Consumul mediu 1.6 16v 105CP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da, Mihai, dar omul are un consum care variază foarte puţin în momentul ăsta, deci motorul încă nu "s-a lăsat" suficient.
    The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

    Comment


    • Nu vad unde este consumul ala ENORM mie personal mi se pare normal poate un pic mai mare pe extraurban (daca e doar extraurban) , iar despre experimente din astea gen 4-5 l la suta care se vor medii de consum de referinta la un motor de 1600 benzina nu mai are sens sa le iau in seama.

      Comment


      • Sau s-au lasat gumele de la variatiile de temperatura. Tin sa subliniez ca la variatii peste 10 grade se modifica substantial presiunea si-n cele umflate cu azot, daramite in cele care au fost umplute cu azot 78%
        Daca nu ''s-a lasat motorul'' sa-i dea cateva forje zdravene de scurta durata. Desi alea trebuiau date in primii 50 km de la ridicarea masinii de la dealer, imediat ce avea motorul in regim termic normal. Daca merge tot asa lesinat, nici la 30.000 km nu o sa-si ''dea drumul'' motorul.

        Recent (vorba vine, cu mai bine de un an in urma) am rodat un Citroen C1, masina unei prietene de-a mamei. Am mers cu tanti respectiva si am luat masina de la showroom, am mers sa-i facem plinul, sa verificam presiunea in roti, evident o lasasera pe cea de trailer, 3.5 bari, am oprit sa cumparam presuri de cauciuc, si am pornit la o scurta plimbare, unde s-a si calcat masina pe coada. Prima mie de km i-am facut eu, 99% mers domol, cu reprize de turat pana aproape in limitator. Masinuta aia isi atinge viteza maxima fara nici un stres si are consum dupa carte, consumul este constant de atunci si pana dupa cei 10-15.000 km vehiculati ca fiind necesari unui rodaj.
        sigpic

        Comment


        • @ parpales - Pai chiar tu ai spus, astea sunt experimente, nu poti spune ca motorul consuma 4-5% mediu. Un consum de 5.5-6% extraurban la mers normal e plauzibil, daca esti agitat 7-7.5% te asteapta iar daca esti pe forja te invarti pe la 10%. In oras variaza foarte mult de ce oras vorbim.

          Eu la a mea am in 7-7.5% consum MEDIU, indicat de CB pe distante de 2000-4000 km in mai multe randuri, mers alternativ, si linistit dar si tare, si in oras si in afara, tinut mult la ralanti iarna, etc.

          PS - http://www.loganclub.ro/forum/showpo...postcount=1753
          '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

          Comment


          • @ dr_mke
            "Consumul ridicat tine in cea mai mare parte de utilizator. Presiunea inadecvata in anvelope, anvelope de iarna cu rezistenta foarte ridicata la inaintare -cazul la 99% din cele de supermarket."

            Doctore, la anvelope nu am umblat - sunt bine umflate, asa cum am luat-o de la dealer. Chiar o sa verific ce presiune am in roti. Dupa carte, ar trebui sa am 2.0 pe fata si 2.2 pe spate. Cred ca o sa ii fac pe fata 2.1 sau 2.2.

            Eu folosesc frana foarte putin. Daca cel din fata franeaza, las din acceleratie si imi las si ceva spatiu, ca sa nu fie nevoie sa franez - decat atunci cand nu se poate altfel.

            Folosesc frana de motor, iar cand in fata e blocat (semafor pe rosu, blocaj de circulatie) observ asta din timp/de departe si o scot din viteza, ca sa curga singura pana la punctul de oprire.

