Originally posted by alessandro
View Post
Consumul mediu 1.6 16v 105CP
Collapse
X
-
-
deci ECU modifica adapteaza in permanenta AFR ul pentru a l aduce mereu la valoarea programata de producator. sa presupunem 13:1
adica masa de aer impartita la masa de benzia. 14.7 reprezinta fix masa de aer necesara pentru a arde complet 1 litru de benzina si sa nu mai ramana nimic nici din aer nici din benzina ( ca sa ma exprim plastic )
ECU incearca in permanenta sa ofere motorului un amestec usor bogat . adica motorul inhaleaza 13 litri de are si ECU ii da 1 litru de benzina. mai putin aer mai multa benzina dar intr un raport fix pe care il incearca sa il mentina dupa cum a fost programat. asa functioneaza bine motoarele asa consuma si polueaza putin.
13/1 = 13 corect
daca tie iti intra 12 litri ECU va da mai putina benzina astfel incat sa se respecte proportia de 13 ori mai mult aer dacat benzina :
12 / 13 = 0.923 litri benzina la 12 litri cat a inhalat motorul tau
12 / 0.923 = 13 proportia necesara unei functionari corecte insa mai putin aer si mai putina benzina = putere scazuta
sonda lambda are un rol decisiv in stabilirea AFR ului
valorile citite de sonda lambda sunt raportul dintre AFR utilizat si AFR stoichiometric :
AFR utilizat 13 / AFR stochiometric 14.7 = 0.88 valoare lambda
valoarea 1 citita de lambda reprezinta un amestec neutru (perfect) nici sarac nici bogat.
tot ce este sub valoarea 1 lambda este amestec bogat
tot ce este peste valoarea 1 lambda este amestec sarac
valorile citite de lambda in jurul valorii 1 reprezinta cantitatea de oxigen depistata si prezenta pe exacuare dupa producerea arderii
Comment
-
nunai amestecul modificat. ci cantitatea de benzina si aer modificata
da corect pierdere de putere.
incearca sa invelesti filtrul de aer intr o carpa. vezi daca mai fuge la fel si vezi ce consum ai.
carpa sa nu fie prea restrictiva ca o zapacesti. doar sa intre o idee mai putin aer decat prin filtrul stock
Comment
-
Originally posted by alessandro View Postnunai amestecul modificat. ci cantitatea de benzina si aer modificata
da corect pierdere de putere.
incearca sa invelesti filtrul de aer intr o carpa. vezi daca mai fuge la fel si vezi ce consum ai.
carpa sa nu fie prea restrictiva ca o zapacesti. doar sa intre o idee mai putin aer decat prin filtrul stock
1,6 16V CONSUM MARE =PUTERE MARE
1,2 16V CONSUM MIC=PUTERE MICA
POTI SA PUI FILTRE SI ALTE CELE, DEGEABA
CE MAI MOTOR 2000 16V CONSUM MARE DAR ZBOARA
Comment
-
Alessandro , rationamentul este corect cu scaderea puterii in conditiile scaderii debitului de aer , dar este posibil sa fortezi mentinerea acelorasi performante in aceleasi conditii de debit redus ? Si daca da ,care este rationamentul cresterii consumul de benzina in conditiile in care volumul de aer este mai mic decat normal (exact ca in exemplul propus de tine cu filtrul si carpa) ?
Comment
-
pai daca pui o carpa peste filtru va consuma mai putin .
daca pui 10 carpe va consuma mai mult. tu apesi accelaratia motorul nu se tureaza pt ca nu are aer si astfel ECU imbogateste amestecul cu benzina ajutandu l sa urce si sa mentina turatia care i o comanzi tu din deschiderea clapetei de acceleratie
de ce creste consumul cand punem filtru de aer sport ? pt ca intra mai mult aer deci ii da mai multa benzina pt a mentine proportia de 13:1 a amestecului
Comment
-
Prea putini au filtre de aer sport bune, montate cum si unde trebuie. Consumul le creste pentru ca motorul trage aer cald, filtru este de calitate indoielnica, se renunta la rezonator, bla, bla. THE END
Cele mai bune consumuri se scot atunci cand ai filtrul de aer curat, uleiul, bujiile si celelalte minuni in parametri normali de functionare. Tipul profilului la anvelope influenteaza direct si destul de mult consumul datorita rezistentei la inaintare.
Restul sunt balarii pentru care voi incepe sa dau report in mod sistematic.sigpic
Comment
-
pai zi mi ce este gresit din ceea ce am zis eu legat de AFR de consum si de cantitatea de aer inhalata in motor.
aerul cald scade consumul. pentru ca este rarefiat. aerul rece creste consumul. este mai dens are o presiune mai joasa ceea ce este interpretat de senzori ca o cantitate mare mai mare de aer
Comment
-
Originally posted by dr_mke View PostPrea putini au filtre de aer sport bune, montate cum si unde trebuie. Consumul le creste pentru ca motorul trage aer cald, filtru este de calitate indoielnica, se renunta la rezonator, bla, bla. THE END
Cele mai bune consumuri se scot atunci cand ai filtrul de aer curat, uleiul, bujiile si celelalte minuni in parametri normali de functionare. Tipul profilului la anvelope influenteaza direct si destul de mult consumul datorita rezistentei la inaintare.
Restul sunt balarii pentru care voi incepe sa dau report in mod sistematic.
Comment
-
La multe posturi care vehiculeaza informatii bulangiste din folclor, gen filtrul de aer murdar asigura un consum mai scazut si asa mai departe. Cu atat mai rau, unele posturi de genul asta apartin chiar unor moderatori.
In nici un caz nu faceam referire la Alessandro sau alti colegi care posteaza chestii utile si la subiect.sigpic
Comment
-
In timpul saptamanii, in Bucuresti am o medie de 9,6 pe drumurile nationale scot 6,4 iar pe autostrada ceva peste 8.
Am batut Germania de doua ori cu ea si pe autostrazile lor aveam peste 9 intrucat saream de 170( stiu ca este incostienta dar eram presat de timp).
5% nu am scos niciodata si nici nu imi dau seama cum este posibil.
Masina este folosita serios, schimb aproape de cuplul maxim, am anvelope Continental, ulei Castrol (nu mai stiu exact de care) iar reviziile cam uit sa le fac la 10.000, mai prind si 15.000 cateodata.
Comment
-
Am PH1 dupa 2008 cu revizii la 20.000.
Dat fiind ca drumurile "in oras" sunt facute in Bucuresti am zis ca nu ar fi rau sa schimb macar filtrul de aer mai devreme.
Filtrul de polen din fibre este deja foarte imbacsit la 10.000km si cred ca o sa il schimb mai devreme.
Referitor la mersul cu 80, din punctul meu de vedere este periculos.
Mergand sub turatia de cuplu, aproape subturat, nu am control bun asupra masinii.
Nici nu pot accelera si nici nu pot frana cu ajutorul motorului iar schimbarea treptei inseamna secunde pretioase.
Asa ca pana o trecem de criza raman multumit cu Loganul si cu consumul lui.
Comment
-
Eu raman la parerea deja facuta, cum ca nu ai habar de ce inseamna subturare ori condus rapid in limitele bunului simt, ori condus economic, ori frana de motor si asa mai departe. Doar un agitat care face valuri aiurea pe un topic destul de serios. Exista parca, un topic dedicat pentru chestiile celelalte.
La 160 kmh stabilizat cosumul este 10-10.5% in functie de vant, dar poate urca spre 13% daca se merge in urcare. Probat de mine pe 40 km de autostrada, 9% la 170 sunt povesti nemuritoare.sigpic
Comment
Comment