If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Curea De Accesorii Rupta In Mers Cu Fulie De La Arborele Cotit Incinsa
M-am uitat, dar nu pot sa-mi dau seama; capacul ala negru e spre alternator si nu se vede absolut deloc;in service asa am aflat, la dci si k4m au fulie unisens. Sper sa aflu cat mai tarziu
La k4m ar fi trebuit sa fie fulie unisens...ar fi trebuit.
Trebuie sa te uiti pe partea din spre roata fix sub pompa de servo.
Sper sa nu aflii niciodata...dar mai bine te uiti sa vezi ce e acolo.
Fulia de la motor se manifesta printr un scartait dubios la pornire cand e mai frig afara si tace cand se incalzeste.
Pe masura ce se agraveaza...zgomotul persista si la cald. Fulia se poate verifica foarte simplu de oricine.
Sus pe cric, roata jos, carenajele si protectiile de plastic jos...si voila fulia. Tragi de ea usor stanga dreapta. trebuie sa fie tzapana si usor elastica. Daca are joc...e pe moarte.
Problema e simpla. Inainte de oprirea motorului alternatorul se invarte. oprim motorul, acesta se opreste dar alternatorul datorita inertiei mai vrea sa se invarta putin.
Daca avea fulie frei se invartea in gol fara ca fulia sa traga de curea si bruscheze fulia vilbrochen.
Uite ce zice si Dialogys ul.
Mai exista un model de fulie cu dumper de cauciuc ( miez de cauciuc ). Nici macar din aia nu au pus
Masina tatalui meu 1.6 16v PH1 are fulie alternator FREI...a mea nu are
De 3 ori ura pentru Dacia
Deci sa intelegem ca doar facelifturile au fulia asta cu probleme? Cei 2 carora li s-a rupt fulia amandoi au facelift.
A mai raportat un user problema la un ph1 - aprilie 2008, dar nu se rupsese (inca) nimic, ci era doar defecta. Posibil ca diferentele sa fie inca de la ultimile loturi de ph1.
Zici ca pentru a iti da seama ce tip de fulie ai pe masina e nevoie de dat roata jos, sau se poate observa doar ridicand capota?
Mi se pare destul de grava problema prin faptul ca te poate lasa pe undeva....
tot respectul meu alex pentru ca ai cercetat problema
Citind pe aici am inceput sa ma ingrijorez si eu , de ceva vreme la pornirea motorului se aude un geamat oarecum regulat care dispare dupa ce se incalzeste.Dimineata tre sa verific neaparat ce fel de fulie am
La mine se auzea un scartait foarte ciudat...nu mi as fi dat seama in veci daca nu tragea mecanicul de fulie...vorbim de fulia vilbrochen cu miez de cauciuc la mijloc.
L mine problema a fost urmatoarea. Pe masina trebuia sa am din fabrica fulie de alternator cu un miez de cauciuc care sa absoarba din socurile generate de inertia alternatorului care se invarte cu turatii mai mari decat motorul.
De exemplu la oprirea motorului, dupa ce motorul se opreste, alternatorul prin inertia lui mai are tendinta sa se invarta 2 secunde.
Problema este ca fulia vilbrochen e oprita, cureaua e oprita si fulia de la alternator mai da un soc in ele.
Fulia cu frei a alternatorului I'll lasa sa se invarta in gol dupa oprire. Tot sistemul de accesorii sta pe loc, inclusiv fulia alternatorului dar axul acestuia se invarte in gol.
Din nou cea mai buna comparatie este fenomenul ce are loc cand mergi pe bicicleta si te opresti din pedalat.
Chiar nu am vazut mare lucru si nici nu am chef acum, dar totusi sunt nelinistit in privinta asta, adica nu stiu exact ce fulie are masina mea 1,6 16v e5 fabricatie dec 2010. Alaltaieri i-am dat cu a 3-a 7000 de ture iar cu a 4-a am ajuns pe la 170 dar nu mai aveam liber in fata, speram ca daca ar fi ceva sa se rupa atunci dar nu s-a intamplat nimic
Asta cu servo electrica nu-i o hiba remediata, ci o mare belea !
Macar daca o puneau in configuratie Duster, asta presupunea ESP, sa faca servodirectie variabila.
Asa stiai de ce te costa 1800 lei s-o schimbi fara motiv evident, decit un electronist isi da seama ce prost sint facute, eu am reusit si am reparat vreo 6 si alte doua au ramas abandonate nereparabile.
Mai sigura aia mecanica, asta electrica n-ai nici un avantaj, decit nasoale cu ele.
Sa inteleg ca fulia de la motor e fara acel cauciuc, ar fi bine. E prestige din dec 2010 primele modele euro5, fapt pt care am si cumparat-o fiind scutit de taxa de pouare sau cum o fi chemat-o
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment