspirat (nu exista turbina pentru inceput) .. m-am saturat sa conduc masina ca pe naveta spatiala cum fac unii pe aici si de fiecare data cand merg cu masina ma intreb daca pare ca nu trage sau daca injectoarele sunt ok .

              Comment


              • #22
                Mihai, dci-ul de 85PS e una din cele mai bune motorizari ale Loganului, impreuna cu 1.6 16v.

                La dci 85PS sunt alte rapoarte si la 130 km/h ai numai 3000 rpm. La benzinare la 3000 rpm abia ai 105 km/h iar la 130 km/h ai 3700 rpm.

                Mai intai mergi cu un 1.4 mpi... si dupa aia mai discutam. Sa vezi cum te chinui sa faci o depasire schimband la 3000 - 3500 rpm (nu sa stai cu acceleratia la podea, ca asa trage orice masina) Asta e motivul pentru care eu mi-am luat 1.6 16v

                La 85 PS nu cad injectoarele asa ca la celalalt dci. Baga motorina de la Petrom/Rompetrol si baga 250 ml ulei 2T la un plin de motorina si n-ai treaba. Schimba la 2700 - 3000 rpm si n-ai treaba nici cu turbina. Motorul asta impinge foarte bine si rapoartele cutiei sunt bine alese. Mergi cu 130 - 140 km/h fara nici o grija in ceea ce priveste motorul. Pana la 120 km/h consumul e super bun. Ai si avantaje si dezavantaje, insa masina se conduce foarte comod - cuplul 200 Nm se simte si te ajuta in toate situatiile --- nu poti compara cu un benzinar si cu atat mai putin cu 1.4 mpi La benzinar, partea de consum se "rezolva" cu o instalatie GPL

                Comment


                • #23
                  am deja 16.16 V si stiu ce poate!!! in privinta dci sh ce probleme ar putea avea si cum sa imi dau seama??? sa ii fac un test inaite???
                  De obicei conduc lejer max 120! dar uneori o calc la 160 si depasiri mai ''sportive''....

                  ps. dak sunt nevoit sa fac o depasire mai puternica as vrea sa ma ajute si motoru(acel dci 85 mi se pare ok)
                  Last edited by LOGAN RALLY; 25 February 2011, 16:48. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • #24
                    hmm .. ce sa zic diesel SH nu mi-as lua .. nu am curaj

                    Cat despre 1.6 16v mie personal mi-a placut (am facut test drive cu el inainte sa imi iau masina) doar ca trenul de rulare de Logan e conceput pentru orice numai pentru mers sportiv .. nu zic ca nu tine dar nu pentru asta a fost facut asa ca un motor mai mic e ok pentru mine.
                    Avantajul dCI este la reprize .. la demaraj 0-100km/h este cu putin mai lent si decat 1.4 MPI. Pentru condus echilibrat eu zic ca merge pentru condus mai agresiv parerea mea din nou e ca masina nu e conceputa asa (sunt limuzine Rolls Royce care ating 200 km/h dar nu sunt facute sa le alergi pe serpentine .. asta nu inseamna ca nu poti ).
                    LE : @Ion am citit 10.000 de sfaturi legate de tractorase mai am putin si imi dau doctoratul in diesel de asta sunt ingrijorat si da bag doar motorina Top Euro Diesel sau Top Nordic de la Petrom .
                    Ai mei au avut o Dacie 1300 care cred ca avea 400.000 km si parea ca mai poate sa faca 100.000 dar .. tot timpul mai schimbam cate ceva la ea... si totusi parca nu imi era frica sa merg cum am chef cu ea cum am cu tractoru asta .
                    Last edited by MihaiCL1981; 25 February 2011, 20:53.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by ion_R5 View Post
                      Mihai, dci-ul de 85PS e una din cele mai bune motorizari ale Loganului, impreuna cu 1.6 16v.

                      La dci 85PS sunt alte rapoarte si la 130 km/h ai numai 3000 rpm. La benzinare la 3000 rpm abia ai 105 km/h iar la 130 km/h ai 3700 rpm.

