Eu am la al meu un consum mediu de aprox 7.5(urban+extraurban).Am reusit si 5,8 extraurban mers foarte lejer.
Consumul mediu 1.6 16v 105CP
Collapse
X
-
Originally posted by dr_mke View PostLa multe posturi care vehiculeaza informatii bulangiste din folclor, gen filtrul de aer murdar asigura un consum mai scazut si asa mai departe. Cu atat mai rau, unele posturi de genul asta apartin chiar unor moderatori.
In nici un caz nu faceam referire la Alessandro sau alti colegi care posteaza chestii utile si la subiect.
Deci, cum de am plecat de la o premiza si n-am testat, nu pot oferi niste concluzii, corect?
Credeam ca esti om al stiintei si poti face diferenta intre o premiza si o concluzie.
MARX, vad ca a lamurit-o: ECU face adaptari permanent, deci filtrul imbacsit nu aduce imbunatatire in consum.
Comment
-
Originally posted by dr_mke View Post... 9% la 170 sunt povesti nemuritoare.
Credeam ca ideea e sa ne prezentam opinii personale legate de masinile pe care le avem (aka - ni le permitem), nu sa transformam discutiile intr-o contradictie permanenta a soferilor extraordinari cu plebea (care nu stie sa conduca sau spune povesti nemuritoare).The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson
Comment
-
Originally posted by Cezar View PostPoate m-ai inteles gresit. Eu doar am emis o ipoteza, nici vb de o concluzie.
Deci, cum de am plecat de la o premiza si n-am testat, nu pot oferi niste concluzii, corect?
Credeam ca esti om al stiintei si poti face diferenta intre o premiza si o concluzie.
MARX, vad ca a lamurit-o: ECU face adaptari permanent, deci filtrul imbacsit nu aduce imbunatatire in consum.
un filtru imbacsit poate echivala cu o galerie de admisie cu diametru mai mic, cu un corp clapeta cu diametru micsorat - astea scad consumul
cu riscul sa ma repet un filtru imbacsi in prima faza scade consumul. un filtru infundat creste consumul
cine nu crede poate sa bage o carpa pe admisie sa vada cum scade consumul.
dupa poate sa bage 10 carpe sa vada ce 20% consumain oras
eu am facut asta DOAR DE DRAGUL STIINTEI mai mult are mai multa benzina ; mai putin aer mai putina benzina dar in niste limite e simplu
Comment
-
Un filtru imbacist inseamna ca motorul consuma mai multa energie pentru fiecare litru de aer aspirat. O clapeta de aer mai mica, idem. ECU se adapteaza in anumite limite la restrictia de aer datorata filtrului murdar.
Primele semne fizice palpabile ale unui filtru imbacist sunt afumarea esapamentului si la drum intins si cresterea treptata a consumului de carburant.
@ JR: depinde foarte mult de profilul drumului si de vant. Spre exemplu mergand spre Timisoara pe Lipova mereu scot consum in medie cu 0.5 litri mai mic / 100 km decat in sens invers. De la volan nu sesizezi diferenta, dar pe bicicleta este foarte clar ca mergand spre Lipova si Deva dinspre Timisoara mai mult urci. Sa intelegi ca am pedalat p-acolo. Acelasi lucru se intampla cu Timisoara-Arad, Arad-Deva. Mereu consumul este mai mare pe un anumit sens si mai mic pe celalalt, la acelasi stil de mers.
Cand am venit inapoi de la Cluj la Turda am consumat sub 10% cu aceiasi viteza 160 kmh stabilizat.
Pe drum plat, viteza stabilizata 135 kmh pe bord, consumul afisat si stabilizat a fost 7.8-8.0 % in functie de directia vantului, pe destui km. La 170 pe bord vrei sa te cred ca ai 9% cand pe drum predominant in coborare n-am avut 9% la 160 kmh stabilizat ? Starea tehnica si consumabilele fiind mai presus de orice comentariu.
Am o idee pentru urmatoarea intalnire regionala Logan Club ! Proba de consum ! De consum minim evident ! Impartire pe motoare, resetare simultana de CB si la drum pe un traseu prestabilit, cu start la intervale de cateva minute intre masini. Ce zici Cezare ?sigpic
Comment
-
Doctore daca pastram limitele in care calculatoru masinii poate optimiza consumul, ar rezulta ca aport mai mic de aer e urmat de un consum ceva mai mic (sau aproape inexistent). Pt ca ECU in prima faza incearca sa optimizeze amestecul, daca nu se depasesc anumiti parametrii si reuseste.
Ca dupa logica asta ar inseamna ca fara filtru de aer as consuma cel mai putin (ceea ce e fals).
Comment
-
Fara filtru de aer, in functie de stilul de condus, poate consuma mai mult (a se intelege forja) sau mai putin cand se conduce in mod intentionat de asa maniera. Am incercat eu destule giumbuslucuri de genul asta Inclusiv cu presiunea in roti m-am jucat, pusesem parca un gif cu diferenta de garda la sol si pata de contact intre 2.0 si 2.5 bari.
Cert este ca-n 20.000 km eu trec prin 3 filtre de aer.sigpic
Comment
-
cand zic filtru imbacsit ma refer la un filtru o idee mai restrictiv decat normal.
daca tin un filtru 50.000 km o sa imi bubuie consumul
eu am facut testul cu carpa pe admisie si mi a scazut absolut vizibil consumul.
cand aveam filtru sport imi consuma vizibil mai mult decat cu un filtru normal. cand am pus filtrul stock inapoi a scazut consumul. deci merge si un pic mai restrictiv decat stock si mai scade o idee consumul
a se nota ca nu merg cu o carpa pe admisie. am facut doar pentru test
Comment
-
Pai asta spuneam si eu, atata timp cat ECU reuseste sa optimizeze amestecul, consumul se micsoreaza (nu stiu cat) , sa nu fie urma de fum negru in spate.
Daca nu mai poate sa optimizeze consumul, ECU se chinuie sa tina motorul in functionare si-si baga picioru in el de amestec.
Comment
-
imbogateste amestecul pana scoti fum ca un dci si consuma dublu
este valabil si invers. la un aspirat presiunea aerului din piston nu poate fi mai mare decat presiunea atmosferica. deci exista o cantitate limitata de aer ce poate fi inhalata de motor
cand am infundat admisia pe langa un consum mai mic am observat ca se cam chinuia sa porneasca o leaca
Comment
-
Poti comunica un consum facut pe minim 200 km in oras sau la drum intins, repetetat de 2-3-4 ori pentru eliminarea dubiilor ? Eu unul am facut 3 plinuri de Alto 101, iar rezultatele cu fost cele deja stiute, consum mai mare atat urban cat si extraurban. Nu de alta dar toti cunoscutii mei, indiferent de marca masinii, s-au plans fix de acelasi lucru vis a vis de Alto.
Cu un filtru sport montat in tubulatura si carcasele originale, la mers normal, consumul este mai mic. The end. La fel si cu tubulatura la locul ei dar fara filtru.
La intalnirile regionale s-ar putea face probe de consum minim !sigpic
Comment
-
la faza cu alto 101 te cred (da mi adresa sa iti trimit baxul ) dar mie tot imi consuma mai putin
la faza cu filtru sport sa ma pui pe ghilotina si nu te cred. am avut si eu k&n in tubulatura stock si aveam clar si fara dubii consum mai mare
si sa nu imi zici ca fuge si mai tare . consum redus si fuge mai bine s a mai discutat de 1000000000000000000000 de ori pe forumul asta si s a ajuns si la concluzia ca este imposibil.
chit ca ma repet : la mpi aspirat in anumite limite mai mult aer atrage mai multa benzina iat mai putin aer atrage mai putina benzina asa sta treaba chiar trebuie sa ne contrazicem pe niste lucruri arhi stiute arhi discutate si verificate ?
Comment
Comment