Salut, deschid acest subiect deoarece cred ca mai sint si altii ca mine interesati de ce probleme voi pune aici, daca moderatorii considera altfel rog sa-l mute sau sa-l stearga de tot.
De 2 saptamini am un Logan 1.6 16v nou, de care sint foarte multumit, dar despre asta poate cu alta ocazie. Ceea ce am costatat si m-a nedumerit putin e ca directia asistata este electrica ( ca pe diesel sau Duster ). Credeam si eu ca omul ca li s-a facut mila de noi celor de la uzina pitesteana si au pus si ei un echipament mai aproape de tehnica zilelor noastre, o servodirectie electrica variabila ( cine a desfacut una si a vazut ce electronica complicata e in ea, 2 MCU etc. stie despre ce vorbesc ), electronica dinauntru de cind am vazut-o prima data mi-am dat seama ca asta e rolul complexitatii ei, sa fie cu variatia fortei functie de viteza si unghiul de bracaj, dar... surpriza ! Cupla de semnal are tot cele trei fire ca la diesel, adica diag K, +APC si legatura alternator ! Deci GEP tot cu forta fixa ( maxima ) fara legatura cu conditiile de exploatare a masinii !
Bun zic, au lasat-o asa fixa, nu s-au indurat de noi clientii. Dar a doua ( mare ) surpriza care am avut-o, uitindu-ma pe ultimul Di....s 4.2 pe care l-am instalat cu ocazia plictiselii asteia de Pasti, care contine si Duster-ul, ce constat ? Duster-ul are conectat in cupla de semnal al GEP firul de informatie VITEZA autovehicul ! Si explicatiile de rigoare, forta maxima la viteza < 10 km/h, forta care scade pina la 100 km/h cind devine minima si asa ramine pina la viteza maxima ( asa cum e normal la masinile moderne ). Totusi informatie de unghi de bracaj nu i-au dat lui GEP, poate pentru niste bani in plus la un model superior sau la Logan 2.
Deci in concluzie, parerea mea, cu un fir de info viteza ( din ABS parca e la Duster ) si o reprogramare a calculatorului GEP putem avea si noi astia mai amariti servodirectie asistata variabil.
Scuze daca v-am plictisit ca am scris atit, astept parerile voastre daca va intereseaza subiectul.
De 2 saptamini am un Logan 1.6 16v nou, de care sint foarte multumit, dar despre asta poate cu alta ocazie. Ceea ce am costatat si m-a nedumerit putin e ca directia asistata este electrica ( ca pe diesel sau Duster ). Credeam si eu ca omul ca li s-a facut mila de noi celor de la uzina pitesteana si au pus si ei un echipament mai aproape de tehnica zilelor noastre, o servodirectie electrica variabila ( cine a desfacut una si a vazut ce electronica complicata e in ea, 2 MCU etc. stie despre ce vorbesc ), electronica dinauntru de cind am vazut-o prima data mi-am dat seama ca asta e rolul complexitatii ei, sa fie cu variatia fortei functie de viteza si unghiul de bracaj, dar... surpriza ! Cupla de semnal are tot cele trei fire ca la diesel, adica diag K, +APC si legatura alternator ! Deci GEP tot cu forta fixa ( maxima ) fara legatura cu conditiile de exploatare a masinii !
Bun zic, au lasat-o asa fixa, nu s-au indurat de noi clientii. Dar a doua ( mare ) surpriza care am avut-o, uitindu-ma pe ultimul Di....s 4.2 pe care l-am instalat cu ocazia plictiselii asteia de Pasti, care contine si Duster-ul, ce constat ? Duster-ul are conectat in cupla de semnal al GEP firul de informatie VITEZA autovehicul ! Si explicatiile de rigoare, forta maxima la viteza < 10 km/h, forta care scade pina la 100 km/h cind devine minima si asa ramine pina la viteza maxima ( asa cum e normal la masinile moderne ). Totusi informatie de unghi de bracaj nu i-au dat lui GEP, poate pentru niste bani in plus la un model superior sau la Logan 2.
Deci in concluzie, parerea mea, cu un fir de info viteza ( din ABS parca e la Duster ) si o reprogramare a calculatorului GEP putem avea si noi astia mai amariti servodirectie asistata variabil.
Scuze daca v-am plictisit ca am scris atit, astept parerile voastre daca va intereseaza subiectul.
Comment