                      Mai intai mergi cu un 1.4 mpi... si dupa aia mai discutam. Sa vezi cum te chinui sa faci o depasire schimband la 3000 - 3500 rpm (nu sa stai cu acceleratia la podea, ca asa trage orice masina) Asta e motivul pentru care eu mi-am luat 1.6 16v

                      La 85 PS nu cad injectoarele asa ca la celalalt dci. Baga motorina de la Petrom/Rompetrol si baga 250 ml ulei 2T la un plin de motorina si n-ai treaba. Schimba la 2700 - 3000 rpm si n-ai treaba nici cu turbina. Motorul asta impinge foarte bine si rapoartele cutiei sunt bine alese. Mergi cu 130 - 140 km/h fara nici o grija in ceea ce priveste motorul. Pana la 120 km/h consumul e super bun. Ai si avantaje si dezavantaje, insa masina se conduce foarte comod - cuplul 200 Nm se simte si te ajuta in toate situatiile --- nu poti compara cu un benzinar si cu atat mai putin cu 1.4 mpi La benzinar, partea de consum se "rezolva" cu o instalatie GPL
                      Faza la benzinar este nu neaparat faptul ca abia depasesti la 3000-3500 rpm., e si normal de altfel insa unui benzinar trebuie sa-i dai ture ca sa traga cum trebuie. Iar la drum lung, fiind cu cateva persoane mai in varsta asa, daca dai sa zicem la 90 a 3-a sa depasesti, cand ocupantii aud zgomotul acela al motorului turat incep sa faca ca toate alea ("strici motorul", "aoleeu..." chestii de genu'), de-asta nu prea suportam sa bag familionu' in 1.4-u meu ca eu nu pot merge in maxim 3000 ca "prostimea" invatata cu 1300. La dci de 85, tata schimba la 3000 in rutina (taxi) si n-are motorul nicio problema, baga de peste tot motorina dar mereu cea mai scumpa si nu merge pe rosu, consumabile la timp, in rest drum bun. La 85.000 km. curatase EGR-ul si nu avea depuneri cine stie ce cum vedeam la altii.


                      Originally posted by LOGAN RALLY View Post
                      am deja 16.16 V si stiu ce poate!!! in privinta dci sh ce probleme ar putea avea si cum sa imi dau seama??? sa ii fac un test inaite???
                      De obicei conduc lejer max 120! dar uneori o calc la 160 si depasiri mai ''sportive''....

                      ps. dak sunt nevoit sa fac o depasire mai puternica as vrea sa ma ajute si motoru(acel dci 85 mi se pare ok)
                      E foarte bun dci-ul la drum lung si mai ales pe reprize scurte de depasit.

                      Originally posted by MihaiCL1981 View Post
                      hmm .. ce sa zic diesel SH nu mi-as lua .. nu am curaj

                      Avantajul dCI este la reprize .. la demaraj 0-100km/h este cu putin mai lent si decat 1.4 MPI. Pentru condus echilibrat eu zic ca merge pentru condus mai agresiv parerea mea din nou e ca masina nu e conceputa asa (sunt limuzine Rolls Royce care ating 200 km/h dar nu sunt facute sa le alergi pe serpentine .. asta nu inseamna ca nu poti ).
                      Clar este mai lent dci-ul, doar pe reprize este bun si... viteza maxima culmea, fata de un 1.4 la fel de "full" in dotari. In rest, daca stii sa mergi cu 1.4 vei vedea ca este mai lent dci.
                      4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                      Comment


                      • #26
                        @ aleXpeed
                        De acord cu ce ai scris - eu ma refeream la o exploatare economica - la care benzinarul consuma cam 2 l/100km peste diesel. Asa eu care am 1.6 16v am mers in taxiuri care demarau super bine si cand i-am intrebat, mi-au zis ca e 1.4 mpi. Numai ca soferache era cu pedala aproape la tabla. Asta penalizeaza la consum - si o sa fie diferenta destul de mare intre diesel si benzinar, daca calci benzinarul pe coada.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Anulare DPF
                        Politica de Securitate Google