            Dupa cum spune JR - motorul se lasa pe la 10.000 km.
            Mie mi se pare un pic ciudat, fiindca toata lumea zice "e rodat chimic, nu mai are nevoie de rodaj ca acum 50 de ani" ... dar pana la urma inteleg ca motorul se lasa pe la 10.000 - adica cum era si acum 50 de ani
            (bineinteles - diferenta mare este ca "rodajul grosier" e deja facut si rata de defectare in rodaj e mult mult mai mica)

            Acum la 2900 km deja am inceput sa merg la 100 - 110 km/h ceea ce nu pot spune ca a crescut consumul. Se simte la pedala ca de la 2500 rpm in sus motorul se simte mult mai bine. Chiar ieri si azi fiindca ma grabeam am mers cu 140 km/h si nu a crescut consumul mediu indicat de CB. (care e stabilizat la 7.5)

            Comment


            • Ultimele 4 drumuri dus intors de la Timsoara casa la Deva si retur, au fost cu consum mediu de 6.6% (nu fac misto, toate 4 dus intors) si viteze medii intre 79-84 kmh, via Lugoj. In mod obisnuit in jur la 6.5% cu mici variatii, sunt mai toate consumurile postate de mine pe topicul asta pe ruta respectiva.

              Intre 7.2% si 13% nu am nici un consum ''intermediar'' de drum intins. Pardon, am un 10.5%, Timisoara_Arad
              sigpic

              Comment


              • ORICE motor trebuie rodat mecanic cel puţin 1000 km. Până şi Rolls Royce recomandă asta.

                ion_R5, motorului ăsta îi place turaţia. Abia de la 3000 rpm se simte cel mai bine, dar asta nu înseamnă că trebuie să o ţii în forje.
                The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                Comment


                • Ioane, rodaj chimic ? Sincer n-am auzit de asa ceva pana acum, sincer.

                  Urmele de honuire de pe suprafata cilindrilor sunt facute cu un scop: sa raspaleasca suprafata segmentilor dupa cilindru si nu invers. Daca in primele zeci de km de viata masina nu este calcata putin pe coada, partea respectiva din rodaj se va face mult mai lent. In cazul unor motoare mai deosebite cum sunt cvadricilindrii de motocicleta super-turati, un rodaj cu ture mici poate duce la defectiuni tehnice seriose tocmai din cauza ca se sare peste aceasta foarte important faza a rodajului.

                  De la dealer cel mai probabil al luat masina cu 3-3.5 bari in roti, presiunea de ''transport''. Daca ti-ai montat gume de iarna, din oficiu baietii smecheri de la vulcanizare ti-au pus 2.5 allround, ca asa-i frumos, si ti-au strans prezoanele cam la dublul specificat de producator.

                  Cand am spus vina utilizatorului nu m-am inselat deloc. De ce ? Te citez : ''o scot din viteza, ca sa curga singura pana la punctul de oprire'' >>> recte in loc sa mergi gratis distanta respectiva lasand masina in frana de motor, o scoti din viteza si rulezi la consumul de ralanti. Adunate toate fac cam 0.5% zic eu. Tot din spusele tale reiese ca ai mers in mare parte a timpului la turatie mica si sarcina, lucru care in nici un caz nu aduce consum mic.

                  Vii la regionala de la Brasov ? Putem face un pariu ca pe aceiasi ruta, cu masina ta, eu am sa consum sesizabil mai putin, iar tu cu masina mea, in aceleasi conditii, vei consuma mai mult.

                  LE > cand plec cu masina in oras, adica imediat, pun tilifonu sa filmeze cum consider eu ca se conduce "eco". Ma mir ca Mitosu nu prea zice nimic, daca nu ma insel si dumnealui a participat cu rezultate excelente la Honda Green Challenge.
                  Last edited by dr_mke; 16 February 2011, 12:45.
                  sigpic

                  Comment


                  • Mihai, gresesti. Motoarele sunt rodate chimic de fabrica, pentru a scurta rodajul mecanic si pentru a nu mai trebui sa te duci cu masina la strans chiuloase sau sa schimbi uleiul dupa 25oo km.
                    The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                    Comment


                    • Stransul chiulasei nu are legatura cu chimia, ci cu proprietatile materialului din care sunt facute prezoanele de strangere, care va reamintesc ca se schimba la fiecare interventie care presupune demontarea chiulasei.

                      Nu-mi imaginez la ce se poate folosi chimia la rodaj, nu-ti pune nimeni acid in motor si iti spun din sursa sigura ca nimeni nu ti-a turnat alta chimicala in motor decat ulei, antigel si benzen.

                      In fabrica motorul este rodat mecanic, la rece, cu putin ulei. Un motor electric pe un banc specializat, invarte motorul si inregistreaza valoarea rezistentei opuse. Rezistenta data de compresie si frecarea diverselor componente mecanice ale motorului. Sub o anumita valoare inseamna ca nu exista compresie ok si peste alta anumita valoare inseamna ca sunt frecari mecanice prea mari in motor. Respectiva proba realizeaza si rodajul ''la rece''. Rodajul la cald il fac baietii care incarca masinile pe tren, trailer, le descarca la showroom, aia de regula le calca pe coada sanatos, cu motorul rece.

                      Suprafatele care vin in contact si se misca una fata de cealalta au nevoie de ceva timp de functionare pana se formeaza una dupa cealalta, pana isi fac ''oglinda''. Adica segmenti/cilindri, ax cu came-arbore cotit/cuzineti, biele, bla bla.

                      Alte minuni legate de rodaj ?
                      Last edited by dr_mke; 16 February 2011, 13:01.
                      sigpic

                      Comment


                      • Nu exista asa ceva (adica rodaj chimic). Nu se mai schimba uleiul la 1000 km pentru ca tolernatele de fabricatie si asamblare sunt mult mai bine controlate ca acum 30-40 de ani si nu mai e nevoie de asa ceva. Nu produci motorul cu tolerante mici in lagare si sa-l lasi pe el sa se pasuiasca cu uzura.
                        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                        Comment


                        • Cum vorbesc maine cu inginerul de autovehicule te pun la curent. Pana atunci, nu te hazarda la afirmatii gratuite, ca te iau de mana si merem la AutoEuropa, la omul cu diploma de la Dacia, sa vad atunci ce zici.
                          The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                          Comment


                          • Vezi ca eu tocmai am vorbit la telefon cu om de la Renault, mult mai avizat decat Dacotecul de la AutoEuropa care a vazut uzina ca pe-o vizita la muzeu, si pe care daca-l pun sa-mi insire frumos clasificarea uleiurilor dupa clase, iti fac pariu ca da rateu, asa ca am dat info corecte, asa cum fac de obicei. N-am obiceiul sa vorbesc gratuit . No offence intended la adresa dumnealui, care poate-i om foarte de treaba. Cu atat mai putin la a ta adresa.
                            sigpic

                            Comment


                            • Doctore, esti baiat simpatic!

                              Pe vremuri motoarele se asamblau, se verifica ca totul este ok din punct de vedere mecanic, se conectau pe banc la anexe si sa porneau - ca sa faca un rodaj initial si cateva probe de functionare la regimuri prestabilite + verificare CTC, dupa care se montau pe masina

                              Acum nu se mai face asa.

                              Se asambleaza motorul si se monteaza motorul pe un stand, unde are ulei special, usor abraziv si cu substante chimic active, care permit o erodare mecanica si chimica accelerata pentru micro-bavurile ramase in urma prelucrarilor mecanice. Motorul este rotit de catre un electromotor - realizand "rodajul chimic" la rece si eliminand consumul de benzina, noxe, etc

                              Dupa aceea se monteaza motorul la anexe si este pornit pe carburant si se continua testele si rodajul.

                              Dupa ce trece de CTC, motorul este montat pe masina. Masina se livreaza cu ulei normal.

                              Comment


                              • Sa fie ""CEARTA""
                                Eu unul am calcat pe coada loganul din dotare inca din prima cursa facuta in exteriorul Bucurestiului si am mers constant cu 130-140 chiar din primii km si i-am mai dat forje pana la 180 de km/h din cand in cand.
                                Cand am ridicat masina de la Adras dealerul de acolo mi-a zis ca sa nu depasesc 130 de km in prima mie de km,,si apoi pot sa ii dau in goarna din ce in ce mai tare.

                                Ce vreau sa mai zic si sa subliniez,,eu am mers si cu 80 constant (ca sa vad la diferite viteze consumul) la inceput in asa zisul rodaj si tot nu am avut consum de 6,8 % si masina am luat-o in luna Iunie si cu toate ca aveam si AC-ul pornit tot nu saream de 5,5% la viteza aia de 80/90 km/h.

                                Acu te intreb @Ion,,daca pornesti si Ac-ul tu ajungi la un consum de peste 7% garantat???

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google