If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Apropo de cauciucuri, stie cineva daca bagam azot in gume scade consumul sau e doar un alt mit urban
Din cate stiu singurul avantaj major al azotului in gume ar fi ca mentine temperatura constanta vara.
eu am fost bucuresti - constanta mers cu aprox 120-130 continu fara ac ( ora 4 dim) si am avut consum 7.1, cum este? fata de ce citesc la unii parca e cam mult. masina avea la bord 2800 km cand am plecat din buc.
PS: azi la o sapt de cand am venit de la constanta s-a aprins martorul anti-poluare continu imediat am oprit matorul si l-am repornit. martorul de atunci nu s-a mai aprins. sa fie o legatura intre consum si scurta eroare a martorului? sau de ce s-a aprins ?
eu am fost bucuresti - constanta mers cu aprox 120-130 continu fara ac ( ora 4 dim) si am avut consum 7.1, cum este? fata de ce citesc la unii parca e cam mult. masina avea la bord 2800 km cand am plecat din buc.
PS: azi la o sapt de cand am venit de la constanta s-a aprins martorul anti-poluare continu imediat am oprit matorul si l-am repornit. martorul de atunci nu s-a mai aprins. sa fie o legatura intre consum si scurta eroare a martorului? sau de ce s-a aprins ?
- consumul de 7,1 e mixt s-au l-ai resetat la plecare?
E ciudat cu martorul antipoluare - f rar la benzinare intr-adevar - SCHIMBA BENZINARIA - cred ca a fost apa in benzina.
Apropo de cauciucuri, stie cineva daca bagam azot in gume scade consumul sau e doar un alt mit urban
Din cate stiu singurul avantaj major al azotului in gume ar fi ca mentine temperatura constanta vara.
Azotul e un GAZ foarte rece,care mentine o temperatura optima a anvelopei pe timpul verii,cand temperatura la nivelul solului poate sa ajunga si la 65-70 de grade celsius.
Dar nu are nici o treaba cu consumul de carburant.
Azotul este bun in anvelope deoarece nu se dilata la caldura si nu se comprima la frig asfel evitanduse variatiile de presiune, moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei si asta duce la o constanta a presiuni.Cam asta se spune despre azot sau o mai fii si alte chestii.
Parerea mea ca azotul in pneuri este o alta frectie la roata.
Aerul contine 78% azot. Azotul pur este mai putin sensibil la variatiile de presiune si temperatura care au loc la nivelul pneului, in plaja respectiva de valori. In nici un caz nu se comporta exact cum se descrie mai sus. Variatia de presiune vara-iarna cu azot a fost idem cu cea a gumelor umflate cu azot 78%, adica aer.
Calarasi-Mamaia,2 persoane+bibica,fara aer pornit,treapta a 4-a(75-80 km/ora)treapta a 5-a pe autostrada(95 si in putine reprize 100)rulota mma 1000kg=consum 9,4%
eu am fost bucuresti - constanta mers cu aprox 120-130 continu fara ac ( ora 4 dim) si am avut consum 7.1, cum este? fata de ce citesc la unii parca e cam mult. masina avea la bord 2800 km cand am plecat din buc.
fainis cristian - CB l-am resetat la plecare, si in masina eram 4 persoane cu bagajele aferente. Pe acelasi drum cu doar 4 pers fara bagaje , mers cu maxim 110 am avut 6.8 care tot putin cam mult mi-se pare.
lasati mai bancurile alea cu azotul; chiar si pneurile umflate cu azot se dezumfla si-si modifica presiunea. "poanta zilei" e aia cu "azotul e un gaz foarte rece". vezi sa nu racesti, colega, pt ca respiri 80% azot.
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Hapciu!!!))Azotul poate fi folosit pentru umplerea camerelor roților avioanelor și autovehiculelor datorită inerției sale și lipsei de umiditate sau calități oxidative, spre deosebire de aer (deși nu este necesar pentru automobilele obișnuite ) WIKIPEDIA
Bineinteles,sunt si unii pe forum ce isi inchipuie ca in loc de logan si-au luat avion de 10 000 de euro si sunt nemultumiti ca de ce loganul nu are climatronic,scaune incalzite,etc...acelore le recomand sa isi bage azot in roti
Last edited by amitaf; 11 August 2010, 01:32.
Reason: Automerged Doublepost
na, iaca ce-am zis eu acu 2 ani, neavavand oxigen, nu ataca interiorul anvelopei/jantei si nevand vapori de apa nu are variatii mari de presiune, dar cum nimeni nu-si baga azot in incaperi cu azot, sa nu fie defel oxigen si apa in aerul din roata, umflarea anvelopelor cu azot e un fel de placebo, dar mai subtil, asa...
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment